کد خبر 1277071
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

در سال‌هایی نه چندان دور، وقتی به اواخر شهریور نزدیک می‌شدیم و حال و هوای مهر سرک می‌کشید، درست حوالی زمانی که بچه‌ها با ذوق و شوق مغازه‌ها را پر می‌کردند از شوق انتخاب دفتر و مداد، جشنی برگزار می‌شد برای حمایت از دانش‌آموزانی که هیچ تفاوتی با بقیه بچه‌ها نداشتند، جز اینکه در خانواده‌هایی کم‌برخوردار به دنیا آمده بودند یا در مناطقی کم امکانات بزرگ می‌شدند. این جشن برگزار می‌شد تا اقلام تحصیلی مورد نیاز را به دست این بچه‌ها برساند و بتواند امکان تحصیل راحت‌تر و داشتن آینده روشن را برایشان فراهم کند.

یک قدم تا نیکوکاری با دیجی‌کالا مهر

حالا سال‌هاست که خبری از برگزاری آن جشن با حال و هوای قدیمی نیست و با آمدن کرونا اوضاع بدتر هم شده است؛ اما نیاز دانش‌آموزان محروم به تحصیل و لوازم آن همچنان پا برجاست. به همین دلیل هم دیجی کالا با همکاری موسسه مردم نهاد مهر گیتی و در قالب سرویس جدید دیجی کالا مهر تصمیم گرفت دست به کار شود و فاصله بچه‌ها تا رسیدن به لوازم تحریر مورد نیازشان را به اندازه چند کلیک کاهش دهد.

موسسه مردم نهاد گیتی چه می‌کند؟

موسسه مردم نهاد گیتی یکی از موسسه های مردم نهادی است که در سرویس دیجی کالامهر حضور دارد. این موسسه پس از 16 سال فعالیت  در حوزه مدرسه سازی و تامین تجهیزات مدارس و دانش آموزان، در حال حاضر اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار را مشخص کرده و آن‌ها روی سایت دیجی کالامهر قرار داده است. شما می‌توانید با ورود به دیجی کالا مهر و انتخاب موسسه مهر گیتی، فهرست کاملی از این اقلام را که شامل دفتر مشق، مداد سیاه، مداد قرمز، خودکار، پاکن، تراش، جامدادی، کوله پشتی و ... می‌شود را مشاهده کرده و اگر از دست‌تان برمی‌آید، یک یا چند مورد از این محصولات را هدیه دهید تا از طریق دیجی کالا مهر و موسسه مهر گیتی به دست دانش آموزان برسد.

همچنین با توجه اینکه بعد از پاندمی کرونا، آموزش‌ها به سمت آنلاین شدن رفته‌اند، تبلت نیز یکی دیگر از اقلام مورد نیاز این بچه‌هاست که به سختی در اختیارشان قرار می‌گیرد. به همین دلیل تبلت نیز در میان اقلام مشخص شده برای دانش‌آموزان محروم قرار گرفته است. کالای انتخاب و خریداری شده توسط شما ظرف نهایتا یک هفته به موسسه منتقل خواهد شد و پس از بسته بندی به دست دانش‌آموزان هدف در مناطق دور از مرکز خواهد رسید.

موسسه مهر گیتی تا به حال با فعالیت‌های خیرخواهانه خود توانسته بیش از 540 مدرسه احداث کند، بیش از سه میلیون و 800 هزار جلد کتاب را به دست دانش‌آموزان برساند و 3100 رایانه را به مدارس مناطق کم برخوردار اهدا کند.

امنیت و شفافیت، ویژگی دیجی کالا مهر

یک قدم تا نیکوکاری با دیجی‌کالا مهر

هر خرید نیکوکارانه‌ای که توسط شما و از طریق دیجی کالامهر انجام شود، بعد از اجرای پروژه و استفاده از این کالاهای موردنیاز توسط سازمان‌های خیریه بصورت فصلی گزارش داده خواهد شد و اینگونه شما به سادگی چند کلیک می توانید در امور عام المنفعه و داوطلبانه مشارکت نمایید. همین حالا اگر وارد صفحه کمپین شوید، خواهید دید چه تعدادی از کاربران، معادل چه مبلغی از اقلام ضروری را نه فقط برای حمایت تحصیلی، بلکه برای سایر موسسه های نیکوکاری مرتبط با سلامت و درمان، محیط زیست، خدمات اجتماعی و ... اهدا کرده‌اند. برای مثال موسسه محک که از دیگر موسسه های حاضر در دیجی کالامهر است، فهرستی شامل آب معدنی، مواد شوینده، شیر کم چرب و ... را برای حمایت از کودکان تحت پوشش خود مشخص کرده که نیکوکاران می‌توانند به تامین آن ها برای بیمارستان محک اقدام کنند.

موسسات دیگری مانند موسسه خیریه نیکان، انجمن حمایت از کودکان کار، انجمن دیابت گابریک و ... جزو دیگر موسسات همکار در دیجی کالامهر هستند و همگی علاوه بر اینکه به صورت رسمی دارای مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح هستند،  مورد ارزیابی دیجی کالا هم قرار گرفته اند و در بازه‌های زمانی فصلی گزارش عملکرد خود را به کاربران ارائه خواهند کرد.

برای کمک به دیجی کالا مهر چه باید کرد؟

کافی است شماره تلفن همراه خود را پس از ورود به دیجی کالامهر در قسمت ورود به حساب کاربری وارد کنید. کد مربوطه برایتان پیامک می‌شود و با وارد کردن آن  می‌توانید به صفحه اصلی دیجی کالامهر وارد شوید.

· در این مرحله با کلیک روی نام موسسه مورد نظر خود مثل مهر گیتی، می‌توانید علاوه بر دیدن خلاصه‌ای از فعالیت‌های موسسه؛ فهرست، عکس و قیمت تک‌تک کالاهای مورد نیاز برای حمایت از افراد تحت پوشش را هم مشاهده کنید. همچنین خواهید دید که چند نفر دیگر این اقلام را برای مقاصد نیکوکارانه تهیه و اهدا کرده‌اند.

· با فشردن دکمه انتخاب کالا، کالای مد نظرتان به سبد خرید اضافه خواهد شد و سپس با ادامه فرایند خرید، مراحل نهایی شدن را طی می‌کند. از این مرحله به بعد تا لحظه‌ای که کالای اهدا شده توسط شما به دست جامعه هدف موسسه نیکوکاری برسد، از طریق پیامک در جریان مراحل مختلف کارها قرار خواهید گرفت.

از آنجایی که قیمت محصولات مورد نیاز موسسات خیریه با قیمت‌های آورده شده در صفحات خرید عادی دیجی کالا تفاوتی ندارد، خوب است بدانید که سود کالاهای اهدا شده توسط شما به صندوق مهر دیجی کالا واریز می‌شود و هر فصل صرف امور نیکوکاری خواهد شد. بنابراین دیجی کالا از این فرایند برای خود سودی نخواهد داشت و صرفا در حال انجام مسئولیت اجتماعی خود در قالب پلتفرم هوشمند دیجی کالامهر است.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس