کد خبر 1270818
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
ایران در جایگاه سوم از نظر حجم بالای تزریق واکسن کرونا بعد از آلمان و فرانسه

در مقایسه آمار بالای یک میلیون تزریق واکسن هفتگی در کشورهای اروپایی با ایران، کشورمان بعد از آلمان و فرانسه قرار دارد و رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، براساس گزارشی منتشر شده، ایران از نظر بیشترین تزریق هفتگی از ابتدای شروع واکسیناسیون و میانگین تزریق روزانه در بین هفت کشور، بعد از آلمان و فرانسه قرار داشته و رتبه سوم را دارد.

بیشتر بخوانید:

کاهش محسوس بستری در اغلب مناطق

براساس این گزارش، بیشترین تزریق هفتگی و روزانه در کشور آلمان به ترتیب ۶ میلیون و ۷۵ هزار دز و ۸۷۰ هزار دز به ثبت رسیده است که با آمار اعلام شده در جایگاه نخست این رتبه بندی قرار دارد.

همچنین رتبه دوم به کشور فرانسه که آمار تزریق ۴ میلیون و ۷۷۷ هزار دز به صورت هفتگی و ۶۸۰ هزار دز به صورت روزانه را دارد، اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۱۳۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود

براساس این گزارش، از ابتدای آغاز واکسیناسیون در ایران بیشترین تزریق هفتگی ۴ میلیون و ۷۴۴ هزار دز اعلام و میانگین تزریق روزانه هم ۶۸۰ هزار دز ثبت شده است که براساس آن ایران بعد از آلمان و فرانسه رتبه سوم را دارد.

گفتنی است، انگلیس با تزریق هفتگی ۴ میلیون و ۱۵۳ هزار دز و روزانه ۵۹۳ هزار دز واکسن، اسپانیا با تزریق هفتگی ۳ میلیون و ۹۷۶ هزار دز و روزانه ۵۷۰ هزار دز، ایتالیا با تزریق هفتگی ۳ میلیون و ۸۵۷ هزار دز و روزانه ۵۵۰ هزار دز و لهستان با تزریق هفتگی ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار دز و روزانه ۳۲۳ هزار دز، به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 2
    جک نگو ادمین.کلا ۳۰ میلبون تزریق کردیم
  • سرباز IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    2 0
    انقلابی کیست؟ انقلابی کسی است که منافع مردم را بر منافع خود ترجیح میدهد. خداترس است و امیدوار به رحمت خدا. نتیجه: عزت مردم با وجود همه کاستیها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس