کد خبر 1270512
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
ترامپ

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه انتقادات از نحوه خروج دولت بایدن از افغانستان، گفت این خروج مفتضحانه به دلیل داشتن رئیس‌جمهوری نالایق رخ داد و آمریکا هیچگاه تا این اندازه شرمسار نبوده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا خروج سراسیمه دولت بایدن از افغانستان را مجدداً مورد انتقاد قرار داد و گفت که آمریکا هیچگاه تا این اندازه شرمسار نبوده است.

ترامپ در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز»، ضمن بحث درباره حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، آنچه را که او اخیراً هفته وحشتناک در تاریخ آمریکا نامیده بود، برجسته کرد.

وی گفت: شرمساری رخ داده در افغانستان با همان افرادی که ۲۰ سال پیش خسارت وارد کردند، بزرگترین شرمساری در تاریخ کشور ما است. چنین چیزی هرگز رخ نداده است. به نظر می‌رسد ما فرار کردیم و همه این‌ها به این دلیل است که یک فرد نالایق را به عنوان رهبر کشورمان داریم.

ترامپ که در زمان دولتش توافق با طالبان برای خروج آمریکا از افغانستان امضا شد، بار دیگر مدعی شد این افتضاح هرگز در زمان ریاست‌جمهوری وی اتفاق نمی‌افتاد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از ترامپ نوشت: من حتی به آن (توافق با طالبان) پایبند نبودم زیرا می‌خواستم تا اول ماه مه خارج شوم و وقتی آن‌ها شرایط را نقض کردند، ما بمباران کردیم و کارهای زیادی انجام دادیم.» وی افزود: آن‌ها به یک شرط پایبند بودند-نکشتن آمریکایی‌ها یا سربازان».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین گفت که در طول ۱۸ ماه، ایالات متحده حتی یک نظامی یا آمریکایی را از دست نداد، زیرا روند خروج و صلح بسیار خوب پیش می‌رفت. وی سپس ادعا کرد: آن‌ها (طالبان) هرگز به جایی نزدیک ما نمی‌آمدند. این اتفاق نمی‌افتاد، آن‌ها چیزی را تصاحب نمی‌کردند. آن‌ها می‌دانستند که اگر این کار را بکنند، به جهنم بمباران خواهند شد.

ترامپ درباره خروج نظامیان آمریکایی توسط دولت بایدن که در ۳۱ اوت به پایان رسید، گفت که این اقدام «زخم باز بزرگ، یک خلأ ایجاد کرد و طالبان (از طریق آن) وارد شد و آن را در عرض ۲۴ ساعت پر کرد. آن‌ها کنترل کل افغانستان را در دست گرفتند.»

او در اشاره به ده‌ها آمریکایی و متحد افغان آن‌ها که هنوز در افغانستان باقی مانده‌اند، اظهار داشت: آن‌ها هرگز نباید ابتدا ارتش را بیرون می‌بردند - شما ارتش را آخر و پس از خروج همه مردم بیرون می‌آورید.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت دولت بایدن شبیه احمق‌ها به نظر می‌رسد و لفاظی‌های وی پس از اتمام خروج «غم‌انگیز و رقت‌بار» است.

به نوشته اسپوتنیک، علاوه بر این، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به «حجم عظیمی از تجهیزات و خودروهای نظامی که وی ارزش آن‌ها را حدود ۸۵ میلیارد دلار برآورد کرده و در کشور جنگ‌زده افغانستان باقی مانده و گفته می‌شود در دست طالبان قرار دارد»، اشاره کرد و گفت زمانی ایالات متحده دارای توان هوایی فوق‌العاده بود که اکنون در دست طالبان است.

وی در پایان گفت: ما می‌توانستیم در خاورمیانه صلح داشته باشیم. اما ایالات متحده در حال حاضر شبیه یک گروه احمق به نظر می‌رسد. به نظر می‌رسد ما تسلیم شده‌ایم. در حال دویدن به نظر می‌رسیم. ما یک کشور شرمنده هستیم و هرگز چنین چیزی نداشته‌ایم. دیگر مورد احترام نیستیم. به ما در سراسر جهان بی‌احترامی می‌شود. فکر می‌کنم بایدن با عجله این کار را در تلاش برای ادعای پیروزی انجام داد، و اکنون او یک احمق به نظر می‌رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محرم IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 0
    روباه زرد این تصمیم که تو دوران ریاست جمهوری تو گرفته شد مردک تو سوریه به نفع ترکیه عقب کشیدی که قراره سوریه رو ترک کنی ترکیه قسمتی از سوریه رواشغال کرد باز برگشتی تو عراق هم همچنین که قرار بود بری تو افغانستانم به نفع طالبان که اموزشهاشو تو زندانهای تو دیده بود اونجارو تحویلش دادی به نفع پاکستان ترکیه وعربستان اینا کلا میخوان ایرانو درگیر کنن هرجا به ضرر ایران هست ترک میکنه اونجا که به نفع ایرانه میمونه
  • SE ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 0
    اوج شرمساری امریا وقتی بود که کسی از خانواده روسپیخانه ها رئیس جمهور امریکا شد
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 0
    تو اگه بودی مثل سگ پشیمون بودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس