انحصارگرايي در گزارشگران شبکه سه سيما موجب شده تا اعتراضات به جواد خياباني که مردي با اشتباهات فراوان است، دامنه‌دارتر شود.

به گزارش خبرنگار ورزشي مشرق، اگر در هر محفلي صحبت از جواد خياباني شود، اولين چيزي که به اذهان خطور مي کند، اشتباه و به قولي سوتي‌هاي منحصر به فرد وي هنگام گزارش کردن است. اين در حالي است که اين گزارشگر با سابقه هرگز اين واقعيت را نپذيرفته که بسيار پراشتباه گزارش مي کند.
برخي براين باورند که اگر خياباني يک بازي را بدون اشتباه گزارش کند، بايد شک کرد و برخي نيز ترجيح مي دهند بازي هاي فوتبالي که او گزاشگرش است را بدون صدا ببينند! شايد آخرين اشتباه او در بازي پرسپوليس و ذوب آهن بود که داور چهار دقيقه وقت اضافي درنظر گرفت و خياباني گفت: "اين يعني 280 ثانيه ديگه بازي ادامه داره!".
 اشاره به مردم شهر چلسي در حالي که در انگليس شهري به نام چلسي وجود ندارد، اشاره به وزيدن باران!، بيان اين جمله که "کريم انصاري فرد هيچ نسبتي با برادران انصاري فرد ندارد؛ به خصوص با محمدحسن انصاري فرد!، به بازي آمدن غلامحسين دين محمدي برادر بزرگ تر رسول خطيبي!، اشاره به ضربه پرقدرتي که کم جون بود!، پرت شدن صندلي هاي بيگناه به وسط زمين،‌ موقعيتي که کريمي براي خودش با پاي باقري ساخت، اشاره به سبزقامتان زامبيا، بازي کردن بازيکن زامبيا در حالي که اخراج شده (به دليل سياه پوست بودن در تشخيص دچار اشتباه شد)، گرم خيز بودن کشور پرتغال، اشاره به قرار داشتن مکزيک در آمريکاي جنوبي، اشاره به اينکه ايران مقابل کويت بازيکنان اصلي خود مثل مهدوي کيا، زندي و غلام نژاد را ندارد؛ در حالي که مهدوي کيا خداحافظي کرده و زندي وغلام نژاد سال‌هاست عضو تيم ملي نيستند، حضور تيموريان در تراکتورسازي و دوباره شاگرد اکبر ميثاقيان شدن در حالي همه مي دانند سرمربي اين تيم کمالوند است و ...؛ تنها بخشي از اشتباهات متعدد اين گزارشگر است.
 البته شاهکار وي را بايد "پدر ورزش" ناميدن محمد علي آبادي دانست که با انتقادات گسترده اي همراه شد. اين اشتباهات تا جايي پيش رفته که علاقمندان به فوتبال به طرق مختلف خواستار عدم گزارش بازي ها توسط خياباني شده اند. آنها درآخرين اقدام خود با تشکيل کمپيني به نام " ما نمي خواهيم جواد خياباني يه بازي رو هم گزارش کنه ( کمپين 10000 امضا)" اعتراض خود را اعلام کرده اند.
اين اعتراض که يکي ازسايت‌هاي اينترنتي صورت گرفته، با واکنش مثبت همراه شده است. تا اين لحظه بيش از شش هزار نفر عضويت خود در اين کمپين را اعلام کرده اند و هر روز بر شمار آن افزوده مي شود.
اين اتفاق در حالي روي مي دهد که شاهد شمار معدودي گزارشگر در شبکه سه سيماي جمهوري اسلامي هستيم. اين جمع بسته مانع ورود گزارشگران جوان شده و نوعي انحصار ايجاد کرده اند که تا کنون اتفاق عملي براي شکسته شدن آن ازسوي مديران اين شبکه صورت نگرفته است. البته فقط در جام جهاني افريقاي جنوبي اتفاقاتي در اين زمينه صورت گرفت که تداوم نداشت و رها شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس