کد خبر 1258712
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
کی یف

منابع خبری از تظاهرات علیه نخست وزیر اوکراین در پایتخت این کشور و برخورد پلیس با معترضان خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری بعد از ظهر شنبه به وقت تهران از برخورد پلیس و نیروهای امنیتی با معترضان ضد دولتی در پایتخت اوکراین خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، شماری از معترضان به دولت اوکراین شنبه بعد از ظهر در خیابان‌های کی‌یف پایتخت اوکراین حاضر شدند. در جریان این تظاهرات صدها نفر مقابل دفتر «ولودیمیر زلنسکی» نخست وزیر  اوکراین تجمع کردند و پلیس با آن‌ها درگیر شد.

فیلم‌های منتشر شده از این درگیری پرتاب گاز اشک آور از سوی نیروهای پلیس به سوی مردم را نشان می‌دهد.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» نیز گزارش داد که معترضان  از نیروهای امنیتی خواستند از مقابله با شورش سراسری دست بردارند.

معترضان سعی داشتند به دفتر زلنسکی حمله کنند و شروع به پرتاب بطری‌ و سنگ به نیروهای پلیس کردند. به دنبال این حادثه پلیس نیز با گاز اشک آوربه تقابل با معترضان روی آورد. گفته می‌شود که  او نیروهای امنیتی و پلیس  خیابان‌های اصلی در کی‌یف را در کنترل خود دارند.

در فروردین ماه سال جاری نیز صدها تن از معترضان اوکراینی به خیابان‌های کی یف آمده و خواستار آزادی یکی از فعالان اجتماعی شدند.   «کنستانتین روتسکی»، از فعال حقوق بشراوکراین گفت: «این همان چیزی است که در سال ۲۰۱۵ رخ داد. مردم خواستار اصلاحات هستند اما سران ارشد این موضوع را به تعویق می‌اندازند. بنابراین مردم چاره‌ای جز رساندن صدای خود به جز این روش ندارند.»

ولودیمیر زلنسکی در ۲۱ آوریل ۲۰۱۹ بدون پیشینهٔ کار سیاسی و با پیروزی بر رئیس‌جمهور پیشین اوکراین با بدست آوردن ۷۰ درصد آرا به عنوان رئیس‌جمهور اوکراین انتخاب شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس