تظاهرات مردم کابل علیه تحریم دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا

صدها نفر از مردم کابل در اعتراض به توقیف دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا و سازمان‌های بین‌المللی تظاهرات کردند و خواستار آزادسازی این دارایی‌ها شدند.

به گزارش مشرق، صدها نفر از مردم کابل برای آزادسازی میلیاردها دلار از دارایی‌های توقیف شده افغانستان توسط آمریکا و سازمان‌های بین‌المللی گردهمایی بزرگی را در مقابل مسجد جامع عبدالرحمن شهر کابل برگزار کردند.

«نورالدین جلالی» عضو انجمن جوانان مسلمان افغانستان که در این تظاهرات شرکت کرده بود، گفت: «ما می‌خواهیم آن‌ها این پول را آزاد کنند زیرا این فقط پول افغانستان است. این پول افغان‌ها و تجار ماست که برای خرید غذا و دارو استفاده می‌شود».

کشور افغانستان , طالبان ,

«سهیل شاهین» سخنگوی طالبان نیز در توئیتی نوشت: مردم در کابل به خیابان‌ها آمدند و خواستار آزادسازی فوری ذخایر بانک مرکزی افغانستان شدند. آنها شعار می‌دادند، مردم ما با شرایط سخت اقتصادی روبرو هستند، نیاز فوری به آزادسازی دارایی‌های ما برای غلبه بر وضعیت شدید فقر وجود دارد.

پس از تصرف افغانستان توسط طالبان، آمریکا حدود ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را مسدود و ارسال پول نقد به این کشور را نیز متوقف کرده که منجر به تشدید بحران انسانی در افغانستان گردیده است.

هنوز هیچ یک از کشورهای جهان دولت جدید افغانستان را به رسمیت نشناخته است، اما شماری از کشورها از جمله پاکستان، روسیه، چین و ازبکستان خواستار آزادسازی دارایی‌های افغانستان شده‌اند.

به گفته «گری رایس» سخنگوی صندوق بین‌المللی پول، تا زمانیکه موضع جامعه جهانی درباره برسمیت شناختن دولت به رهبری طالبان در افغانستان شفاف نشود، روابط این نهاد با افغانستان نیز در حالت تعلیق باقی می‌ماند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    2 2
    اینا وطن پرست های واقعی افغانستان هستند نه اونایی که رفتن زیر هواپیما امریکا یا اونایی که کثافت پراکنی میکنن تو امریکا اروپا برا کشور خودشون
  • نیما HK ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 3
    آمریکا را نابود وسربایدن را ازتن جدا می کنیم
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 0
    سلام.خدا لعنت کنن امریکا،همیشه غرب وحشی،از زجر و درد مردمان مسلمان لذت میبره! و همیشه همه برنامه و هدف زندگشی نابود کردن انسانیت بخصوص مسلمان است .. و در این 200 و 300 اخیر کثیف ترین کارها رو انجام داده! نابودی امریکا و غرب نزدیک است..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس