پاپ کاهش زاد و ولد در ایتالیا را تراژی و زمستان جمعیتی خواند

پاپ فرانسیس روز یکشنبه از کاهش نرخ زاد و ولد در ایتالیا ابراز تاسف کرد و این کاهش را تهدید و زمستان جمعیتی کشور خوانده است.

به گزارش مشرق از رویترز، پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی هفتگی خود در مقابل کلیسای سنت پیتر گفت: زمستان جمعیتی یک نگرانی واقعی است، حداقل در اینجا در ایتالیا.

پاپ در ادامه افزود: به نظر می رسد که بسیاری از مردم رویای بچه دار شدن را از دست داده اند، بسیاری از زوج ها ترجیح می دهند بدون فرزند بمانند یا فقط یک فرزند داشته باشند. ... این یک تراژدی است ... که با خانواده ما، کشور و آینده ما در تضاد است.

اداره آمار ملی ایتالیا در ماه جاری اعلام کرد که میزان تولد در ایتالیا در سال گذشته به پایین‌ترین سطح خود از زمان اتحاد این کشور در سال ۱۸۶۱ رسیده است و این رقم برای دوازدهمین سال متوالی کاهش یافته است.

براساس گزارش اداره آمار ملی ایتالیا، سال گذشته ۴۰۴ هزار و ۸۹۲ تولد در ایتالیا به ثبت رسیده که ۱۵ هزار و ۱۹۲ مورد کمتر از سال ۲۰۱۹ است.

همچنین براساس آمارهای ارائه شده، در سال ۲۰۲۰ با ثبت مرگ و میر ۷۴۶ هزار و ۱۴۶ نفر، جمعیت ایتالیا به ۵۹.۳ میلیون نفر کاهش یافته است.

رکود زاد و ولد در ایتالیا در سال ۲۰۲۱ نیز همچنان ادامه دارد و انتظار میرود که همه گیری کووید ۱۹ عاملی برای این کاهش باشد. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 1
    شوروی در دنیا عامل زاد و ولد بود. حامی کارگران بود. از وقتی شوروی به رحمت خدا رفت، با سلطه وحشیانه سرمایه داری جایی برای بقای نسل بشر نمانده است. چون رباتهای سرمایه داران جای کارگران را گرفته اند.
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    در ایتالیا به پدر و مادری که سومین فرزند خود را به دنیا بیاورند زمین رایگان میدهند.
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    اروپایی ها فرزند آوری نکنند بهتره ! چه اشکالی دارد اروپایی ها به جای فرزند آوردی و زاد و ولد سگ پرورش بدهند طرز تهیه درست کردن غذا برای سگ یاد بگیرند چیزی که اروپایی ها غربی ها برای دیگر ملل آرزو دارند .. چاه کن ها ظاهرا" خود‌شون اینبار تو چاه افتادند !!! خخخخ
  • DE ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 0
    پاپ جای گرم و نرم نشسته و نمی داند که مردم با چه مشکلاتی زندگیشان را تامین می کنند ..
  • هادی IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    همین سرنوشت تلخ یعنی خدایی ناکرده "فروپاشی جمعیتی"در آینده نه چندان دور در انتظار ایران است... خدایا مردم مارو از خواب فرهنگ منحط غربی بیدار فرما...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس