کد خبر 1254829
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کیفیت هوای تهران قابل قبول است

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، اگرچه کیفیت هوای تهران در صبحگاه امروز پنجشنبه (۱۴ مرداد ۱۴۰۰) در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

به گزارش مشرق، طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران و پیش‌بینی‌های انجام شده صبح امروز، پنجشنبه (۱۴ مرداد ۱۴۰۰) تردد خودروها وعدم وزش باد مؤثر سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها شده و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. 

بیشتر بخوانید:

آلودگی هوا موجب سینوزیت مزمن می‌شود

علاوه بر این، با احتمال وزش باد نسبتاً شدید، گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق مستعد دور از انتظار نیست. تداوم وزش باد مؤثر و ناپایداری جوی همراه با رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده تا اواخر وقت پنجشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق شده و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. 

افزایش نسبی تندی باد در طی روز، پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با توجه حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده سبب کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در ساعات بعدازظهر خواهد شد. 

کاهش تندی باد تا صبح روز جمعه (۱۵ مرداد ۱۴۰۰) سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت نامطلوب در پاره‌ای از مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. در طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن می‌تواند در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا گردد. 

همچنین تداوم ناپایداری جوی و وزش باد تا ساعات پایانی جمعه همراه با رشد ابرناکی و گاهی رگبار پراکنده، سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و به‌تبع آن کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.  آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۸۷ بود و هوای پایتخت وضعیت قابل قبول داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۹ است و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس