امضای ۲ تفاهم‌نامه در حوزه کار و رفاه بین ایران و تاجیکستان

وزیر کار کشورمان از امضای ۲ تفاهم‌نامه در حوزه‌های کار و رفاه بین ایران و تاجیکستان در حاشیه اجلاس شانگهای خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله عبدالملکی در حاشیه اجلاس شانگهای در دیدار با وزیر تندرستی و حفظ اجتماعی اهالی تاجیکستان، اظهار داشت: دولت سیزدهم تاکید ویژه‌ای بر توسعه روابط با کشورهای منطقه دارد. با توجه به توافقات و تفاهمات سران دو کشور و توسعه مناسبات اقتصادی دوجانبه، وظیفه دو وزارتخانه است که این تفاهمات را تحقق بخشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تبریک سی امین سالگرد استقلال جمهوری تاجیکستان به مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور اشاره کرد و گفت: تاجیکستان در مناسبات منطقه همواره جایگاه مهمی برای ایران دارد.

ببینید:

عکس/ دیدار نخست وزیر تاجیکستان با رئیسی

وی ادامه داد: باید نسبت به برگزاری نشست‌های کارشناسی برای تدوین برنامه‌های اجرایی و اتخاذ راهکارهای مناسب اقدام کنیم.

عبدالملکی خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های زیادی برای همکاری میان دو کشور وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تدوین یادداشت تفاهم همکاری میان دو کشور از آمادگی این وزارتخانه برای تعاملات و تعمیق روابط درحوزه های مربوطه خبرداد.

وی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ادغام سه وزارتخانه تشکیل شده و حوزه وظایف بسیار گسترده ای دارد.

عبدالملکی از آمادگی کامل همکاری در تمام حوزه‌های مشترکی به ویژه حمایت‌های اجتماعی با تاجیکستان خبر داد و افزود: دو کشور تجربیات بسیار ارزشمندی در زمینه‌های بهزیستی، خدمات توانبخشی و توانمندسازی معلولان دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فعالیت‌های این وزارتخانه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت از زنان سرپرست خانوار، بیمه‌ها، نظام بازنشستگی، کاهش فقر و …اشاره و برای همکاری و تبادل تجربه در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

وی تاکید کرد: هم اکنون در جمهوری اسلامی، بیش از ۴۰ درصد از داروهای مصرفی کشور را هلدینگ ها و شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تولید می‌کنند و این آمادگی را داریم که در حوزه تولید و بسته بندی دارو همکاری‌های مشترکی را با تاجیکستان آغاز کنیم.

عبدالملکی اضافه کرد: از همکاری و تبادل تجربه با شما در زمینه مقابله با شیوع و همه گیری بیماری کووید ۱۹ استقبال می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور در حوزه وظایف دو وزارتخانه پیشنهاد داد که با تشکیل کارگروهی از مدیران و کارشناسان برنامه اقدام یادداشت تفاهم همکاری تدوین و نهایی شود.

وی این برنامه اقدام مشترک را نقشه راه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مورد علاقه طرفین دانست و از وزیر تندرستی و حفظ اجتماعی اهالی تاجیکستان دعوت کرد به تهران سفر کند.

استقبال عبدالله زاده از یادداشت تفاهم میان دو کشور در مسائل خدمات اجتماعی

عبدالله زاده، وزیر تندرستی و حفظ اجتماعی اهالی جمهوری تاجیکستان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب عبدالملکی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور تاکید کرد.

وی از همکاری و کمک‌های بشر دوستانه ایران به تاجیکستان در دوران شیوع کرونا تشکر و قدردانی کرد.

وزیر تندرستی و حفظ اجتماعی اهالی جمهوری تاجیکستان با استقبال از امضای یادداشت تفاهم میان دو کشور که به تقویت مسائل خدمات اجتماعی تقویت می‌انجامد، گفت: این سند بر اساس حقوق و اصول بین المللی تنظیم شده و اجرای آن از اولویت سیاست‌های خارجی تاجیکستان است.

عبدالله زاده تاکید کرد: تقویت و رشد همکاری‌های دوجانبه از طریق امضای این سند فراهم می‌شود.

وی همچنین خواستار تداوم همکاری با ایران برای استحکام روابط دو کشور شد.

وزیرتندرستی و حفظ اجتماعی اهالی جمهوری تاجیکستان خواستار همکاری مشترک میان دو وزارتخانه و تولید تجهیزات پزشکی و ایجاد گروه کاری برای تدوین برنامه‌های مشترک شد و از دعوت وزیر کار تشکر و استقبال کرد.

امضای ۲ تفاهم‌نامه در حوزه کار و رفاه

همچنین حجت‌الله عبدالملکی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: ۲ تفاهم‌نامه مهم در حوزه کار و رفاه اجتماعی آماده شده و امروز بین ایران و تاجیکستان امضا می‌شود.

وی افزود: یکی از این تفاهم‌نامه‌ها با وزارت تندرستی تاجیکستان در حوزه توانبخشی، آسیب‌ها و حمایت‌های اجتماعی است.

عبدالملکی تأکید کرد: تفاهم‌نامه دیگر با وزارت کار تاجیکستان در موضوع تبادل تجربیات در زمینه مهارت آموزی، سیاست‌های بازار کار، بهداشت کار، بازرسی کار و روابط کار است.

وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از بندهای این تفاهم‌نامه تبادل نیروی کار است، گفت: در تاجیکستان نیروی کار متخصص کم است و این می‌تواند فرصتی برای اعزام نیروی کار فنی به این کشور باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس