کد خبر 1278529
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
بحران سوخت در انگلیس| ارتش برای سوخت‌رسانی وارد عمل شد

ارتش انگلیس برای جلوگیری از افزایش بحران بنزین در این کشور، نظامیان خود را برای حمل‌ونقل تانکرهای سوخت جهت رساندن به پمپ‌های بنزین در سراسر انگلیس به کار گرفت.

به گزارش مشرق، بازگشت دوباره صف‌های طولانی خودروها برای سوخت‌گیری در معدود پمپ‌های بنزین فعال در انگلیس، ارتش این کشور را برای جلوگیری از افزایش بحران وارد عمل کرد.

خبرگزاری «رویترز» امروز (چهارشنبه) گزارش داد: «علی‌رغم وعده بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس برای بهبود وضعیت، سربازان انگلیسی در عرض چند روز آینده سوخت‌رسانی به پمپ‌های بنزین خالی را با تانکرها آغاز می‌کنند».

هشدار شرکت‌های نفتی مبنی بر اینکه رانندگان کافی برای جابجایی تانکرهای بنزین و گازوئیل از پالایشگاه‌ها به ایستگاه‌های سوخت ندارند، حدود یک هفته است که انگلیس را وارد بحرانی کرده و سیل مردم هراسان از اتمام بنزین را روانه پمپ‌های سوخت کرده است.

بر اساس این گزارش، «کواسی کوارتنگ» وزیر بازرگانی امروز گفت ۱۵۰ نظامی ارتش برای کمک به حل بحران سازماندهی شده‌اند و ظرف چند روز آینده تانکرهای سوخت را به پمپ‌های بنزین می‌رسانند.

به نوشته رویترز، کوارتنگ در این‌باره گفت: «چند روز گذشته سخت بود، ما صف‌های طولانی را دیدیم. اما من فکر می‌کنم که وضعیت در حال تثبیت شدن است، ما بنزین را به جایگاه‌های سوخت می‌رسانیم. من فکر می‌کنم که این کار را با موفقیت انجام خواهیم داد».

کمبود حدود ۱۰۰ هزار راننده تانکرهای سوخت‌رسان، باعث ایجاد هرج و مرج در زنجیره‌های تأمین و افزایش پمپ‌های بنزین خالی و همچنین صعود قیمت در آستانه کریسمس شده است.

کوارتنگ در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند تضمین کند که مشکلی در ایام شلوغ کریسمس وجود نخواهد داشت، اذعان کرد: «من هیچ چیزی را تضمین نمی‌کنم. تنها چیزی که می‌گویم این است که فکر می‌کنم اوضاع در حال تثبیت است».

رویترز در ادامه خبر نوشت:‌ «کمبودها بر هرج و مرج در پنجمین اقتصاد بزرگ جهان افزوده و شکاف‌هایی را در قفسه‌های سوپرمارکت‌ها ایجاد کرده است. افزایش شدید قیمت گاز طبیعی اروپا نیز شرکت‌های انرژی را به ورشکستگی کشانده است.

بریتانیا در ابتدای سال جاری بازار اتحادیه اروپا را ترک کرد و مانع جذب رانندگان کشورهای عضو اتحادیه به شرکت‌های حمل‌ونقل شد. دولت انگلیس اکنون گفته برای مقابله با کمبود راننده، به ۵ هزار راننده خارجی روادید موقت می‌دهد، اقدامی که قبلاً آن را رد کرده بود».

خبرنگار رویترز صبح امروز (به وقت محلی) گزارش کرد که از حدود ساعت شش صبح به وقت محلی، صف‌های طولانی خودروها بار دیگر به معدود پمپ‌های بنزین که فعال هستند، ‌ بازگشته و حتی ادامه این صف‌ها در بعضی بزرگراه‌های پایتخت انگلیس ایجاد ترافیک سنگین کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس