آغاز مانور نیروی دریایی ترکیه با حضور نیروهای چند ملیتی

رزمایش «مدیترانه شرقی – ۲۰۲۱» با مشارکت نیروهای چند ملیتی و زیر نظر فرماندهی نیروی دریایی ترکیه در استان موغلا ترکیه آغاز شد.

به گزارش مشرق، رزمایش «مدیترانه شرقی – ۲۰۲۱» روز سه شنبه با مشارکت نیروهای چند ملیتی و زیر نظر فرماندهی نیروی دریایی ترکیه در استان موغلا ترکیه آغاز شد.

قبل از شروع  مانور «مدیترانه شرقی – ۲۰۲۱»، «جنت تالایمان» از مسئولان نیروی دریایی ترکیه در مورد اهداف و اهمیت این مانور که در جنوب غربی ترکیه راه اندازی می‌شود، توضیحاتی را در اختیار خبرنگاران قرار داد و گفت که هدف از برگزاری رزمایش که تا ۱۲ نوامبر ادامه خواهد داشت، آزمایش راه‌های کمک‌های بشردوستانه و واکنش به بلایای طبیعی است.

وی در ادامه به مشارکت نیروهای مشترک چند ملیتی در این مانور در کنار سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: «۳۵ کشتی از ۱۰ کشور به همراه ۵۰۰۰ پرسنل در این مانور شرکت دارند».

تالایمان تصریح کرد: «فرماندهی نیروی دریایی ترکیه با ۲۶ ناو، بالگرد و پهپاد و همچنین چند فروند جنگنده «اف-۱۶» در این مانور شرکت می کند».

وی تأکید کرد که ناظرانی از عراق، اردن، لیبی، نیجریه، پاکستان، عمان و اوکراین در این مانور نظامی حضور دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • صبا IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    11 4
    سلام به امید اتحاد جهان اسلام این مانورها باید در جهت تحکیم قدرت و روابط ملل مسلمان باشد. ولی متاسفانه برخی از دول منطقه راه را اشتباه می روند.
    • بهزاد IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      3 2
      ایران هم باید نیرو می فرستاد
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 7
      یوخ بابا. ؟؟ خب ترکیه بیاد باما و یمن و سوریه و اقلیم کوردستان رزمایش اجرا کنه
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      3 8
      ترکیه یک کشور سکولار است نه اسلامی. بزرگترین دشمن مسلمانان نخست آمریکا است و بعدش اسراییل و ترکیه. تمام جهان اسلام با سریال های کثیف ترکیه ای به بی بند و باری کشیده شده است و ترکیه بزرگترین حامی داعش است.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 4
    بایدن گفته ترکیه رو با کردها تجزیه میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس