کد خبر 1281244
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
سوریه نمایه

پس از بازگشایی گذرگاه مرزی میان سوریه و اردن و نیز تماس تلفنی شاه اردن با رئیس‌جمهور سوریه، رئیس سازمان اطلاعات اردن هم در اظهاراتی بر روابط امنیتی خوب با سوریه تأکید کرد.

به گزارش مشرق، سرلشکر «احمد حسنی» رئیس سازمان اطلاعات اردن در خصوص روابط این کشور با سوریه گفت، اردن با پرونده سوریه به عنوان حقیقت موجود برخورد می‌کند.

بر اساس گزارش «روسیا الیوم»، وی گفت: در امور داخلی سوریه به عنوان یک کشور همسایه دخالت نمی‌کنیم اما باید واقع‌نگر باشیم، آوارگان سوری نزد ما هستند و در مرزهای اردن و سوریه گروه‌هایی وجود دارند که برای امنیت و ثبات اردن باید با آنها برخورد کرد؛ علاوه اینکه باید جلوی قاچاق سلاح و مواد مخدر نیز گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

تصمیم سوریه و روسیه برای آزادسازی جاده استراتژیک M۴ و ۳ گزینه اردوغان

حسنی تأکید کرد: ما با پرونده سوریه بدون توجه به مداخلات موجود در آن و نیز منافع بین‌المللی در آنجا برخورد می‌کنیم.

وی افزود: روابط ما با دمشق رو به پیشرفت است، اردن مشکلی بزرگ در جنوب سوریه دارد علاوه آنکه باید به تبعات اقتصادی و تجاری قانون قیصر نیز اشاره کرد.

حسنی در ادامه گفت: در کنار پرونده آب و عناصر افراطی و از آنجایی که مسأله مهم برای ما اردن و منافع آن است باید با تعامل با واقعیت موجود در این سمت حرکت کرد. در سایه تمام این برآوردها، تأکید می‌کنیم که اردن نمی‌خواهد با هیچ کسی دشمنی کند اما منافع اردن در درجه اول است.

وی در پایان تأکید کرد که اردن روابط امنیتی خوبی با سوریه دارد و هماهنگی‌هایی برای ایجاد محیط امن در لبنان و سوریه در جریان است.

منابع خبری اردن هفته جاری گزارش دادند که «عبدالله دوم» شاه این کشور  از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه تماس تلفنی دریافت کرد.

خبرگزاری اردن (پترا) گزارش کرد که دو طرف در این تماس تلفنی به بررسی روابط دوجانبه و تقویت همکاری دو کشور پرداختند.

شاه اردن بر حمایت این کشور از حفظ حاکمیت سوریه، ثبات، تمامیت ارضی و ملت آن تأکید کرد.

روابط اردن و سوریه اخیرا پس از گذشت ۱۰ سال شاهد بهبود بوده است و هفته گذشته نیز مقامات اردن و سوریه پس از دو روز نشست در امان پایتخت اردن، درباره ازسرگیری پروازهای اردن به سوریه از سوم اکتبر (۱۱ مهر) توافق کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    اردن و کشورهایی مثل اون نون رو به نرخ روز می خورن این جماعت شریک دزد و رفیق قافله اند . به امریکا و دانش پایگاه می دن بعد دم از دوستی می زنن . حرومی تر از اینها تو عالم خودشون هستند . البته از ملک عبدالله و پدر گور به گویش ملک حسین که یه زمان یار غار صدام بودند و بعد سقوط صدام با دستور امریکا و انگلیس مسیر عوض کردند انتظار بیشتری نمی ره . سگ شرفش از این خاندان بی شرف بیشتره .
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    اردن میخواد سوریه را بقاپه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس