فرمانده شبه نظامیان کُرد سوریه: نگرانیم آمریکا مثل افغانستان رهایمان کند

فرمانده گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه گفت که این نیروها نگرانند که آمریکا مثل آنچه در افغانستان اتفاق افتاد پشت این نیروها در شرق سوریه را هم خالی کند.

به گزارش مشرق، گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه نسبت به تکرار وضعیت افغانستان در شمال شرق سوریه ابراز نگرانی کرد.

«مظلوم عبدی» فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی «تایمز» گفت: ساکنان شمال شرق سوریه نگران اتفاقی هستند که در افغانستان روی داده است.

وی افزود: بیایید صادق باشیم. پس از خروج آمریکا از افغانستان مردم ترسیدند. آنها می‌ترسیدند که به سرنوشت مشابهی دچار شوند.

به گزارش تایمز، کاخ سفید پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، ژنرال «فرانک مک کنزی» فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا را در سفری غیرمنتظره به شمال شرق سوریه فرستاد تا به مظلوم عبدی اطمینان شخصی بدهد که ایالات متحده متحدان خود را رها نخواهد کرد.

عبدی از مقر خود در نزدیکی شهر الحسکه به تایمز گفت: آنها به ما اطمینان دادند که اینجا افغانستان نیست. آنها گفتند که سیاست (آمریکا) در اینجا کاملاً متفاوت است.

آمریکا ۹۰۰ نظامی در شرق سوریه دارد که آنها را به بهانه حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه برای مبارزه با بقایای گروهک تروریستی داعش در منطقه ای مثلثی مستقر کرده است که اضلاع آن مرزهای ترکیه و عراق و اراضی تحت کنترل دولت سوریه است.

به گزارش تایمز، نظامیان آمریکایی در واقع به عنوان مانعی در برابر یورش‌های ترکیه علیه کُردها عمل می‌کنند، کُردهایی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه آنها را تروریست می‌خواند. آمریکا همچنین مانع تصرف این مناطق شرق سوریه توسط دولت سوریه می‌شود.

بر اساس این گزارش آمریکایی‌ها می‌گویند که تا شکست نهایی داعش در سوریه و عراق باقی خواهند ماند.

عبدی گفت ترجیح می‌دهد آمریکایی‌ها قول دهند تا زمان نهایی شدن حل و فصل سیاسی مناقشه کُردها با دمشق در سوریه باقی بمانند. دلیلش این است که با حضور نظامی آمریکا، او امید زیادی برای به رسمیت شناخته شدن رسمی خودمختاری کُردها و شاید مناطق دورافتاده‌ای در استان های الرقه و دیر الزور دارد که اکثریت آنها عرب هستند.

عبدی افزود: ما معتقدیم که دولت بایدن حداقل مسائل را قبل از تصمیم گیری بررسی می‌کند، در حالی که به نظر می‌رسید دولت قبلی تصمیمات خود را از طریق توییتر می‌گرفت. امیدوارم این دولت به همان شیوه نباشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    16 7
    اوه اوه شلوارش رو کثیف کرده مردک تروریست مزدور آمریکایی
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    15 2
    شک نکن دیر ویا زود ولتون میکنن این خاصیت استکباری امریکاست البته نگران نباشید تا وقتی تاریخ مصرفتون تموم نشه مشکلی نیست .
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      6 2
      دقيقأ ، دیر یا زود داره، سوخت و سوز نداره!!
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 1
    زمانش که برسه به راحتی پشت تان را خالی میکنند. شک نداشته باش که آمریکا متحد خوبی برای هیچ کشوری نیست حتی برای رژیم جنایتکار صهیونیستی
  • امیر IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    7 2
    گروه دموکراتیک سوریه یک گروه جدایی طلب سوری هستن که متاسفانه بخش کردی سوریه رو جدا کردند اما در آینده بسیار نزدیک ارتش سوریه آنجا را آزاد خواهد کرد مانند کاری که در درعا کرد
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    3 1
    آمریکا ابرقدرت کاغذی ست وقطعا شما رهاشده اید،هرچه زودتر به ملت خود روکنید و ازکشتن هموطنانتان وشادکردن صهیونیزم خودداری کنیدودست بکشید بهتر است .
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    5 1
    متاسفانه احزاب و گروهای تروریستی کردی هیچگاه حافظ منافع اکراد نبوده و نیستند هیچگاه قادر به تشخیص دوست و دشمن خویش نبوده و نیستند همواره مزدور و عمله آمریکا و رژیم جعلی غصبی اسرائیل بوده و هستند و همیشه هم بازنده !!! گویا هیچگاه از شکست های خود درس نمی‌گیرند ؟ آمریکا و اسرائیل هر زمان پوست موز زیر پای این احزاب و گروه های کردی بیاندازند بنا بر عادت همیشگی زمین می‌خورند سور می‌خورند ..
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    7 1
    هر جا احزاب و گروه های کردی هستند قطعا" آنجا سازمان موساد اسرائیل و سازمان سیا آمریکا هم هست .. همین دست فرمون برید جلو مستقیم تو دیوارید .. این سنت همیشگی احزاب کردی است ..
  • سینا IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 1
    سلام.به خودش هم امیدواری میده! که قول داده! همانطور که به سرخ پوستان قرداد می بستن و قسم میخوردن! الان اگر تونستی بفهمید سرخ پوستان کجا امریکا هستن! به ما هم خبر بده! .. شما باید مواظب باشید،فردا شما رو نزار در لیست تروریست! و بیاد مناطق مثلا تحت کنترول شما رو نگیره! و اسمتون رو تروریست یا وحشی نزاره!(که البته هستید!) کشور مشرک و کافر و منافق امریکا و غرب! .. اگر واقعا حد و حدودی قائل بودن،که خدا را می پرستین! بی خدا شدن،که هرکاری عشقشون میشکه انجام بدن! شما هم جایی اونایی بودی و اینقدر قدرت و پول و ثروت دزدی و غارت شده داشتی! هرکاری دلت میخواست انجام میداد! صدام،رضاشاه،محمدرضاشاه،معمرقذافی،اشرف غنی،حتا اردوغان! همه همه نوکرانشون بودن! دیدید که به وقتشون چه بلایی سرشون اوردن..! بعد از اون همه خدمات زیادی که در حقشون کردن! اگر بخواد کمک کنه،گدا گشنه ها خودشون در کشورها خودشون رو جمع جور میکنه! یعنی فکر کردی غربی ها (به اصطلاح نژاد برتر خودشون!) رو رها میکنه،میاد به تو کمک کنه! .. اصلا بحثی که این اقا مطرح کردن،واقعا اخر خنده و جوکه.!
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 1
    تنها راه نجات برای کردهای سوریه بازگشتن به دامان سوریه است، دولت فعلی سوریه دولت حافظ اسد و اوایل بشار اسد نیست بلکه رفتار دولت سوریه در سالهای اخیر در مورد مخالفانش تغییر کرده، مثل روند آستانه، گفتگوهای سوری - سوری، حمله نکردن به ادلب، مذاکره کردن با شورشیان جنوب سوریه و حتی دفاع از کردها در زمان تجاوز ترکیه به سوریه همگی نشان از تغییر در رفتار دولت سوریه نسبت به قبل دارد، تازه در حال سوریه از ترکیه برای کردها بهتر است چون حداقل در سوریه دو عامل بازدارنده به نام ایران و روسیه وجود دارد که جلوی هرگونه اقدام خصمانه احتمالی علیه کردها را بگیرد ولی ترکیه باوجود نفرتی که ارتشش از اینها دارد اگر دستش به اینها برسد هیچ چیز جلودارش نیست و ممکن است حادثه ای مثل عفرین اتفاق بیفتد، ثالثا اعتماد به آمریکا هیچ نتیجه ای ندارد، آمریکایی ها به دولت دست نشانده خود در افغانستان پشت کردند و گروهی دیگر را بر سر کار آوردند، اینها که دیگر یک گروه شبه نظامی هستند و هزینه پشت کردن بهشان از هزینه پشت کردن به دولت قانونی افغانستان برای آمریکایی ها به مراتب کمتر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس