فضای مجازی

بر اساس داده های یک مطالعه در آمریکا، استفاده تقریباً بی وقفه از رسانه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام، منجر به افزایش مشکلات جسمی، کاهش عزت نفس و بروز مشکلات روانی دیگر برای نوجوانان شده است.

به گزارش مشرق، بر اساس مطالعه انجام شده توسط وال استریت ژورنال، ۴۰ درصد از نوجوانان اظهار کردند که تنها هدف آنها از ارسال پست در رسانه های اجتماعی این است که از نظر دیگران بهتر به نظر برسند و این در حالیست که ۳۲ درصد از دختران نوجوان احساس می کردند که اینستاگرام فقط امنیت فیزیکی آنها را تهدید می کند.

با افزایش استفاده از اینستاگرام، نوجوانان در معرض خطر آسیب هایی مانند آزار و اذیت های مجازی، افسردگی و عدم خواب کافی قرار می گیرند.

در جدیدترین مطالعه EClinical Medicine که توسط مجله مشهور پزشکی The Lancet منتشر شد، کودکان متولد شده در ۱۹ هزار و ۲۴۴ خانواده که بین سپتامبر ۲۰۰۰ تا ژانویه ۲۰۰۲ به دنیا آمده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند.

در این مطالعه پسران و دختران ۱۴ ساله مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد که ۷۸ درصد از دختران در این تحقیق به دلیل استفاده از رسانه های اجتماعی از وزن خود ناراضی هستند. 

اینستاگرام بعد از شرکت اصلی خود یعنی فیسبوک، دومین پلتفرم پرکاربرد در رسانه های اجتماعی محسوب می شود.

به گزارش فاکس نیوز، در حالی که استفاده از رسانه های اجتماعی مضرات و مشکلات سلامت روان را در بین نوجوانان افزایش داده، برخی از نوجوانان نیز اقدامات پیشگیرانه ای را برای مقابله با این خطرات انجام داده اند. بر اساس گزارش ها از هر ۱۰ نوجوان چهار نفر گفته اند که به دلیل قلدری و اقدامات سواستفاده گرایانه از جانب برخی از کاربرانِ این رسانه اجتماعی، این کاربران را دنبال نکرده اند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس