کد خبر 1268355
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
مجلس نمایه

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: عدم مغایرت مصوبات با قوانین در مجلس یازدهم نسبت به دوره قبل افزایش محسوسی یافته است و البته تلاش می‌شود تا استحکام قانونی از این هم بیشتر شود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز صبح اعضای هیأت رئیسه با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: در این جلسه موضوع قانون‌گذاری و اینکه به چه شکل عمل شود که استحکام قانون‌گذاری بیشتر شود و مصوبات کمتر مورد ایراد شورای نگهبان واقع شود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

قرائت گزارش پرونده بورسیه‌ها در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

وی افزود: در جلسه امروز پیشنهادات مختلفی از سوی حضار مطرح شد و در نهایت جمع بندی بر این شد تا در زمان بررسی طرح‌ها و لوایح همکاری بیشتری با مرکز پژوهش‌های مجلس و پژوهشکده شورای نگهبان توسط کمیسیون‌ها صورت گیرد و در خود کمیسیون‌ها نیز دقت بیشتری توسط نمایندگان انجام شود. تا ما شاهد استحکام بیشتر قانون‌گذاری در مجلس یازدهم باشیم.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در مدت مشابه زمانی کار مجلس دهم و یازدهم، مجلس دهم ۶۱ درصد مصوبات از سوی شورای نگهبان مغایر با قانون اساسی دانسته شده که این مقدار در مجلس یازدهم به ۳ درصد کاهش یافته است.

سلیمی خاطرنشان کرد: همچنین در مدت مشابه در مجلس دهم ۱۵ درصد مصوبات از سوی شورای نگهبان مغایر با شرع دانسته شده که این مقدار در مجلس یازدهم به ۱۱ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین در مدت زمان مورد نظر ۹۴ مصوبه مجلس در مجلس دهم مورد ایراد شورای نگهبان واقع شده که در همین مدت زمان در مجلس یازدهم ۷۱ مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان مورد ایراد واقع شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان گفت: این نشان می‌دهد استحکام قانون‌گذاری در مجلس یازدهم نسبت به دوره قبل افزایش محسوسی یافته است و البته تلاش می‌شود تا این استحکام از این هم بیشتر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس