خواب کم کودکان به دلیل استفاده از تلفن های هوشمند

محققان در یک مطالعه جدید هشدار دادند، کودکانی که از تلفن های هوشمند، تبلت ها و سایر وسایل الکترونیکی در شب استفاده می کنند، کمتر می خوابند و کیفیت خواب ضعیف تری دارند.

به گزارش مشرق، محققان می گویند: کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۵ سال بیشتر از این موضوع تحت تاثیر قرار می گیرند و بازی های ویدیویی، رایانه ها، تلفن های هوشمند، استفاده از اینترنت و تماشای تلویزیون عامل کم خوابی و کیفیت ضعیف خواب آنها است.
این مطالعه نشان داد در کودکان زیر پنج سال، تلویزیون و تبلت عامل اصلی خواب کوتاه تر آنها بودند.

به گفته محققان، استفاده از رسانه های اجتماعی عامل کیفیت ضعیف خواب نوجوانان است. آنها می گویند این رسانه تعاملی ممکن است بیش از حد تحریک کننده باشد که این موضوع علت کمتر خوابیدن نوجوانان این گروه سنی را توضیح می دهد.

این مطالعه نشان داد در همه گروه های سنی، قرار گرفتن در معرض نور آبی ناشی از صفحه نمایش ممکن است تولید ملاتونین را - هورمونی که خواب را تنظیم می کند - سرکوب کند و  به طول مدت خواب ضعیف تر و اختلال در چرخه طبیعی خواب و بیداری منجر شود.
محققان همچنین می گویند استفاده کودکان از این دستگاه های الکترونیکی موجب می شود زمان مطالعه، بازی و تعامل با خانواده یا سایر کودکان کاهش یابد. مطالعه اخیر در مجله BMC Public Health منتشر شده است.

منبع:سینا پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    واقعا همینجوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس