مقام آمریکایی : جلوگیری از حاکمیت اسد هدف اصلی واشنگتن در سوریه است

"جیمز جفری" نماینده پیشین آمریکا در امور سوریه یکشنبه شب اعتراف کرد که یکی از اهداف اصلی ایالات متحده و ائتلاف خودخوانده بین‌المللی به سرکردگی این کشور جلوگیری از ادامه حاکمیت بشار اسد است.

به گزارش مشرق، روزنامه "تایمز اسرائیل" در مصاحبه با جفری مدعی شد :  از دیگر اهداف حضور نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی در سوریه، مبارزه با گروهک [تروریستی] داعش بوده است.

 نماینده پیشین آمریکا در امور سوریه همچنین اعلام کرد: همین دو هدف را نیروهای ترکیه در شمال سوریه انجام می‌دهند و نیروهای هوایی اسرائیل نیز کنترل آسمان [سوریه] را در اختیار دارد.

جفری به اندوه شدید رهبران عرب منطقه نسبت به پایان دولت دونالد ترامپ اشاره کرد و افزود: دونالد ترامپ به طور کلی، سیاستی قوی در منطقه را رهبری کرد، نظاره کنید که در خاورمیانه کدامیک از رهبران کشورهای دوست و متحد آمریکا از ترکیه گرفته تا مصر، اسرائیل، عربستان، امارات، قطر، کویت و عمان خواهان این هستند که ترامپ برود.

وی ادامه داد: شاید ترامپ نتواند موافقت اکثریت آرای رهبران جهان را به دست آورد، اما احترام متحدان ایالات متحده در خاورمیانه را به دست آورده است.

جفری نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه ۲۰ آبان از سمت خود استعفا کرده بود.

سخنان فرستاده پیشین آمریکا در امور سوریه درحالی مطرح می‌شود که نیروهای اشغالگر این کشور با همکاری شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به "قسد" کنترل بیشتر میدان‌های نفتی در منطقه جزیره سوریه را برای سرقت آن به عهده دارند و در ماه‌های اخیر هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مناطق نفتی سوریه شده‌اند.

نظامیان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در ادامه سرقت نفت سوریه و محاصره مردم این کشور، در حال تقویت نیروهای خود در شرق سوریه هستند.

منابع خبری ۱۲ مردادماه به نقل از «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) اعلام کردند که این گروه با یک شرکت نفتی آمریکایی قرارداد  نفتی بسته است.

وزارت امور خارجه سوریه نیز ۱۲ مردادماه توافق امضا شده میان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با یک شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان کرد وابسته به نظامیان آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.   

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حقدوست IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 1
    هدف اصلی دنیا هم باید چیدن پرو بال امریکا باشد تا اینهمه گستاخانه و جنایت کارانه و غیر قانونی عمل نکند و مجبورش کنند رفتارش را بر اساس قوانین بین المللی تنظیم کند و امروز قطعا همه کشورها به این نتیجه رسیدند که امریکا جز خطرناک بودن برای همه حاکمیت ها و کشورها برای صلح و ارامش کل بشریت به شدت خطرناک است و باید با گرفتن ابزارهایی که خود به امریکا دادند خلع سلاحش کنند
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 0
    ننگ بر خائنین این مملکت
  • DE ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    ننگ بر خائنین و منافقان جهان اسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس