کد خبر 1270924
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
1

فرمانده انتظامی ایذه گفت: کمتر از ۴۸ ساعت ۳ نفر از عاملان نزاع مسلحانه در این شهرستان توسط پلیس دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، قتل ایذه جان یک دختر ۱۲ ساله به نام ستایش شاسی را گرفت.در قتل ایذه ستایش شاسی دختر بچه ۱۲ ساله اهل ایذه در درگیری میان اراذل و اوباش که گفته می شود بر سر موادمخدر شکل گرفته بود به قتل رسید.در قتل ایذه این دختر بچه اهل ایذه روبروی خانه شان مشغول بازی بود که مورد اصابت گلوله کلاشینکف قرار گرفت.عاملان قتل ایذه اراذل و اوباش منطقه بودند.بعد از قتل ایذه عملیات پلیسی برای رسیدگی به این پرونده آغاز شد.

کمتر از ۴۸ ساعت ۳ نفراز عاملان درگیری مسلحانه شهرستان "ایذه" دستگیر شدند.

سرهنگ "حجت سفید پوست"فرمانده انتظامی ایذه با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع درگیری مسلحانه در مورخ ۱۸ شهریور ماه سال جاری در منطقه بیابانی معروف به شط ایذه، موضوع با حساسیت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس با اقدامات اطلاعاتی ۳ نفر از عاملان این نزاع مسلحانه را شناسایی و با طرح ریزی عملیاتی و هماهنگی مقام قضایی طی سه عملیات غافلگیرانه انها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایذه با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سایر متهمان ادامه دارد، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده اولیه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

در درگیری اراذل و اوباش محل دختر ۱۲ ساله به نام ستایش شاسی بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.پیش از این هم افراد دیگر در درگیری های مشابه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند.

همین چند ماه قبل بود که پدر ستایش به خاطر بی آبی از روستایی در نزدیکی ایذه به خیابان حر شهرستان ایذه نقل مکان کرد و در ساختمانی نیمه کاره ساکن شدند تا بتوانند زندگی راحت تری داشته باشند.

عکس ستایش شاسی با موهای بافته از غروب ۱۸ شهریور تا به حال، در شهر ایذه دست به دست میان اهالی می گردد و حالا شنیدن نام ستایش شاسی کورکور، قلب اهالی این شهر را به درد می آورد.

مردم ایذه از درگیری های اراذل و اوباش این شهر خسته و درمانده اند.همین درگیری هایی که چند سالی است حس امنیت را از شهر ربوده و تیراندازی های گاه و بیگاه، هرازگاهی جوانی را خانه نشین می کند یا زنی را در پارک های ایذه مجروح می کند و حالا هم چادر سیاه بر سر خانه ستایش ۱۲ ساله کشیده است که بیگناه قربانی درگیری اراذل و اوباش منطقه شد و چشم هایش را برای همیشه بر روی خوشی و ناخوشی زندگی فروبست.شاید پس از این زندگی در آبادترین شهر دنیا هم نتواند مرهم قلب سوخته پدر و مادرش شود.

از خانه نیمه کاره پدر ستایش که قرار بود مامن آرامش خانواده باشد،صدای شیون می آید.احمد شاسی کورکور، عموی ستایش در مورد این حادثه به خبرنگار رکنا می گوید:«ساعت ۷ شب روز پنجشنبه در محله خیابان حر ایذه درگیری مسلحانه بین اشرار درگرفته بود.همان موقع ستایش در حال عبور از خیابان بود که در نزدیکی خانه خودشان مورد اصابت گلوله قرار گرفت.»

عموی ستایش در ادامه گفت:«در این منطقه خیلی وقت ها صدای شلیک گلوله می آید و بارها پیش می آید که اشرار با اسلحه جنگی با هم درگیری می شوند.گاهی اوقات حتی مانع ورود ماموران نیروی انتظامی منطقه می شوند و گاهی هم دستگیر شده و به زندان می افتند اما دوباره با سند آزاد می شوند.»

عموی ستایش در مورد او گفت:«ستایش ۱۲ ساله بود و قرار بود امسال به کلاس هفتم برود.برادر من شش فرزند دارد که همه آنها را با کارگری و میوه فروشی به سختی بزرگ کرده است.مدتی قبل به خاطر سختی زندگی در روستا و وضع بی آبی خوزستان برادرم به خانه نیمه ساخته خود در ایذه آمد که اینجا هم اینطور داغدار شد.از دیروز تا به حال ماموران در حال رسیدگی به پرونده قتل ستایش هستند.اما هنوز سرنخی از قاتل به دست نیامده است.»

خانواده ستایش تقاضا دارند که مسئولان با تمام ظرفیت خود پرونده قتل این دختر بیگناه را در دستور کار خود قرار دهند و قاتل را به اشد مجازات برسانند.

پشت پرده قتل ستایش شاسی در ایذه چه بود؟

یکی از همسایه های ستایش شاسی که از کسبه محل هم هست جزئیات این حادثه را برای خبرنگار رکنا شرح می دهد اما به دلیل وضعیت ناامنی که در شهر ایذه وجود دارد،ترجیح می دهد هویتش فاش نشود.او در رابطه با قتل ستایش می گوید:«درگیری گروه های اراذل و اوباش در شهر ایذه اتفاقی است که جان اهالی را به لبشان رسانده است.اغلب درگیری های آنها بر سر خرید و فروش مواد مخدر است.مثلا عده ای مواد مخدر،گروهی دیگر را می ربایند و همین باعث درگیری بین آنها می شود.یا با هم اختلاف مالی پیدا می کنند و همین سبب می شود بین آنها اختلافات ریشه ای و کینه های قدیمی به وجود بیاید.

حدود پنج سال قبل یکی از این افراد شرور در زندان جان خود را از دست داد و همین باعث شد کینه و درگیری در بین بقیه زیاد شود.از یک سال قبل این درگیری ها به اوج خود رسیده است.دیدن جوانی که با کلاشینکف روی موتور نشسته است خیلی برای مردم عادی است.مددتی قبل این اراذل در پارک درگیر شدند و یک خانم مورد اصابت گلوله قرار گرفت.چند وقت بعد هم یک پسر جوان ۲۵ ساله مورد اصابت گلوله قرار گرفت و استخوان پایش خرد شد و خانه نشین شد.مردم منطقه جانشان از دست این اراذل به لب رسیده و احساس امنیت و آرامش نمی کنند.»

اهالی ایذه از قدرت نمایی این اراذل خسته هستند و دلشان می خواهد ماموران نیروی انتظامی شهر را از وجود این اشرار پاکسازی کنند.تلخی قتل ستایش بیگناه،بزنگاه این خستگی هاست که بر دل اهالی ایذه نشسته است.ایذه نباید باز هم خون ستایش دیگری را در کوچه های خود ببیند.

عکس العمل رئیس پلیس شهرستان ایذه به قتل ستایش

سرهنگ سفیدپوست گفت: پیگیری ویژه برای شناسایی و دستگیری عاملان درگیری مسلحانه و تیراندازی منجر به مرگ دختربچه ۱۲ ساله در ایذه در دستورکار است.

سرهنگ حجت سفید پوست فرمانده انتظامی ایذه گفت: وقوع درگیری مسلحانه از سوی افرادی در منطقه بیابانی معروف به شط این شهرستان در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه دیروز به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله ماموران پلیس به محل اعزام شدند.

او به اصابت گلوله به ناحیه سر دختر بچه ۱۳ ساله در این تیراندازی و جان باختن او پس از انتقال به بیمارستان اشاره کرد و افزود: در پی این حادثه از همان لحظات اولیه تیم‌های عملیاتی ویژه پلیس تشکیل شدند.

به گفته سرهنگ سفیدپوست؛ عاملان این تیراندازی شناسایی شده اند و دستگیری آن‌ها به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و نتیجه اقدامات به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: رکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    8 1
    کسی که اسلحه دستش می گیره یعنی معاند , محارب و مخل امنیت ملی کشوره این ها باید قطعا اعدام بشن 5 نفر را اعدام کنید بقیه از ترس عقب می کشن و اسلحه ها را کنار می گذارن قانون باید با یکسری بسیار بی رحم و خردکننده رفتار کند و مسیله دوم که یادمان می رود این است که در فتنه های بعدی قراره اسلحه به وفور پخش بشه و کسانی که اسلحه دارند به میدان بیان و یک جنگ خیابانی شکل بگیره پس قانون باید به روز بشه اصلا هم مهم نیست امثال غرب وحشی و سازمان های این ها چی می گن مهم حرف مردمه و اصلا می شود یک نظرسنجی اینترنتی برگزار کرد و به پشتوانه نظر قاطع ملت قوانین جدیدی نوشت شامل اعدام و قطع ید .
    • ایرانی IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 1
      اعدام چیه مافیای هویج داریم مملکت نیست تیمارستانه
  • DE ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    4 1
    خب پليس و نيروي انتظامي چكاره هستن؟ اين امنيت ملي نيست؟ نظام چون از بابت اين اراذل و اوباش خطري را متوجه خودش نميبينه كاري انجام نميده؟
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      3 2
      جدی؟ اگه همینا اعدام بشن مثل نوید افکاری امثال تو هشتک اعدام نکنید راه نمیدازین؟ ییا مثل جریان حمیدصفت یه قاتل رو از اعدام نجات نمیدین؟ اول دنبال قاتلا هستین بعد که گندش درمیاد بازم از نظام طلب دارین. لعنت بر شماها قوم بنی اسراییل
  • مسعود IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    این مشکلات بخاطر بی عرضگی رئیس نیروی انتظامی ایذه است این فرمانده را باید عوض کنند و یه فرمانده با دل وجرات بیارن سرکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس