کد خبر 1270990
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
دیدار رئیس دومای دولتی روسیه با رئیسی

رئیس دومای روسیه اظهارات «ولودیمیر زلنسکی» درباره احتمال جنگ با روسیه را خطرناک خواند و از کشورهای اروپایی خواست به آن توجه ویژه کنند.

به گزارش مشرق، «ویچسلاو والودین» رئیس دومای روسیه در واکنش به اظهارات ولودیمیر زلنسکی درباره احتمال جنگ با روسیه گفت، اظهارات رئیس جمهور اوکراین درباره جنگ با روسیه برای کشورهای اروپایی بسیار خطرناک است و اتحادیه اروپا باید به این اظهارات توجه کند.

براساس گزارش تاس، والودین در کانال تلگرامی خود نوشت، آیا کشورهای اروپایی می‌فهمند که اظهارات زلنسکی چقدر برای مردم اروپا خطرناک است؟ رهبران اتحادیه اروپا اگر نمی‌خواهند کشورهایشان وارد یک جنگ تمام عیار شود باید دقت کنند که چه اتفاقاتی در اوکراین درحال رخ دادن است. 

بیشتر بخوانید:

مسکو برنامه‌ای برای دومین دیدار پوتین و بایدن ندارد

رئیس دومای روسیه افزود: من متقاعد شده‌ام که مردم روسیه و اوکراین یک ملت هستند که به وسیله سیاستمدارانی مثل ولودیمیر زلنسکی از هم جدا شده‌اند. ما تاریخ مشترکی داریم، فرهنگ و مذهب مشترک. ما با زبان روسی متحد هستیم بنابراین نیاز است که درباره دوستی و توسعه روابط میان دو کشور فکر کنیم تا درباره شکاف یا جنگ. 

والودین تاکید کرد، به عقیده من اظهارات رئیس جمهور اوکراین درباره شکاف میان دو کشور نشان داد که او اراده‌ای برای روابط عادی با مسکو ندارد.

والودین با طعنه به نقشهای کمدی رئیس جمهور اوکراین گفت: صلح بد بهتر از هر جنگی است و بدتر از یک جنگ تمام عیار، و این باید مشخص شود حتی اگر تمام عمرتان را شوخی و صرف نقشهای طنز کرده باشید. جنگ اغلب با نابودی کشورها منجر می‌شود. 

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که قبل از پیروزی در انتخابات ریاست جمهور بازیگر نقشهای طنز در تلویزیون اوکراین بوده روز جمعه گفته بود، ورود کشورش به جنگ با روسیه متحمل است. 

زلنسکی به سوالی درباره احتمال وقوع جنگ تمام عیار میان اوکراین و روسیه پاسخ داد: «فکر می‌کنم محتمل باشد». او با این حال وقوع چنین جنگی را «اشتباهی بزرگ» توصیف کرد.

رئیس جمهور اوکراین بار دیگر عضویت کشورش در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را خواستار شد و گفت: «موضع من روشن است: ما از نظر توان نظامی و برخورداری از تخصص کافی، آمادگی عضویت در ناتو را داریم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 3
    دلم می خواد اوکراین بزنه روسیه رو شل و شیت کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس