انتخابی جام جهانی در اروپا| تساوی دوباره قهرمان اروپا در شب شش‌تایی کردن آلمان ؛ شیاطین سرخ درخشیدند

در چارچوب هفته پنجم مسابقات مقدماتی راه یابی به جام جهانی در قاره اروپا، ایتالیا باز هم به تساوی رضایت دادند ولی تیم های آلمان، بلژیک و اسپانیا به برد دست یافتند.

به گزارش مشرق، در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره اروپا از ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه شب گذشته، ۷ بازی به صورت همزمان برگزار شد که در مهمترین آنها آلمان و اسپانیا به برد پرگل دست یافتند و ایتالیا مقابل سوئیس تن به تساوی داد.

بررسی و نتایج بازی‌های انتخابی جام جهانی به شرح زیر است:

*گروه B

اسپانیا ۴ – گرجستان صفر
گل‌ها: خوزه لوئیس گایا ۱۴ – سولر ۲۵ – فران تورس ۴۱ و پابلو سارابیا ۶۳

کوزوو یک – یونان یک

اسپانیا در این مسابقه در حالی پا به میدان گذاشت که در دیدار قبل مقابل سوئد تن به شکست داده بود. آنها به این برد نیاز داشتند تا از سوئد برای صدرنشینی و صعود مستقیم عقب نیفتند. انریکه که تیم ملی اسپانیا را با بازیکنانی جوان راهی میدان کرده توانست به برد ارزشمند ۴ بر صفر دست یابد.

لاروخا در این مسابقه کاملاً سوار بر بازی بود و توانست بیشتر لحظات بازی توپ و میدان در دست گیرد. آنها با این برد ۱۰ امتیازی شدند و حالا در انتظار این هستند که سوئد بازی‌های خود را انجام دهد.

تساوی دوباره ایتالیا در شب درخشش آلمان و بلژیک

در جدول این گروه اسپانیا با ۵ بازی و ۱۰ امتیاز صدرنشین است و سوئد با ۳ بازی و ۹ امتیاز در رده دوم جای دارد. کوزوو با ۴ بازی و ۴ امتیاز در جایگاه سوم، یونان با ۳ بازی و ۳ امتیاز چهارم و گرجستان با ۵ بازی و بدون امتیاز در قعرجدول قرار دارد.

تیم ملی اسپانیا چهارشنبه شب در آخرین دیدار این دوره فیفادی به مصاف کوزوو در خاک این کشور خواهد رفت.

گروه C

سوئیس صفر – ایتالیا صفر

بلغارستان یک – لیتوانی صفر

ایتالیا از زمانی که توانسته قهرمان اروپا نام گیرد هنوز به برد دست نیافته است. آنها پنج شنبه گذشته مقابل بلغارستان به تساوی دست یافتند و امشب نیز مقابل سوئیس تن به تساوی بدون گل دادند. البته نمی‌توان از درخشش دوباره «یان سومر» در دروازه سوئیس گذشت. این گلر سوئیسی  که در یورو ۲۰۲۰ نمایش خیره کننده‌ای از خودش نشان داد مقابل ایتالیا نیز عالی کار کرد و توانست پنالتی و موقعیت بزرگ ایتالیایی‌ها را مهار کند.

تساوی دوباره ایتالیا در شب درخشش آلمان و بلژیک

تیم ملی ایتالیا در دقیقه ۵۳ به پنالتی مهمی دست یافت که جورجینیو آن را از دست داد. فدریکو کیه زا که در بازی قبلی برای ایتالیا گلزنی کرده بود نیز در دقیقه ۶۰ وارد زمین شد ولی او نیز نتوانست گلی برای مانچینی به ثبت رساند تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در جدول این گروه، ایتالیا با ۵ بازی و ۱۱ امتیاز صدرنشین است و سوئیس با ۳ بازی و ۷ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. تیم‌های بلغارستان با ۵ بازی و ۵ امتیاز، ایرلند شمالی با ۳ بازی و ۴ امتیاز و لیتوانی با ۴ بازی و صفر امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

تساوی دوباره ایتالیا در شب درخشش آلمان و بلژیک

گروه E 

بلژیک ۳ – جمهوری چک صفر
گل‌ها: لوکاکو ۸ – ادن هازارد ۴۱ و سائلزماکرز ۶۵

بیشتر بخوانید:

انتقاد بی‌رحمانه اکیپ از تیم ملی فرانسه +عکس

بلاروس ۲ – ولز ۳
گزارش این بازی را در اینجا مشاهده کنید.

تیم ملی بلژیک با درخشش لوکاکو خیلی زود مقابل چک به گل رسید و توانست اندیشه‌های تیم حریف را زود خنثی کند. البته جمهوری چک نیز موقعیت‌های خوبی بدست آورد ولی این ادن هازارد بود که روی پاس دیدنی «هانس واناکن» دروازه حریف را باز و کار را تمام کرد.

تساوی دوباره ایتالیا در شب درخشش آلمان و بلژیک

روملو لوکاکو که در این مسابقه صدمین بازی خود برای تیم ملی بلژیک را تجربه کرد، توانست بار دیگر به گل دست یابد و تعداد گل‌های خود را افزایش دهد. برخی معتقدند که این بازیکن می‌تواند به رکورد علی دایی و کریستیانو رونالدو دست یابد. (گزارش کامل را در اینجا بخوانید)

البته باید عنوان کرد که پاتریک شیک، بزرگترین ستاره چک که در یورو ۲۰۲۰ نیز نمایش درخشانی داشت و به همراه رونالدو به آقای گل این مسابقات لقب گرفت در این مسابقه حضور نداشت.

پیش از این مسابقه از روملو لوکاکو به دلیل صدمین بازی ملی قدردانی شد

در جدول این گروه بلژیک با ۵ بازی و ۱۳ امتیاز صدرنشین، چک با ۵ بازی و ۷ امتیاز دوم، ولز با ۳ بازی و ۶ امتیاز سوم، بلاروس با ۴ بازی و ۳ امتیاز چهارم و استونی با ۳ بازی وصفر امتیاز پنجم قرار دارد.

در این گروه به نظر بلژیک صدرنشین این رقابت خواهد شد و به صورت مستقیم به جام جهانی خواهد رسید ولی رقابت مهم بین ولز و چک خواهد بود. باید دید چه تیمی می تواند با کسب مقام دوم به پلی‌آف صعود کند. البته هنوز مسابقات زیادی باقی مانده وباید دید آیا ولز می‌تواند با گرت بیل به این رقابت راه یابد یا خیر.

گروه I 

آلبانی یک – مجارستان صفر

انگلیس ۴ – آندورا صفر
(برای مشاهده گزارش این بازی به اینجا بروید)

سن مارینو یک – لهستان ۷
گل‌ها: لواندوفسکی ۴ ، ۲۱ و سویدرسکی ۱۶ ، لینتی ۴۴ و بوسکا ۶۷ ، ۹۲ و ۹۴ برای لهستان

در این گروه انگلیس ۱۵ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های لهستان با ۱۰ امتیاز، آلبانی با ۹ ، مجارستان با ۷ ، آندورا با ۳ و سن مارینو با صفر امتیاز در جایگاه های بعدی قرار دارند.

تساوی دوباره ایتالیا در شب درخشش آلمان و بلژیک

گروه J :

آلمان ۶ – ارمنستان صفر
گل‌ها: گنابری ۶ ، ۱۵ – رویس ۳۵  - ورنر ۴۴ – هافمن ۵۲ و آدیامی ۹۱

ایسلند ۲ – مقدونیه شمالی ۲

رومانی ۲ – لیختن اشتاین صفر

آلمان در این مسابقه در ورزشگاه «مرسدس بنز آرنا» شهر اشتوتگارت جشنواره‌ای از گل را به راه انداخت و نشان داد با هدایت فلیک تیمی دیگر خواهد بود. مانشافت در دومین بازی خود زیر نظر فلیک به برد دست یافت تا نگاه‌ها بیشتر روی این تیم متمرکز شود.

سرژ گنابری بار دیگر برای آلمان درخشید و باعث شد تا پیروزی پرگلی برای این تیم بدست آید.

در این گروه آلمان با ۵ بازی و ۱۲ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های ارمنستان با ۱۰ ، رومانی با ۹ ، مقدونیه شمالی با ۸ ، ایسلند با ۴ و لیختن اشتاین با صفر امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

تساوی دوباره ایتالیا در شب درخشش آلمان و بلژیک

از فرداشب در رقابت انتخابی جام جهانی در اروپا دیدارها برگزار خواهد شد که در مهمترین آنها فرانسه میزبان فنلاند خواهد بود و هلند به دیدار ترکیه خواهد رفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس