کد خبر 1280250
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
ویتامین C

ویتامین C یا اسید آسکوربیک یکی از ویتامین‌های محلول در آب و حیاتی برای حفظ عملکرد و سلامتی بدن است.

به گزارش مشرق، از آن‌جا که اسکوربیک اسید قابل ذخیره در بدن نیست و همچنین بدن نیز قادر به ساخت آن نیست، برای حفظ سطح نرمال ویتامین C، باید روزانه به مقدار کافی (تقریبا ۹۰mg) از طریق رژیم غذایی مصرف شود. ویتامین C در برخی غذاها مخصوصا میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد، همچنین می‌توان از مکمل‌ها نیز برای دریافت آن استفاده کرد.

ویتامین ث قابل ذخیره در بدن نیست و همچنین بدن نیز قادر به ساخت آن نیست، برای حفظ سطح نرمال ویتامین C، باید روزانه به مقدار کافی (تقریبا ۹۰mg) از طریق رژیم غذایی مصرف شود.

چگونه به سطح طبیعی ویتامین C می‌رسیم؟

آسکوربیک اسید محلول در آب است و در بدن ساخته یا ذخیره نمی‌شود. طبق پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی (FDA) میزان ویتامین سی مورد نیاز روزانه تقریبا ۹۰mg است. بهترین منبع این ویتامین میوه‌ها و سبزیجات تازه و خام است. حرارت و پخت غذا در آب ممکن است موجب از بین رفتن برخی خواص ویتامین C شود. بسیاری از میوه‌های خوشمزه‌ی تابستانی دارای این ویتامین هستند.

موادغذایی که شامل ویتامین C است

آلبالو
هلو
شلیل
آلو
گیلاس
کیوی
توت فرنگی
فلفل سبز و قرمز شیرین
فلفل دلمه
مرکبات شامل: پرتقال، لیمو، نارنگی و نارنج
اسفناج
کلم بروکلی
سیب زمینی
گوجه فرنگی
آویشن
جعفری
خرمالو

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی خان IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    برای رسیدن به سطح ویتامین c مناسب ابتدا باید بدونیم که چه قدر ویتامین c ♥ ما کم شده ، و از تمرین ۱،۲،۳ استفاده می‌کنیم .اول با شماره یک شروع میکنیم و با بستن چشمان خود ی مسیر را که ۳/۳ متری را که قبلا در ذهن خود تجسم و تداعی کردیم را طی سه ثانیه بدون خطا باید طی کنیم ، اگر موفق شدیم تمرین شماره دو را انجام میدیم بدین صورت که چشمان خود را بدون اینکه باز کنیم ی دنده عقب بگیریم همون مسیر را عقب عقبی طی سه ثانیه بگردیم به مکان اول بدون خطا و در تمرین سوم که آخری است سه ثانیه با چشمان باز همون مسیر رفت و برگشت را طی کنیم ،موفقیت شما نشان می‌دهد که ویتامین ث شما خیلی خوب و حتی کمی زیاد است مثلا ۰/۳ زیاد است ، و اگر موفق نشدید و زمان زیادی را سپری کردید به اندازه همون زمانهای اضافه ویتامین ث کم دارید .با تشکر فراوان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس