کد خبر 1279450
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
اردوغان پوتین را به ترکیه دعوت کرد

حملات سنگین به تروریست‌های تحت حمایت ترکیه در سوریه، موجب تحقیر اردوغان شد. این حملات سنگین و غافلگیرکننده، دو روز پس از دیدار اردوغان با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در سوچی انجام شد.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

ارتش سوریه و جنگنده‌های روسیه دیروز مواضع تروریست‌ها در استان ادلب و شمال غربی حماه را با موشک و راکت هدف قرار دادند. منابع خبری از بمباران شدید و گسترده تروریست‌های تحت امر اردوغان در ادلب و حماه خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

اردوغان پوتین را به ترکیه دعوت کرد

بنابر اخبار منتشره در رسانه‌ها روسیه و ایران بر پاکسازی کامل سوریه از وجود تروریست‌های تحت امر ترکیه تاکید دارند.

بیشتر بخوانید:

اشارات معنی دار پوتین در دیدار با اردوغان

در همین حال یک روزنامه‌نگار ترکیه‌ای، از غافلگیری اردوغان خبر داد. «ترکر ارتورک» روزنامه‌نگار ترکیه‌ای در توییتر نوشت: اجلاس سوچی بسیار بد گذشت. پوتین از ما خواست ادلب را ترک کنیم!

این روزنامه‌نگار فاش کرد که ولادیمیر پوتین از اردوغان خواسته نیروهای خود را از سوریه خارج کند. او نوشـت: از ما خواسته شد سوریه را ترک کنیم، قیمت گاز طبیعی افزایش یافت، خرید موشک‌های اس -۴۰۰ از دستور کار خارج شد و گفته شد که ادلب، زمستان امسال بخشی از دولت سوریه خواهد بود.

روزنامه‌نگار ترک از دولت کشورش انتقاد کرده و افزود: «اردوغان هیچ برگ برنده‌ای نداشت و ضعیف بود.» در همین حال خبرگزاری روسی اسپوتنیک، با ‌اشاره به نمک‌نشناسی اردوغان نسبت به ایران نوشت: ایران اردوغان را از کودتا نجات داد.

این خبرگزاری می‌نویسد: نباید فراموش کرد در همین ترکیه که امروزه برای ایران مزاحمت ایجاد می‌کند، این ایران بود که چند سال پیش، اردوغان را از کودتا نجات داد. برخی منابع خبری در آن زمان تاکید می‌کردند تنها جای امنی که اردوغان برای پناه دادن به خانواده‌اش در کل جهان پیدا کرده بود ایران بود.

یادآور می‌شود اردوغان ۱۱ مرداد ۹۵ -یک ماه بعد از کودتا- اذعان کرد: «با وجود دشمنی میان من و بشار اسد، او کودتا را محکوم کرده، در حالی که همپیمانان ما، آمریکا و اروپا و عربستان، وقتی که نیازمند کمک‌شان بودیم، از پشت به ما خنجر زدند.»

او همچنین شهریور ۹۸، در چهلمین سالگرد کودتای نظامی۱۲ سپتامبر در جزیره یاسی آدا گفت: «محافلی که چهره‌ای تاریک دارند، کودتای ۱۲ سپتامبر ۱۹۸۰ را طراحی کردند. هنگامی که خبر به واشنگتن رسید، گفتند بچه‌های ما باز هم موفق شدند. شب کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ هم، منتظر بودند همان سخنان را تکرار کنند.»

با وجود این واقعیت‌ها، دولت ترکیه همچنان نقش پادویی را در خدمت مطامع نامشروع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه ‌ایفا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • GE ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    7 53
    روسیه و پوتین سیاست بلد هیچوقت هم پیمان قدرتمندی مثل ترکیه رو که قدرت دوم نظامی ناتو و قدرت بزرگ اقتصادی منطقه هست رو فدای اسد و سوریه و ایران نمیکنه تنها از ادلب بعنوان اهرم فشار برای به قانع کردن ترکیه در مورد کریمه و بقیه مسائل مورد مناقشه استفاده خواهد کرد.اگر ادلب توسط روسیه و ایران و اسد تصرف بشه 4 میلیون نفر آواره جنگی جدید به ترکیه سرآزیر میشن و مشکلات اقتصادی ناشی از این قضیه بر روی موفقیت اردوغان در انتخابات 2023 تاثیر منفی خواهد گذاشت و این چیزی نیست که به نفع روسیه باشه به این دلایل روسیه در مورد ادلب فقط گهگاهی چند موشک به منطقه روانه میکنه تا باب امتیاز خواهی در موارد مورد مناقشه دیگر با ترکیه باز بشه
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      8 1
      روسیه به هیچ کس وفا نکرده و نمیکنه هیچوقت فکر نکن روسیه هم‌پیمان ترکیه یا ایران میشه. اما اینکه روسیه ترکیه رو از سوریه بیرون کنه یا نه هیچ فایده یا ضرری برای ایران نداره، اصلا برای ما مهم نیست
    • احمد IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      1 6
      میشه بفرمائید که ترکیه که این همه در حوزه نظامی و اقتصادی قدرتمند بوده و است چطور شد که در سوریه با وجود کمک های همه جانبه آمریکا و عرب های خلیج فارس تقریباً به هیچ دستاوردی نرسید؟ یا مثلاً چطور شد که این قدرت به قول شما اقتصادی فقط با تحریم روسیه (با نخریدن گوجه فرنگی و تحریم توریستی فقط توسط روسیه) کارش به جایی رسید که رسماً به غلط کردن افتاد؟ و از اون طرف چطور باز هم به قول جنابعالی کشور ضعیفی مثل ایران ۴۰سال تونسته در برابر شدیدترین تحریم های جهانی خودش رو حفظ کنه؟(اون هم به عنوان حداقل یک قدرت منطقه‌ای)، چطور یک کشوری که خودش رو دومین قدرت ناتو میدونه به لحاظ اطلاعاتی در حد یک کشور بسیار ضعیف ظاهر میشه به طوری که در اون کشور کودتا میشه و بعد رئیس جمهورش توسط کشور دیگه ای محافظت میشه؟ و ازین موارد و چالش ها و نقطه ضعف ها در ترکیه تا دلت بخواد میشه چندین صفحه ارائه کرد! شماها اساساً دچار توهم هستید و خواهید دید که بر خلافت نظر جنابعالی ترکیه از همون یک منطقه کوچک در سوریه هم بیرون رانده خواهد شد، اما بعدش شماها باز هم توهم دیگه ای خواهید زد!
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 0
      خدمت شما عرض کنم که پوتین دقیقاً بر اساس خواسته‌های برل لازار رفتار میکنه. پوتین یک مار است
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    31 6
    تو همون کودتا باید دخلش می اوردید اگه این جنایت کار همون موقع بدرک اصفل واصل می شد اکنون خاک سوریه پاکسازی شده بود.
    • DE ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      18 3
      سرنگونیه شرور رجب_هیتلر_عردوغ بسیار نزدیک است.
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      24 7
      اردوغان نمک به حرام... عددی نیستی که بخوای جلوی ملت امام حسین علیه السلام قامت راست کنی آدم کش حرفه ای..
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    23 7
    اردوغان یک نمک به حرامه اصلا رو حرف و قولش نباید حساب کرد مطمین باشید به وقتش همین الهام علیف رو هم عین خیار میفروشه
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    15 5
    روسیه تعارف کنار بزاره و دخل این یاغی های متجاوز رو بیاره ایران هم کنارشه _ من قبلا هم گفتم آب ایران و روسیه با ترکیه تو یه جوب نمیره ، اردوغان این جانی متعفن قصد اشغال سوریه رو داره که دقیقا خلاف مواضع روسیه است همون موقع که درخاست نظارت سه جانبه کردن کار اشتباهی بود از پوتین بعید بود ضعف نشان دادن باید گربه رو دم حجله می کشتن الان هم دیر نشده تعارف بزارند کنار که هیچ فایده ای نداره دخلش بیارند
    • حمید IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 1
      آخه چرا بعضی ها تا این حد از روسهای خائن آویزون شدن؟؟لطفا بنده حقیر رو قانع بفرمایید؟
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 0
      تو رو عزراییل قانع میکنه! تو چرا به ترکیه بوقلمون صفت دشمن جهان اسلام تو لباس اسلام آویزونی؟؟
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 0
      خطاب به بنده حقیر: شما چطور به اردوغان خائن آویزون شدی؟؟ فکر کن خودتو قانع کن.البته اگه توهماتت اجازه تعقلات بهت داد.
  • سعید نادری IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    29 14
    من هر وقت سوره منافقون را میخوانم ، کشور ترکیه برام تداعی میشه ! کشوری که ادعای مسلمانی داره اما از پشت به جبهه مقاومت و اسلام خنجر میزنه ! بگذریم از وضعیت وخیم حیا و حجاب در این کشور و نایت کلاب ها و فروش گسترده مشروبات الکلی و قمارخانه ها و سریال های منافی عفت و حیا و ضد اسلامی اش !! در مرز بازرگان اولین چیزی که هنگام ورود به خاک ترکیه می بینید فروشگاه بزرگ مشروبات الکلی است!! اما دریغ از یک نمازخانه و امکانات بهداشتی و رفاهی برای مسافر !
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    3 10
    روسيه مردم سوريه رو ميزنه و در عوضش تركيه نيروهاي اسد و حزب الله رو ميزنه.عجب سيستمي شده.روسيه نميتونه كاري بكنه. فقط امريكا ميتونه ترمز تركيه رو بكشه
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    11 19
    با کدام دلیل و مدرک و سند میگید اروغان ایران بود ؟؟؟؟این مردم تورکیه بود رفتند زیر تانک تو یک شب ۳۰۰ نفر کشته دادند کودتا شکست خورد !!چرا اینقدر به توهم و خود بزرگ بینی علاقه مندید ؟؟؟قرصاتون رو با دوغ نندازید
    • احمد IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      8 9
      نیروهای ایرانی مستقر در شمال سوریه، هنگام شنود مکالمات نیروهای ناتو در پایگاه اینجرلیک، ارتباطات بیسیم افسران کودتاچی ترک را هم دریافت کردند و متوجه وقوع کودتای قریب الوقوع در ترکیه شدند، دولت ایران بلافاصله به اردوغان اطلاع داد و او هم ابتدا به قطر و سپس به تهران آمد و خانواده اش را اینجا گذاشت و با مشورت و راهنمایی دولت ایران به ترکیه برگشت
    • مانی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      16 2
      برو از اربابت خرداغون بپرس برات توضیح بده داستان چیه
    • فرشاد IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      2 0
      شما هنوز املا فارسی بلد نیستی! نمی دونی ترکیه صحیحه نه تورکیه!! پان ترک گاو است، چند بار از روی این بنویس!
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    15 32
    توهمات عاریایی.
    • پان پالچ IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      23 20
      سیب اپل رو کوروش حقیر گاز زده
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 1
      کوروش گوشت خوار بود مثل شما گیاه خوار و علف خوار نبود عر عر عر خخ
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 2
      چنگیز خان مغز خر رو گاز زده که خودش و نوادگانش قوم یاجوج و ماجوج هستن هم،توی تورات هست و هم توی قرآن،در عوض کورش همون ذوالقرنین که هم توی قرآن هست هم توی تورات،حالا که متوهم هست؟کی توی تاریخ به وحشی گری و خونریزی معروفه کی رو میگن گرگ صفت؟تاریخ بخون البته اگه جرات داری پانترک فحاش!فقط همین قدر ازت بر میاد،ژنتیکت همینه آخه.
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 0
      بشری که بی ریشه باشه،بی هویت باشه،بی سواد باشه،بی شعور باشه،جز فحاشی و جعل کار دیگه ای ازش بر نمیاد..پانترکیسم همینه مجموعه ای از بی همه چیزی. کسی که داره از پَرِ قنداقش داره،کسی هم که نداره از پَرِ قنداقش نداره!! درباره کورش هم اگه سواد و جرات داری که کف و خون قاطی نکنی خیلی منبع هست که میتونی بری بخوونی...از تورات بخش کتاب دانیال نبی ع تا قرآن سوره کهف و تفاسیرش آیات درباره ذوالقرنین.و ده ها کتاب دیگه...بی ریشگی بد دردیه بشر رو به هذیان گویی و توهم وا میداره...
  • علی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    10 1
    پادو !واقعیت هم همینه یک دولت مذبذب دم دمی مزاج .نه به اون سیاست تنش صفرشون با همسایه ها نه به این فور بردن دماغشون تو هر سوراخی. هرچند رشد اقتصادیشون هم کم مغرورشون نکرده بود الان که با مخ دارن میان پایین. خوبه حالا تحریم نیستند
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 0
    وقتی جبهه نبرد است چه نیازی به مانور
  • علی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    9 20
    پوتین هیچ غلطی نمیتونه بکنه . اگر میتونست تو ین ده سال سوریه رو از دست تروریستهای پ ک ک نجات میداد نه اعراب سوریه ای مخالف جلاد اسد
    • GE ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      12 1
      خوبه امثال شما هی غلط کردن راه انداختین اینقدر تو دهنی خوردین درس نگرفتین؟
  • یوسف IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    7 3
    دوستان ،دوباره احتمالا یک زدو بند از قبل بین ترکیه و روسیه جهت دو زدن ایران انجام شده است ترکیه از ادلب خارج می شود در عوض روسیه هم کاری به کار ترکیه و اذربایجان جهت تغییر خط مرزی ندارد.
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    7 3
    انشاالله مردم عزیز ترکیه بزودی خودشان را از دست اردوغان منافق نجات بدهند
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    12 5
    از دوستان گرامی میشه یک نفر بفرمایند نقش ایران در نجات ترکیه از کودتا چی بوده؟!!! ایران دقیقا چکار کرده؟ میشه بگید تا ماهم متوجه بشیم؟!
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      2 5
      به نفهما دلیلی نداره توضیحی بدن
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      3 3
      اردوغان به تجزیه طلبان وطن فروش ایرانینماها مینازد که جرعت میکند بگوید هر کس درخاور میانه کاری انجام دهد باید از من اجازه بگیرد
    • مهدی.م IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      3 1
      در مورد اون کودتا چی بخونید که همانند سگ هاری باید بعد از کودتا با ایران وارد جنگ میشد. دقیقا سگ هاری بود که برای مردم ایران زحمات زیادی داشت و باید ایران او را در نطفه خفه میکرد.
  • mohammad DK ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    6 1
    روزنامه کیهان ؟؟؟ با چه سندی این ادعا را دارد من همه این موارد دروغ را را جستجو کردم چیزی نیافتم با این شیوه اگر عمل کنید ما به شب و روز هم باور نخواهیم داشت در ضمن صندلی خالی ایران در سوچی
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    4 6
    پوتین و بایدن خوب بلتن این مردک بی خاصیت را بازی بدن.
  • RU ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    7 1
    توانایی ترکیه را باید در طلاطم سختی ها و فشارها محک زد اینکه با یک عده تروریست در کشورهای بحران زده مثل سوریه و ارمنستان و لیبی عرض اندام می کند عیار قدرت آن معلوم نمیشود یکی از دلایلی که این کشور در منطقه تحرکات بی ثبات زا انجام می دهد ضعف کشورهای هدف و انفعال و مدارای قدرت هایی مثل ایران و روسیه بوده است لازم است ایران و روسیه ، ترکیه را از خواب غفلت بیدار کرده و برای یکبار هم شده گوش این کشور را پیچاند بمباران شدید تروریست ها در ادلب سوریه توسط روسیه و لشکرکشی ایران به مرزهای شمال غرب که معادل کل جمعیت جمهوری جعلی باکو می تواند نیرو به مرز اعزام کند نشان از آن دارد که روزهای سرمستی و اربده کشی این کشور و نوچه های بی ارزشش به سر آمده است یا باید در رفتار خود تجدید نظر کند یا روزهای سختی در انتظار اردوغان و نوچه بی کفایش الهام علی اف خواهد بود
  • mojtaba SE ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 1
    بسیار عالی و واقعگرایانه 15:53 تحلیل سیاسی کرد..البته جدا از اتفاقات ده سال گذشته که ایران و روسیه بسیار عالی تمامیت آن رو اداره کردن،بعضی اقتضاعات و اخلاقیات هم نقش داشتن در جریانات منطقه.مثل نظارت مردم کشور ایران و روسیه به اتفاقات..مردم روسیه و هم ایران ذاتا به کشتن سرباز ترکیه حتی اردوغانی رای مساعد نمیدادن ,مردم ایران علاقه ای به کشتن سرباز باکوئی علی اف نمیدادند.اما حالا مردم روسیه اردوغان رو دشمن نابکار میبینن و مردم ایران هم به نظامشان اجازه سرکوبی علی اف و ترکیه رو مساعد میدانن....پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    فرشاد تو گوساله ای نمیتونی بفهمی که درستش تورکیه است ن ترکیه کلمه ترکیه نثل شما بدل هست و اصل و نسبش معلوم نیست معلوم نیست از عربه یا هندیه یا افغانیه یا تورکی یا نغولی یا انگلیسی یا پرتقالی و... اینا اقوامی بودند که در دیار پان پالچ و پان هندو حکمت کردند حالا خدا وکیلی خودتون قضاوت کنید
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 0
      ما با غلط دیکته ای های کامنتت قضاوت کردیم.ممنون زحمت کشیدی اومدی هم سطح سواد خواندن و نوشتن خودت رو نشون دادی و هم میزان دانسته های تاریخی خودت رو،ولی رفتی مطالعه کردی ها ! قشنگ معلومه از کجا های تاریخ دردت گرفته..ببین برو یک دور دیگه مطالعه کن،تا این لحاف چهل تیکه که درست کردی بهتر درک کنی چی رو توسط اون پنهون میکنی:یک هویت جعلی به اسم تورک!! که منشعب از مغولان است،قبیله هایی که دیوار چین برای در امان بودن از دزدی ها و غارت گری ها و تجاوزها و خونخواری های اونها ساخته شده،از این سمت هم که دیگه نگم بهتره!! هویت تراشی و جعل تاریخ پایه و اساس توهمات پانترکیسم بهایی مسلک هست.قضاوت با تمام مردم دنیا به ویژه صاحبان تمدن های کوچکتر از تمدن ایران زمین یعنی چین،یونان،روم.از هر طرف که بری میخوری به علمی به نام تاریخ با سند،دلیل و مدرک موثق و متقن که بهت گفته چی بودی،چی هستی!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس