اولیانوف: سیاست آمریکا در قبال افغانستان شکست‌ خورده است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، سیاست آمریکا در قبال افغانستان را از نظر سیاسی، نظامی، دیپلماتیک و بشردوستانه به طور کامل شکست‌خورده خواند.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین سیاست آمریکا در قبال افغانستان را اشتباه خواند.

او این اظهارنظر را در واکنش به توییتی انتقادآمیز در خصوص مسدود شدن دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا در حالی که این کشور در پی سیاست‌های اشتباه واشنگتن و اشغال ۲۰ ساله ناتو با فقر دست به گریبان است، بیان کرد.

اولیانوف نوشت: مواردی در سیاست آمریکا در قبال افغانستان به شدت اشتباه است. از نظر سیاسی، نظامی، دیپلماتیک و بشردوستانه به طور کامل شکست خورده و هیچ تلاشی برای درس گرفتن از این تجربه نمی‌شود.

پیش‌تر مقام‌های روسیه و چین خواستار لغو تحریم‌های اقتصادی علیه افغانستان به دلیل بحران اقتصادی این کشور شدند.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در یکی از نشست شورای امنیت گفت که مسکو امیدوار است افغانستان به دارایی‌های مسدود شده خود دسترسی پیدا کند.

وی با اشاره به مسدود شدن دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا، اظهار داشت که این کشور در آستانه سقوط اقتصادی قرار دارد بنابراین دسترسی به تمام دارایی‌هایی که مسدود شده است به نفع مردم افغانستان است.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین هم این موضوع را در نشست گروه ۲۰ مطرح کرد و گفت که تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور باید پایان یابد.

وی با اشاره به ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان افزود که این دارایی‌های مردم افغانستان است و باید متعلق به مردم این کشور باشد و نباید برای چانه‌زنی سیاسی به کار گرفته شود.

 آمریکا ذخایر بانک مرکزی افغانستان به ارزش ۹.۴ میلیارد دلار را مسدود کرده است. این کشور گفته که طالبان نباید به این ذخایر دسترسی پیدا کنند. طالبان در ۲۴ مردادماه کابل را تصرف کرد و دولت موقت تشکیل داد. تاکنون هیچ کشوری آن‌ها را به رسمیت نشناخته‌ است. جامعه جهانی می‌گوید برای به رسمیت شناختن طالبان عجله‌ای ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس