شاه اردن د ر دیدار با پوتین نقش روسیه را در ثبات سوریه ستود

شاه اردن امروز دوشنبه در دیدار با رئیس جمهور روسیه در مسکو درباره اوضاع در سوریه و افغانستان و راه‌های کمک به ایجاد امنیت در منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «عبدالله دوم» شاه اردن امروز دوشنبه با سفر به روسیه با «ولادمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش روسیا الیوم، پوتین در آغاز دیدار خود با شاه اردن گفت که با او درباره اوضاع در سوریه و افغانستان نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از پوتین نوشت:  ما امیدواریم در مورد مهمترین موضوعات، از جمله عادی سازی وضعیت سوریه و وخامت اوضاع در افغانستان، تبادل نظر کنیم.

دو طرف بعد از دیدار با یکدیگر نیز  بر ضرورت هماهنگی  و رایزنی بیشتر بین دو کشور برای حمایت از ثبات در منطقه با توجه به درگیری‌ها و کشمکش‌هایی که امنیت خاورمیانه را به هم ریخته است، تأکید کردند.

عبدالله دوم هم با تأکید بر اینکه روابط اردن با روسیه دائماً در حال بهبود است ، تاکید کرد: فرصت‌های زیادی در مرحله پسا  کرونا برای همکاری میان دو کشور در بخش پزشکی و تولید واکسن وجود دارد.

شاه اردن گفت: روسیه با توجه به چالش‌های موجود در سوریه ، بیشترین نقش حمایتی را برای ثبات ایفا می‌کند و ما از نقش روسیه و پوتین در خاورمیانه  قدردانی می‌کنیم .

وی همچنین با تقدیر از نقش روسیه در روند صلح در خاورمیانه، گفت: شما نقش تاریخی در روند صلح خاورمیانه دارید و معتقدیم امکان از سرگیری گفت‌وگو بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها و بهبود زندگی مردم فلسطین وجود دارد.

عبدالله دوم در رابطه با وقایع افغانستان گفت: ما همه با نگرانی زیادی به تحولات افغانستان می‌نگریم، اما به مبارزه با افراط گرایی ادامه می‌دهیم و پس از این تحولات اخیر و پیامدهای کرونا، هماهنگی مجدد نقش‌ها در مقابله با افراط گرایی نه تنها در منطقه ، بلکه در همه جا ضروری است.

رئیس جمهور روسیه هم به نوبه خود گفت: ارتباط مستقیم ما با همه کشورها انسجام ما با یکدیگر را تقویت می کند و ما را به یکدیگر نزدیک می کند روابط روسیه و اردن در همه زمینه ها به ویژه سیاست ، تجارت و اقتصاد در حال توسعه است.

رهبران دو کشور روسیه و اردن در این نشست همچنین به دیگر تحولات منطقه و در راس آن مساله فلسطین پرداختند و شاه اردن بر ضرورت دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه حل دو دولتی تاکید کرد.

رهبران دو کشور تحولات اخیر در سوریه و به خصوص در جنوب این کشور را بررسی کردند.

پیش از این پوتین با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره اوضاع در افغانستان تلفنی صحبت کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس