آمادگی عمان برای تاسیس کارخانه های دارویی ایران

سفیر عمان در ایران نسبت به تأسیس کارخانه‌های ایرانی در حوزه‌های دارویی در این کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مشرق،  ابراهیم المعینی سفیر عمان در ایران این مطلب را در دیدار با حامد فروزان مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.  

وی همچنین در این دیدار تصریح کرد: معتقدیم همکاری‌های دو جانبه کشورها باید افزایش یابد و آمادگی تأسیس کارخانه‌های ایرانی در حوزه‌های دارویی در کشور عمان را داریم.

سفیر عمان در ایران افزود: فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرتبط با چند وزارتخانه در عمان می‌شود و امیدواریم در موضوعات متناظر تفاهم‌ نامه‌هایی بین وزارتخانه‌ها امضا شود.

 مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در دیدار با سفیر عمان در ایران به روابط تاریخی، فرهنگی و دوستانه دو کشور اشاره و اعلام آمادگی کرد: تجربه‌های این وزارتخانه و سازمان‌های زیرمجموعه به سازمان‌های متناظر در این کشور منتقل می‌شود.

حامد فروزان ضمن اشاره تأکید مقام معظم رهبری و رئیسی مبنی بر افزایش تعاملات تجاری و همکاری‌های دوجانبه، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های وزارت مردم را تشریح کرد.

وی به سفر وزیر کار وقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۳۹۲ به عمان و امضای دو تفاهم‌ نامه در حوزه‌های آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کار و اشتغال با وزارت نیروی کار وزارت عمان اشاره کرد.

مدیرکل امور بین الملل وزارت مردم افزود: دو برنامه اقدام مشترک همکاری بر اساس یادداشت تفاهم نامه‌های منعقده به همراه تاریخ‌های پیشنهادی جهت برگزاری اولین نشست کارگروه‌های همکاری ارسال شده و درخواست داریم با هماهنگی مسئولین مرتبط عمان، زمان نشست مشخص شود.

فروزان به ایجاد بندر کشتیرانی مختص سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: به زودی دعوت‌ نامه رسمی همراه با تاریخ پیشنهادی بابت حضور وزیر کار عمان در ایران ارسال و این موضوع در دستور کار وزارت مردم قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    3 1
    چون مسئله اشتغال در ایران حل شده حالا مسئولین ما بدنبال احداث کارخانه در سایر کشورها هستند!!!
    • حاجی IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 0
      احداث کارخانه در خارج ازکشور به نفع کارخانه دارها هست چون در اون کشورها تحریمی وجود نداره تجهیزات به رو ز و بدون تحریم
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 0
      برو عمان اونجا کار کن خیلی هم بهتر از ایرانه
  • ناشناس IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    هیچ موقع عملی نخواهد شد. در ملاقات خواسته دلخوشی بده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس