نظامیان

سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اذعان کرد که احتمال دارد نظامیان آمریکا مانند افغانستان، این بار از بحرین نیز خارج شوند.

به گزارش مشرق، «دوری گلد» سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت که بحرین برای این رژیم، از اهمیت خاصی برخوردار است.

روزنامه القدس العربی به نقل از گلد گزارش داد، برخی سؤال می‌کنند که «چرا بحرین تا این اندازه برای غرب مهم است. درست است که بحرین مانند امارات، توافق عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی امضا کرده است، ولی دارای برخی ویژگی‌هاست که به یکی از مهمترین کشورهای عربی [حاشیه] خلیج [فارس] بدل شده است».

وی ادامه داد، بحرین برای «مقابله با تهدید مشترکی به نام ایران» همسو با رژیم صهیونیستی است و تهران تهدیدی برای منامه و تل‌آویو به شمار می‌رود.

این دیپلمات صهیونیست همچنین اذعان کرد که احتمال دارد نظامیان آمریکا مانند افغانستان، این بار از بحرین نیز خارج شوند.

گُلد ضمن طرح ادعاهای واهی علیه تهران و کشاندن ایران در مسئله بحرین، مدعی شد که تهران در پی ایجاد یک شاخه از حزب الله در بحرین است.

وی با اشاره به حضور ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین، گفت: «بحرین امروز دارای اهمیت خاصی است؛ نه فقط به خاطر عملیات نظامی در خلیج [فارس] بلکه به خاطر شاخ آفریقا. برخی طیفهای سیاسی در آمریکا خواستار خروج پایگاههای آمریکا از آنجا هستند».

سفیر پیشین صهیونیستها در پایان خاطر نشان کرد: «پس از خروج کامل آمریکا از افغانستان و کاهش نیروهای آن در عراق، این مسئله پیامدهای منطقه‌ای مهمی خواهد داشت. خروج از پایگاه دریایی بحرین، باعث افزایش بی‌ثباتی در خلیج [فارس] خواهد شد. این اقدام، هدیه به ایران و حزب الله است و تأثیر زیادی بر اسرائیل خواهد گذاشت».

در همین ارتباط، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که تحولات اخیر در افغانستان شکست بزرگ سیاست خارجی دولت فعلی آمریکا و یک شکست بزرگ نظامی است که نشان‌دهنده بی‌کفایتی واشنگتن است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که وضعیت افغانستان یکی از بزرگترین شرمساری‌ها و بزرگترین تحقیرهای سیاست خارجی در تاریخ ایالات متحده خواهد بود.

ترامپ سپس جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را به تسلیم پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان متهم و تاکید کرد که نیروهای آمریکایی ۸۳ میلیارد دلار تجهیزات نظامی را پشت سر خود باقی می‌گذارند.

وی گفت این به عنوان یکی از بزرگترین شکست‌های نظامی تمام دوران شناخته خواهد شد و خروج نیروها را تسلیم شدن کامل و بی‌کفایتی فاحش رئیس‌جمهور خواند. ترامپ مدعی شد که تحت ریاست‌جمهوری او، این اتفاق هرگز رخ نمی‌داد.

ایالات متحده خروج نیروهای خود از افغانستان را در ماه مه با هدف خروج تمام نظامیان آمریکایی تا ۱۱ سپتامبر (نهم شهریور) آغاز کرد. اما نحوه خروج آمریکا و شرایط ایجاد شده در افغانستان در روزهای گذشته انتقادات گسترده‌ای را متوجه دولت بایدن کرده است.

بایدن حدود یک ماه قبل هم به رغم برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا که از تصرف قریب‌الوقوع کابل بعد از خروج نظامیان آمریکایی خبر می‌داد، مدعی بود که ۷۵ هزار طالب در مقابل ارتش ۳۰۰ هزار نفری افغانستان که آمریکا آن‌ها را مانند هر ارتش مجهزی در جهان آموزش داده و تجهیز کرده شانسی برای موفقیت ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 0
    احتمال بی احتمال. باید نیروهای قصاب امریکایی از منطقه بروند ..تا اون سرزمین دزدی هم به میهنش برگرده
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 0
    بحرین باید به مام وطن برگردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس