کد خبر 1275698
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
نازنین زاغری

وزیر امور خارجه انگلیس در بیاینه ای به موضوع آزادی یک زندانی دو تابعیتی انگلیسی-ایرانی در ایران پرداخت و گفت که دولت انگلیس همچنان بر موضوع آزادی این زندانی پافشاری خواهد کرد.

سرویس سیاست مشرق-  پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه ای به نقل از الیزابت تراس وزیر امور خارجه این کشور درباره نازنین زاغری زندانی دو تابعیتی انگلیسی-ایرانی که به اتهامات امنیتی در ایران زندانی است، مدعی شد: امروز دو هزارمین روز جدایی بی رحمانه که نازنین زاغری راتکلیف از خانواده اوست. او وضع هولناکی را از سر می گذراند.

تراس در این بیانیه افزود: ما برای اطمینان یافتن از بازگشت او نزد خانواده‌اش، بی‌وقفه تلاش می کنیم. روز گذشته  این موضوع را به وزیر امور خارجه ایران تاکید کردم و ما تا زمان بازگشت او به خانه بر این موضوع پافشاری خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، بیانیه تراس در پی این مطرح می شود که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «الیزابت تراس» وزیر خارجه جدید انگلیس ظهر چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به بحث و گفت‌وگو در خصوص موضوعات دوجانبه، برجام و وضعیت افغانستان به بحث و گفت‌وگو پرداختند. در این نشست همچنین در خصوص موضوعات کنسولی از جمله موضوع زندانیان دوتابعیتی بحث شد.

البته باید به وزیر خارجه انگلیس گفت،حمیت دیپلماتکی و دادن بیانیه که هیچ! حتی اگر او فرزندخوانده ملکه انگلیس هم بکنید،  زاغری باید مجازات جاسوسی خود را تحمل کند. از سوی دیگر درباره مصونیت و حمایت دیپلماتیک نیز باید گفت اولاً مصونیت دیپلماتیک، حتی مانع رسیدگی به جرائم اتباع بیگانه نیست و حال آن که خانم زاغری تبعه ایران است. ثانیاً او به هنگام ارتکاب جرم، دارای همین مصونیت دیپلماتیک نیز نبوده است. ثالثاً دوره‌ای که بریتانیای صغیر (کبیر سابق) برخی اتباع ایرانی را تحت‌الحمایه خود قرار می‌داد و در ازای ارتکاب خیانت و وطن‌فروشی، پناه‌شان می‌داد، بالغ بر ۴۰ سال است که سپری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    23 2
    انگلیس تا پول های ما را ندهد جاسوسش را نخواهد دید.
    • NL ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      1 6
      اولا ایشان از چه جیز کشور جاسوسی می کرده؟؟ دوما مگر 5 سال زندانش تمام نشد؟؟
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      3 0
      اولا چرا پول تانک ها را نمی دهند دوما جاسوس باید اعدام شود سوما هزینه باید برای وطن فروشی سنگین باشه و کشور مبدا نتواند از جاسوس حمایت کنه . مرگ بر وطن فروش
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    8 1
    دیروز که گفتن وزیر امور خارجهٔ انگلیس با جناب امیر عبداللهیان ملاقات کردن و گفتن قراره پول‌های ایران رو آزاد کنن همونجا نوشتم که بپاین به جریان این جاسوسه گره اش نزنن، انگار حدسم درست بود!!
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    5 0
    کلا اون مطلب پایانی به رنگ آبی معنیش اینه که : آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت!!!
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    10 0
    اگر وزارت خارجه ما مانند وزارت خارجه روباه پیر در زمینه پیگیری آزادی شهروندان ما که بیگناه دستگیر میشوند عمل میکرد خیلی عالی بود.
  • ظریف واقعی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    13 0
    پس از زوال و اضمحلال دوره ویکتوریایی،دوره باکتریایی انگلیس هم به ورطه نابودی افکنده شد «این نیز بگذرد».
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    13 0
    باید هزینه جاسوسی را خیلی بالا برد تا کسی حتی فکر جاسوسی و خیانت تحت هیچ شرایطی به ذهنش خطور هم نکنه، البته مطرح کرده این موضوع توسط انگلیس نه به خاطر آزادی نازنین زاغری بلکه برای دلداری دادن و پشت گرمی سایر جاسوسان و کسانی که در آینده قراره که به عنوان جاسوس کارکنند و اینکه به به هیچ عنوان شما را تنها نخواهیم گذاشت ، البته که با وضع مجازات سنگین برای خائنین و وطن فروشان باید افراد را از افتادن در دام انگلیس برحذر داشت
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    14 2
    سریعتر اعدامش کنید با تشکر
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      3 1
      با تشکرت خیلی باحال بود!!! خخخخخخخخ
  • علی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    8 2
    درس عبرت! هنوز به صورت واقعی درس عبرت به هیچ کدوم از این جواسیس داده نشد.همین جور ادامه پیدا کنه چند وقت دیگه جاسوسی واسه اجنبی با یک تابعیت کشکی میشه ممر درآمد یه عده .خیالشون هم جمع که ملکه با تمام توان حتما خلاص شون میکنه.
  • علی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    9 0
    نباید چیز!!!! هم بار این انگلیس و فرانسه کرد! بیش از چهل ساله تجربه کردیم که این جانی‌ها چه اون کاری که میگن انجام بدی یا انجام ندی، در رفتارشون هیچ تغییری نمیکنه، باز کار خودشونو می‌کنند!!! تا حالا هم که هر اگر یک قدم مثبت برای ما انجام دادن بگید!
  • علی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    3 0
    نباید چیز!!!! هم بار این انگلیس و فرانسه کرد! بیش از چهل ساله تجربه کردیم که این جانی‌ها چه اون کاری که میگن انجام بدی یا انجام ندی، در رفتارشون هیچ تغییری نمیکنه، باز کار خودشونو می‌کنند!!! تا حالا هم اگر یک قدم مثبت برای ما برداشتن بگن!
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    6 1
    ثالثاً دوره‌ای که بریتانیای صغیر خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ دمتون گرم!
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    11 2
    این همه مأموران امنیتی زحمت می کشند و جاسوسان را شناسایی و دستگیر می کنند اما متأسفانه بعداً آزاد یا تبادل می گردند. اگر چند تا جاسوس را اعدام می کردند، دیگر کل مملکت را جاسوس بر نمی داشت. مرگ بر انگلیس حقیر
  • وطنم IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    14 0
    ایشون نه تنها نباید آزاد شوند بلکه آقای آرش حجازی، شریک جرم در قتل ندا آقا سلطان باید از لندن به ایران تحویل داده و محاکمه شود.
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      7 0
      احسنت، دقيقأ همینطوره!!
  • SE ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    9 0
    لازم و ضروری است که با اعدام تمامی جاسون هزینه اقدام به جاسوسی علیه ایران را بالا برد
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    فعلا ناراحت باش.
  • DE ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 1
    پای 400 میلیون پوند در میان است . مگردر ایران کسی می تواند جاسوسی بکند ؟؟ جاسوسی از کجا و به چه طریق ؟؟؟ ..
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    3 1
    او وضع هولناکی را از سر می گذراند./// عکس این جاسوس با پابند الکترونیک که به مرخصی رفته بود سرومر و خندان و سرحال هفته پیش منتشر شد اونوقت این انگلیسی بیشرف میگه شرایطش هولناکه! مشرق جان لطفا اون عکس این جاسوس رو تو همین صفحه منتشر کن.
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    5 0
    ماموراصلی ام ای سیکس راحت داره باماهیانه سیصدوپنجاه میلیون درامد وکلی مواجب دیگه درکشور بامصونیت کامل زندگی میکنه
  • DE ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    7 1
    به این جاسوس ها اصلا نباید رحم کرد! انگلیس هم با هفت جدش غلط کرده!
  • نصر IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    3 0
    انگلیس روباه صفت مکار تا کنون با ایجاد بحث ها ی اختلاف انگیز بین مسلمانان انها را بجان هم انداخته و با قتل عام مسلمانان منافع اربابان صهیونیست و سرمایداران بزرگ راکفلر ها و روچیلد ها و بیلگینس ها را فراهم ساخته است . حال هم با ایجاد اختلاف بین ایران و ترکیه واذربایجان و غیره میخواهد همان سیاست های استعماری خود را ادامه دهد.در پایان جنگ اگر ما با شکایت از انگلیس در بیدادگاه های بین المللی خسارت ایران و عراق را از انگلیس و امریکا در خواست کرده بودیم امروز شاید بجایی نمیرسیدیم که وزیر خارجه انگلیس از وزیر خارجه ایران بخواهد جاسوس دو تابعیتی انان را ازاد کنیم .و یا دوباره بخواهند کشور های مسلمان منطقه را بجان هم بیندازند ودو را دور اسلحه های خود را بفروشند وخود را متمدن و ما را عقب افتاده فرض کنن. بروید خاطرات صدام را مطالعه کنید که خودش میگوید .:"من چهار سال در انگلستان اموزش دیده و انها تمام کار های که باید انجام دهم به من اموزش دادند وپس از انکه مرا رئیس جمهور کردند حتی یک روز هم بدون اجازه انها نتوانستم بسرکنم "در خاطرات صدام که توسط یکی از بدل هایش نوشته شده(کتاب مشابه صدام ):"میگوید صدام ارزو میکرد ایکاش یک روز بتواند از شر انها نجات پیدا کند >" و این نشان میدهد که جنگ ایران و عراق طراحش صهیونیست ها به نمایندگی انگلیس و با حمایت امریکا واسرائیل بوده است .و ما باید در دادگاه های بین المللی علیه سیاست های امریکا و انگلیس اگر بتوانیم اقامه دعوا نموده و خسارت های جنگ تحمیلی را از انگلیس بگیریم تا امروز جرائت نکند از ایران ازادی جاسوس خود را بخواهد.جنایت هایی که صهیونیست ها با کمک کشور های امریکا و انگلیس و فرانسه علیه ایران و کل مسلمانان و حتی کل بشریت کرده اند انقدر زیاد هست ،که اگر بخواهیم بشماریم مثنوی هفتاد من میشود .جنگ ایران و عراق،کشتار مردم مسلمان بوسنی توسط صربها ،نابودی لیبی و لبنان و فلسطین ویمن و سوریه و حتی عربستان با ایجاد اختلاف و راه اندازی جنگ های نیابتی و کشتار دسته جمعی مسلمانان حتی ایجاد خشکسالی های مصنوعی در افریقا و دیگر نقاط جهان منجمله ایران ،اشغال ارام و بدون سرو صدای کشورهای مثلا استرالیا ،کره جنوبی ،مالزی و غیره .
  • عماد FR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    7 0
    خارج از انسانیت هم نبود اگر وزارت امور خارجه انگلیس یادی از مهران کریمی‌ ناصری و دربدری هایش می کرد. وی در سال ۱۹۴۲ میلادی در زمانی که جنوب ایران در اشغال نیروهای دولت بریتانیا بود در مسجدسلیمان از پدری ایرانی و پزشک و مادری پرستار و بگفته خودش انگلیسی-اسکاتلندی دنیا می آید. او که بخاطر مادرش خودش را نیز انگلیسی می دانست و پیش از انقلاب پناهنده ی سیاسی زمان شاه بود، پس از چند سال زندگی در اروپا و پناهنده بودن و نیز زندان کشیدن بابت اقامت های بدون مجوز، در سال 1988در فرودگاه لندن اجازه ورود به انگلیس برای یافتن مادرش را نمی یابد و آواره بدنبال برگشت داده شدن های گوناگون رسما در بخش ترانزیت یکی از ترمینال های فرودگاه شارل دوگل پاریس به مدت 18 سال با همه وسائل خود بر روی دو نیمکت زندگی کرد. داستان زندگی وی و سختی ها و دربدری های او الهام بخش فیلم.... و همچنین .... و چندین و چندین مقاله های بین المللی و دخالت پر سر و صدای وکلا در حمایت از وی نیز شد. مهران ناصری خسته و سالخورده در شرایط پناهنده ای درد کشیده و سرگردان در فرانسه زندگی می کند اما دولت فخیمه اعتناعی نچندان به درخواست او هرگز نداشته و ندارد و او را انگلیسی نمی شناسد.
    • عماد FR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      8 0
      ......اما به برخی هم چه آسان تابعیت مربوطه را عطا کرده و در برخی از موارد نعمت هم می دهد.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 1
    شما تو گاندو نشون دادید که تو دستگاه امنیتی انگلیس جاسوس دارید جاسوس های ایرانی شناسایی نمیسن؟
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    6 1
    مرحمت بفرمایید ، اعدامش کنید
  • عطاءالله IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    23 0
    اون ممه رو لولو برد. جناب وزیر انگل ستان
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      آی لولو کجا بردی
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    5 0
    "جدایی بی رحمانه" !!!!! از کی تا حالا جاسوس دستگیر شده و زندانی شده میشه جدایی بی رحمانه! خیلی عوضی هستند.
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      4 0
      استاد جنگ رسانه ایی و جعل خبری هستند . بی بی سی هم بازوی رسانه ایی شان است . ما یک کمبود بزرگ داریم . رسانه قوی .
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    4 0
    انگلیسی که با اقداماتش در ایران و دنیا باعث مرگ میلیونرها نفر شده! حالابرای خانواده ی یک جاسوس زندانی که باید اعدام می شد. عزا گرفته؟ خجالت هم خوب چیزی است.
  • مجید IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    3 0
    با حمید نوری تبادل بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس