کد خبر 1273321
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
واشنگتن تصمیم پاریس را مایه تاسف خواند

کاخ سفید درباره اقدام دولت پاریس مبنی بر فراخواندن و خارج کردن سفیر خود از آمریکا، ابراز تاسف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا از تصمیم فرانسه برای فراخواندن سفیر خود از واشنگتن متاسف است و طی روزهای آینده به حل اختلافات بین دو کشور ادامه خواهد داد.

پیشتر و همزمان با تشدید تنش در روابط فرانسه و آمریکا، پاریس اقدام به فراخواندن سفیرش از واشنگتن کرده و سفیر خود از پایتخت آمریکا را خارج کرده بود.

بیشتر بخوانید:

بلینکن: فرانسه شریک حیاتی آمریکا است

فرانسه همچنین در اقدامی اعتراضی، سفیر خود از استرالیا را نیز به پاریس فراخوانده است.

علت این اقدام دولت فرانسه، نارضایتی آشکار این کشور از امضای توافقنامه همکاری سه جانبه میان انگلیس، آمریکا و استرالیا که به لغو قرارداد ۹۰ میلیاردی یک شرکت فرانسوی با دولت استرالیا برای ساخت زیردریایی منتهی شد، عنوان شده است.

بنا به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مقامات فرانسه بارها تلاش کرده اند که این موضوع را با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی مطرح کنند اما در نهایت، این درخواست‌ها رد شدند.

گفتنی است، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در اعتراض به تصمیم کانبرا برای پیوستن به این توافقنامه و لغو قرارداد خود با شرکت فرانسوی برای ساخت زیردریایی گفته بود: مثل این بود که از پشت خنجر بزنید. ما بر پایه صداقت با استرالیا رابطه برقرار کرده ایم حال آنکه این اعتماد خدشه دار شده است. من امروز از خاتمه یافتن این توافق عصبانی هستم.

وی همچنین گفته بود که از استرالیا و آمریکا بابت این اقدام توضیح خواهد خواست.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شیرازm IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    درگیری کفتاران وحشی باهم بخاطرتقسیم لاشه ای بنام استرالیا خاک توسراسترالیاکه حاضرشده مستعمره امریکابشه بخاطر یه کشتی جنگی برای خودش دردسربسازه ودشمن تراشی کنه اخه کدوم کشوردشمن استرالیابوده یابه چه کشوری اصلانزدیکه ک کشتی اتمی لازم بشه؟؟ بجزخوی درندگی غربه ک میخواداسلحه بفروشه بادشمن تراشی کاذب ودروغین... خدابزنه توسرکسانی ک عاشق این غرب جنایتکاروابلیسی هستن. حتی بخودشون یا همپیمانانشون رحم نمیکنند
    • محمد جوادی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 0
      استرالیا دارای غنی ترین مواد معدنی در دنیا می باشد و شما مثل اینکه دندونهای تیز شده چین را برای بلعیدن استرالیا نمی بینید همه چیز مثل امروز نیست شاید در آینده شاهد اتفاقاتی باشیم که چین رویای خود را عملی کند
  • FR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    فرانسه گفته باید همزمان با فاصله گرفتن از امریکا به روسیه نزدیک شویم
  • سید فروزان CH ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    قیافه نحس دوریان واقعا دیدنی بود هنگام اعلام کردن اینکه از پشت خنجر خوردن ، عین قیافه حسن فریدون زمان خروج امریکا از برجام باید دوریان کفت نوش جانتان این خنجر ، وقتی ایران را تهدید میکنید ، یا التیماتوم میدهید ، یا چنان دستمال بدستی امریکا و امارات را میکنید ،خداوند هم اینجوری در کاسه شما میگذارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس