ماکرون: اروپا اقدامات ثبات‌زدای ترکیه را برنمی‌تابد - کراپ‌شده

رئیس جمهور فرانسه گفت، تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ترکیه نشان می‌دهد کشورهای این حوزه دیگر اقدامات آنکارا را تحمل نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز جمعه گفت، کشورهای اروپایی، اقدامات ثبات‌زدای ترکیه در منطقه شرق دریای مدیترانه را برنمی‌تابد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» ماکرون در نشست بروکسل با محور بررسی تحریم ترکیه گفت، تحریم‌های جدیدی که اتحادیه اروپا علیه ترکیه آماده کرده است، نشان می‌دهد اقدامات ثبات‌زدای ترکیه دیگر از سوی کشورهای اروپایی پذیرفتنی نیستند.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور فرانسه در این جلسه به میزبانی شورای اروپا گفت، با این وجود اتحادیه اروپا همچنان از گفت‌وگو با ترکیه استقبال می‌کند.

در پی انتشار خبری از خیز دولت آمریکا برای تحریم ترکیه به دلیل خریداری سامانه پدافند موشکی اس‌۴۰۰ از روسیه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد اتحادیه اروپا هم از اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل اقدامات اکتشاف گاز در قبرس و یونان حمایت می‌کند.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جلسه ماه اکتبر خود به ترکیه هشدار داده بودند یا دست از فعالیت‌های اکتشاف نفت و گاز در شرق مدیترانه بر دارد یا با عواقب و تحریم‌های سخت روبه‌رو شود.

یونان و قبرس به همراه برخی کشورهای اروپایی می‌گویند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقدامات هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • اتیلا IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    3 1
    کیه شما رو عددی حساب کنه اخه نفت و کارشون رو هم به زودی در میارن شما هم با تحریماتون بمونین جیگرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس