کد خبر 1277372
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
عکس/ تهران با هوای ناسالم

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هم اکنون، دوشنبه (۵ مهر ۱۴۰۰) باوجود کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش مشرق، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح روز دوشنبه (۵ مهر ۱۴۰۰) باوجود کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

همچنین کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

در این گزارش آمده است که با وزش باد مؤثر تا صبح روز سه‌شنبه (۶ مهر ۱۴۰۰) انتظار می‌رود کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار گیرد، اگرچه با آغاز تردد خودروها احتمال کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد وجود خواهد داشت. افزایش نسبی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. به‌تدریج با کاهش تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه هم‌زمان با افزایش تردد خودروها، افزایش غلظت ذرات معلق و بنابراین کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون با میانگین ۱۲۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۱۰۴ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رها IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    بعد پسر دایی من با افتخار میگه ما میخوایم بریم تهران!
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    اینقدر فوتبال بزرگ نکنید آخه فوتبال ما تا حالا در کدام عرصه بین الملی مقامی کسب کرده حالا والیبال یه چیزی
  • امید IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    باز شیوع کرونا داره افت میکنه و باز شلوغی و ترافیک و آلودگی و هزار مصیبت بدنبالش. جدای از مشکل خودروها و آلایندگی یکی هم بفکر کنترل جمعیت باشه هم بد نیست. مگه با طرحها و ‌برنامه های کوتاه مدت تا حالا مشکل جایی هم حل شده؟ میندازیم گردن وزش باد جالب هست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس