انگلیس برای حل بحران سوخت دست به دامن آلمانی‌ها شد

دولت انگلیس طی نامه‌هایی از شهروندان آلمانی دارای گواهینامه رانندگی مقیم این کشور درخواست کرده برای حل بحران سوخت حتی اگر تجربه‌ای ندارند در شغل راننده کامیون با حقوق خوب مشغول به کار شوند.

به گزارش مشرق به نقل ازروزنامه "تاگس شاو" آلمان، بنزین و گازوئیل در پمپ بنزین های انگلیس همچنان کالایی کمیاب است.

دولت انگلیس اعلام کرده که برای حل بحران کمبود راننده برای توزیع سوخت از روز دوشنبه حدود ۲۰۰ نیروی ارتش را به میدان می آورد.

بر اساس اطلاعات دولت فعلا از ۲۰۰ نیروی ارتش برای این منظور استفاده می شود. "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس اوایل هفته جاری اعلام کرده بود که ارتش در صورت وقوع بحران تامین سوخت و بهبود نیافتن اوضاع وارد کار می شود.

همچنین انتظار می رود که متخصصان رانندگی وزارت دفاع انگلیس هم به صورت موقت به رانندان کامیون آموزش دهند.

انگلیس همچنین با ارسال نامه از رانندگان آلمانی و نیروهای بالقوه درخواست کرده که برای حل بحران سوخت به آنها کمک کنند.

دولت بریتانیا برای شهروندان آلمانی مقیم این کشور که دارای گواهینامه رانندگی هستند نامه‌هایی ارسال کرده و از آنها خواسته تا با حقوق خوب، حمل سوخت را برعهده بگیرند.

به نوشته رسانه های آلمانی در اقدامی عجیب نامه‌هایی به دارندگان گواهینامه آلمانی که در بریتانیا ساکن هستند ارسال شده و به آنها پیشنهاد شده تا با حقوق و مزایای خوب به کار رانندگی کامیون روی آورند.

گواهینامه‌های رانندگی صادرشده در آلمان تا سال ۱۹۹۹ برای رانندگی کامیون‌های سبک تا هفت و نیم تن نیز مجاز است. حال دولت بریتانیا می‌خواهد از این امکان برای رفع مشکل سوخت‌رسانی استفاده کند.

بریتانیا بیش از یک هفته است که با مشکل سوخت‌رسانی و کمبود سوخت روبرو شده است. هجوم مردم به جایگاه‌های بنزین در آخر هفته گذشته باعث شد در برخی مناطق این کشور ۹۰ درصد جایگاه‌های بنزین از سوخت خالی شوند.

در این نامه‌ها که از سوی وزارت حمل و نقل بریتانیا ارسال شده، آمده است: «تجربیات و توانایی ارزشمند شما هیچوقت تا کنون به این اندازه مورد نیاز نبوده است. در بخش لجستیک امکانات فوق‌العاده‌ای وجود دارد و شرایط کاری بهتر نیز خواهد شد. حقوق‌ها بسیار جذاب است و برای ساعات کاری منعطف هیچ مشکلی وجود ندارد. کار تمام وقت و نیمه‌وقت با شرایط یکسان ممکن است.»

روزنامه ایندپندنت چاپ لندن که گزارشی درباره این نامه‌ها منتشر کرده، همچنین نوشته نامه‌های مشابهی برای رانندگان آمبولانس و خودروهای امدادی نیز فرستاده شده است. این روزنامه به نقل از یک سخنگوی وزارت حمل و نقل انگلیس نوشته تخمین زده می‌شود حدود یک میلیون راننده بالقوه کامیون این نامه‌ها را دریافت کرده باشند.

آزادی تردد برای کارگران با تکمیل برگزیت پایان یافته و برای نیروهای کار از اتحادیه اروپا روش های گران قیمت صدور ویزا وجود دارد. این یکی از دلایلی است که بسیاری از پمپ بنزین ها در انگلیس در حال حاضر بدون سوخت مانده و تعطیل شده‌اند. صف های طولانی جلوی جایگاه های سوخت در بسیاری مناطق این کشور ایجاد شده است.

بر اساس ارزیابی ها در حال حاضر کمبود حدود ۱۰۰ هزار راننده کامیون در این کشور وجود دارد. بسیاری از رانندگان کامیون اروپایی بعد از برگزیت به اروپا بازگشتند و بر اساس ارزیابی ها بیش از ۲۰ هزار نیروی متخصص ماهر از اروپای شرقی هم از انگلیس مهاجرت کردند.

علاوه بر این همه گیری کرونا هم مانع آموزش و امتحانات رانندگی برای ایجاد راننده جدید شده است. چندین دوره آموزش و آزمون رانندگی به تعویق افتاده است.

کار کردن به عنوان راننده کامیون از زمان نهایی شدن مسئله برگزیت دیگر برای غیر انگلیسی ها جذابیتی ندارد. پیامد وقوع برگزیت این کار دشوارتر از گذشته شده است و مرزها به اروپا بسته شده‌اند و موانع دیوان سالارانه بالایی وجود دارد

انگلیس پس از ۴۷ سال عضویت، ۱۲ دیماه ۱۳۹۹ به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد. دولت این کشور می گوید به توافقی درباره آینده همکاری‌های تجاری با اتحادیه اروپا دست یافته است. اما عملا این خروج دردسرهای زیادی را به ویژه برای انگلیس ایجاد کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۷۷۷۷ US ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    داداش راننده ایرانی زیاده ها کافیه ی ندا بدی ۶۳۳۲
  • DE ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    به قول بختیاری ها خر و آسیاب رو فروخته دست از دیمبلو دیمبوش بر نمیداره. خوب خواستین از اروپا خارج بشین که بریتانیا را دوباره کبیر کنین مثل صد سال پیش ولی یادشون رفته بود که دیگه خیلی پیر شدن برای اون ماجراجویی های لورنس و چرچیل و جنایت‌هایی که بشریت فراموش نمیکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس