کد خبر 1274587
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
چرا فرانسه سفیر خود را از لندن فرا نخواند

پس از توافقنامه همکاری اخیر میان آمریکا، انگلیس و استرالیا که به بروز تنش با فرانسه منجر شد، پاریس سفیران خود را از واشنگتن و کانبرا فراخواند اما سفیر این کشور همچنان در لندن حضور دارد.

به گزارش مشرق، سران کشورهای آمریکا، ‌ انگلیس و استرالیا بامداد روز پنجشنبه توافقنامه‌ای برای همکاری در حوزه‌های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام امضا و اعلام کردند برنامه زیردریایی‌های اتمی استرالیا اولین پروژه بزرگ این توافق خواهد بود، کانبرا پس از این توافق اعلام کرد که توافق ۹۰ میلیارد دلاری زیر دریایی با پاریس را فسخ خواهد کرد.

این اقدام از آن روز باعث تنش در روابط فرانسه با این کشورها به خصوص استرالیا و آمریکا شده و پاریس آن را خنجر از پشت توصیف کرده است. در ادامه این تنش‌ها، نشست وزیران دفاع انگلیس و فرانسه که قرار بود طی هفته جاری در لندن برگزار شود لغو شد.

فرانسه همچنین در اعتراض به این اقدام استرالیا و توافقش با آمریکا و انگلیس، سفیرانش را از کانبرا و واشنگتن برای مشورت فراخواند.

اما نکته‌ای که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته عدم اقدام فرانسه برای فراخواندن سفیر خود از لندن بوده است.

یک خبرنگار غربی به نقل از یک دیپلمات در توجیه این اقدام فرانسه نوشت: «زمانی که غذا بد است شما از آشپز و نه ظرف‌شور آشپزخانه شکایت می‌کنید».

این دیپلمات گفت که عدم فراخواندن سفیر فرانسه از لندن نیز خود سیلی به انگلیس به شمار می‌آید.

بعد از اعتراض‌های فرانسه درباره توافق اخیر استرالیا با آمریکا و فرانسه، منابع رسانه‌ای غربی خبر دادند «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درصدد رایزنی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا است.

بنابر گزارش اسکای نیوز، رئیس‌جمهور فرانسه طی چند روز آینده با رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص اقدام استرالیا در لغو سفارش زیر دریایی از پاریس به نفع توافق امنیتی سه‌جانبه با واشنگتن و لندن گفت‌وگو خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بختیاری IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 0
    اصلا این برده ها در حد واندازه ای نیستند که باکدخدای وحشی تروریست سرشاخ بشن به احتمال زیاد جنگ زرگری هست.هرچند امیدواریم همه این وحشی های زالو صفت تاوان جنایت های خود را با دریدن هم مثل کفتار بپردازن.// لعنت خدا بر همه وحشی ها و مزدوران و گاوهای شیرده آنها //

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس