کد خبر 1269555
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
درگیری ترکیه و یونان به نفع آمریکا نیست

فرستاده آمریکا به یونان نسبت به درگیری میان یونان و ترکیه ابراز نگرانی کرد و گفت که این درگیری ها به نفع آمریکا نیست.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، «جفری پیات»، فرستاده آمریکا به یونان نسبت به درگیری میان یونان و ترکیه ابراز نگرانی کرد.

نماینده آمریکا در یونان در نشست مجازی درباره روابط بین ترکیه و یونان و اوضاع شرق مدیترانه با اشاره به اینکه یونان متحد مهم آمریکا در شرق مدیترانه است، بهبود روابط یونان با امارات، تل آویو، اردن، لبنان و مصر را مهم عنوان کرد.

همچنین در این نشست پیات بر حمایت واشنگتن از چارچوب همکاری بین یونان، قبرس، تل آویو و آمریکا تاکید کرد و گفت: یکی از بزرگترین نمونه‌های همکاری منطقه‌ای در حوزه انرژی در اروپا، کریدور گاز جنوبی، پروژه ترانس آدریاتیک، به عنوان خط لوله انتقال گاز طبیعی به طول ۸۷۸ کیلومتر است که از میدان گازی شاه دنیز در جمهوری آذربایجان آغاز می‌شود و پس از یونان و آلبانی به ایتالیا می‌رسد.

نماینده آمریکا در یونان همچنین خواستار توقف درگیری میان یونان و ترکیه شد و این درگیری را برای واشنگتن نگران کننده و زیان آور توصیف کرد.

سال گذشته میلادی، تنش میان دو کشور یونان، عضو اتحادیه اروپا و ترکیه بدلیل ادامه عملیات اکتشاف انرژی‌های فسیلی از سوی ترکیه در شرق مدیترانه بصورت بی سابقه‌ای گسترش یافت.

کشتی‌های اکتشافی ترکیه بدنبال میدان‌های گازی هستند که گفته می‌شود در شرق مدیترانه وجود دارند. تنش‌ها با ترکیه تا حدی بالا گرفت که در نشست رهبران اتحادیه اروپا در ماه اکتبر گذشته، تصمیم بر آن شد تا آنکارا، درصورت عدم توقف اکتشاف منابع فسیلی در مدیترانه مورد تحریم اقتصادی اتحادیه اروپا قرار بگیرد.

همچنین یونان می‌خواهد خطوط مرزی برخی از جزایر خود را که در نزدیکی ترکیه قرار دارند، برای همیشه تعیین کند. با این حال آنکارا اصرار دارد که مذاکرات باید شامل تعیین مناطق انحصاری اقتصادی و فضای هوایی بین دو کشور نیز بشود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    5 1
    به نفع امریکاست تا با تقویت یونان جلوی رشد اسلام در اروپا رو بگیره و پناهنده ها رو در خاک ترکیه محبوس و نگهداری بکنه و ازین طریق ادوات نظامی به یونان بفروشه و زهر خودشو بابت جریان اس 400 به ترکیه بزنه و با سرگرم کردن ترکیه در خاک عراق و سوریه کردها رو تحریک به شورش و تجزیه طلبی بکنه و اسرائیل رو امن نگه داری بکنه امریکا فقط دنبال سود هودشه مثل یک دلال
    • سعید RO ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      4 3
      وقتی جهان سومی مثل تو به اینجاهاش فکر کرده دیگه ببین مردم ترکیه چه فکرایی برای اینده خودشون دارن.نترس اونا از من و تو جلو تر هستن
    • علی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      3 4
      جهان سومی یعنی افتخار به گرگ زادگی و درنده خویی در این مورد سرآمد هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس