کد خبر 1274745
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
رفتاری که با فرانسه شد، قابل پذیرش نیست

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا رفتار آمریکا، بریتانیا و استرالیا در برابر فرانسه را غیر قابل قبول عنوان کرده است.

‌به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، «اورزلا فن درلاین»، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با دفاع از فرانسه در برابر اختلافات پیش آمده با آمریکا و انگلیس گفته است که رفتاری که در جریان اعلام پیمان امنیتی «آکوس» بین آمریکا، بریتانیا و استرالیا با فرانسه صورت گرفت «غیرقابل قبول» است.

بیشتر بخوانید:

خنجر آمریکا در پشت فرانسوی‌ها

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این ارتباط گفت: با یکی از کشورهای عضو [اتحادیه اروپا] به نحوی رفتار شده است که قابل قبول نیست. ما می‌خواهیم دریابیم ماجرا چه بوده و چرا اینچنین شده است.

همچنین شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز از آنچه «عدم وفاداری» آمریکا در جریان شکل‌گیری اتحاد جدید در منطقه اقیانوس هند-آرام خواند انتقاد کرد. وی گفت: اصول اولیه بین متحدان شفافیت و اعتماد است. ما اکنون شاهد عدم شفافیت و عدم اعتماد هستیم.

رئیس شورای اتحادیه اروپا ضمن ابراز دلسردی از رویکرد «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: با ترامپ حداقل همه چیز خیلی روشن بود. چه لحن، محتوا یا زبان! بسیار واضح بود که از نظر او اتحادیه اروپا شریک و متحد مفیدی نبود.

پیشتر نیز، «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه در سخنانی و در واکنش به پیمان امنیتی «آکوس»، آمریکا و استرالیا را به دروغگویی و خیانت متهم کرده بود.

پیمان آکوس، به قرارداد دفاعی میان کشورهای ایالات متحده، انگلیس و استرالیا اطلاق می‌شود که هدف آن «توسعه صلح و ثبات در حوزه اقیانوس‌های هند-آرام» عنوان شده است. بر اساس این پیمان‌نامه که در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۴ شهریور ۱۴۰۰) امضا شد، تعدادی زیردریایی برخوردار از موتور اتمی (و نه تسلیحات اتمی) ساخت ایالات متحده، که فناوری آنها پیش تر در انحصار آمریکا و بریتانیا بود، به استرالیا واگذار خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    الان بهترین زمانه که از اختلافات امریکا و فرانسه استفاده کرده و برای سوزش امریکا و ترکیه و روسیه، سی چهل جنگنده رافائل از فرانسه بخریم
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    حجم قرار دادهایی که این دلقک های اروپایی فقط با ایران داشته اند و آن را به دستور آمریکا به صورت یکجانبه لغو کرده اند و زیان بسیاری به ایران و یا بقیه کشورها وارد کرده اند از حجم قرار داد فرانسه با استرالیا بیشتر است. حالا که گوشه ای از زورگویی آمریکا را دریافت کرده اند مثل توله سگ های غمگین زوزه می کشند. خاک بر سر بیشرفتان.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    خود این زنیکه الان پروندهٔ مفتوح برای زیر میزی گرفتن از فایزر و اینا برای لابی صدور مجوز استفاده در اتحادیه اروپا رو داره!!! ما شاء الله رو که نیست!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس