جام جهانی فوتبال در قطر کابوس جدید سوپرمارکت‌ها در انگلیس

برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در فصل پاییز و در روزهای باقیمانده تا تعطیلات کریسمس به کابوس جدیدی برای سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها در انگلیس بدل شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر در فصل سرما سطح جدیدی از نگرانی‌ها را برای فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها در انگلیس در هفته‌های باقیمانده به تعطیلات کریسمس ایجاد کرده است.

این سوال برای فروشگاه‌ها مطرح است چگونه ممکن است مردمی را که پول ندارند برای خرید شب عید، و کالاهای مربوط به جام جهانی نظیر تنقلات، نوشیدنی و پیتزا به طور همزمان جذب کند.

مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است بین روزهای ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر در قطر برگزار شود و این اتفاق دقیقا هم زمان با هفته‌های پیش از عید کریسمس که فروشگاه‌ها در انگلیس معمولا بیشترین مشتری را تجربه می‌کنند و سود خوبی به دست می‌آورند، رخ خواهد داد.

جام جهانی فوتبال در قطر کابوس جدید سوپرمارکت‌ها در انگلیس


به طور معمول جام جهانی در نیمکره شمالی زمین در فصل تابستان برگزار می‌شد و به افزایش فروش سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها در انگلیس منجر می‌شد و مردم به سمت خرید تنقلات، نوشیدنی، غذاهای کبابی روی می‌آوردند. با این حال اما میزان تمایل در میان مردم انگلیس برای خرید کالا به کمترین سطح رسیده و این نگرانی وجود دارد که مردم برای عبور از بحران افزایش شدید هزینه‌های زندگی خرید شب عید و جام جهانی خود را پایین بیاورند.

رویداد مطلوب این بود که کریسمس و جام جهانی فوتبال در دو بازه زمانی متفاوت قرار می‌گرفتند، حالا مشکل این است که احتمالا مردم با همزمان شدن کریسمس و برگزاری جام جهانی پول کمتری خرج خواهند کرد.

یک فرد باسابقه در صنعت فروشگاهی انگلیس می‌گوید: زمان‌بندی ‌برگزاری جام جهانی به یک کابوس تبدیل شده است؛ چراکه دقیقا زمانی که شما باید محصولات کریسمس را عرضه کنید، به صورت همزمان باید به عرضه کالاهایی نظیر تنقلات که در زمان جام جهانی فروش دارند هم بپردازید. از سوی دیگر این خطر هم وجود دارد که مردمی که حواسشان به فوتبال است، دیگر کریسمس و خرید شب عید توجه نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس