کد خبر 1157552
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
انگلیس نمایه

وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد پس از خروج کامل از اتحادیه اروپا، تحریم‌های مرتبط با حفاری‌های ترکیه در شرق دریای مدیترانه را تمدید خواهد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس روز شنبه اعلام کرد این کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) تحریم‌ها علیه ترکیه را تمدید می‌کند.

به نوشته پایگاه خبری «احوال نیوز»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از اجرای کامل برگزیت در پایان سال جاری میلادی، تحریم‌ها در ارتباط با «فعالیت‌های اکتشافی غیرقانونی» ترکیه در شرق دریای مدیترانه را تمدید خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، تحریم‌های مرتبط با حفاری‌های بدون مجوز ترکیه، اقدامی تنبیهی در قبال هرگونه اکتشاف، تولید و استخراج مواد هیدروکربنی هستند که بدون اجازه قبرس در آب‌ها و ناحیه اقتصادی ویژه و فلات قاره این کشور صورت گرفته باشد.

در ماه‌های گذشته اقدامات اکتشافی ترکیه در شرق دریایی مدیترانه به تشدید تنش‌ها میان این کشور و کشورهای اروپایی منجر شده است. یونان و قبرس به همراه برخی کشورهای اروپایی می‌گویند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقدامات هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

سران اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود تصمیم‌گیری درباره درخواست‌های یونان و قبرس برای اعمال تحریم‌هایی علیه ترکیه را به ماه مارس یعنی بعد از روی کار آمدن دولت احتمالی «جو بایدن» در آمریکا موکول کردند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در این خصوص گفته است: «از اتحادیه اروپا انتظار داشتیم تا به عهد خود درباره عضویت کامل ترکیه در این اتحادیه که سال‌هاست به تاخیر افتاده عمل کند نه آنکه به اعمال تحریم بپردازد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی RU ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    6 3
    انگلیس از اون سره دنیا داره پارث مسکنه اما ایران حق نداره در مورد سوریه نظر بده یا کاری‌بکنه؟
  • دوخاقوجا IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    8 4
    خب اتحادیه ترک هم قویا پشت ترکیس اگه قضیه کشیش آمریکایی و تحریم ترکیه رو بخونید متوجه میشید این اقدام ترکیه رو به اتحادیه ترک نزدیک تر و در نتیجه باعث اتحاد سریع تر ترک ها میشه
    • احسان IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      2 9
      اتحادیه کشورهای ترک عملا مستعمره روس و چین و غربند (با گرفتن وام‌های سنگین و باز پرداخت آنها با دادن امتیاز استخراج معادن و ذخایر زیر زمینی خود) زیاد بیداری فشار میاره به مغز !!!!!!
    • ناشناس ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      1 1
      کدام‌وام‌سنگین؟ کشورهای غربی و آمریکا خودشان ابربدهکار هستند. آمریکا خودش بدهکار ترین کشور جهان است. کشورهای آسیای مرکزی پر از معادن و منابع گرانقیمت مثل نفت و گاز و اورانیوم هستند و اتفاقا بدهی خارجی بسیار کمی دارند.
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    14 2
    جنگ قبرس هم تحریم کردید بعدا خودتون عقب نشینی کردید.
    • فرزند ایران IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      1 1
      منشأ جنگ قبرس ژنرالهای یونانی و ترکی بودند صرفا یاد آوری پایگاه انگلیس در قبرس است کافیه سرچ کنی مداخله جویی ترکیه در آینده پا انگلیس به معرکه باز خواهد کرد ترکیه به علت همکاری نظامی (کمک و مشاوره برای ساخت جنگنده بومی ترکیه و....)
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    8 0
    انگلیس آمریکا روسیه و فرانسه همشون دستشون تو یه کاسه است تو جنگ جهانی دوم دنیا رو مثل کیک رو بریدند و تقسیم کردند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس