لیگ ملت‌های اروپا| فرانسه با پیروزی مقابل اسپانیا قهرمان شد/ جام دوم روی دستان «سلاطین بازگشت»

قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ با غلبه بر تیم ملی فوتبال اسپانیا در فینال لیگ ملت‌های اروپا، فاتح دومین دوره این رقابت‌ها شد.

به گزارش مشرق، جام قهرمانی دومین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا به فرانسه رسید. فرانسوی‌ها شب گذشته (یکشنبه) در بازی فینال این رقابت‌ها که در ورزشگاه سن‌سیروی شهر میلان ایتالیا برگزار شد، با نتیجه ۲ بر یک بر تیم ملی اسپانیا غلبه کردند و فاتح دومین دوره از جام تازه تأسیس یوفا شدند.

شاگردان دیدیه دشان در سناریویی شبیه به آنچه در پیروزی‌شان مقابل بلژیک در مرحله نیمه نهایی رخ داد، در حالی موفق به کسب پیروزی شدند که این تیم حریف بود که زودتر به گل رسید.

ماتادورها با گلزنی میکل اویارسابال در دقیقه ۶۴ با پاسی از سرخیو بوسکتس قفل دروازه‌ها را شکستند، اما برتری‌شان فقط و فقط دو دقیقه دوام داشت، چرا که کریم بنزما مهاجم فرانسوی خروس‌ها با به ثمر رساندن یکی از زیباترین‌ گل‌های تورنمنت کار را به تساوی کشاند.

فرانسوی‌ها که از بازگشت به بازی روحیه گرفتند، بازگشت خود را در دقیقه ۸۰ باشکوه‌تر کردند زمانی که ستاره جوان خط حمله‌شان کیلیان امباپه با پاس تئو هرناندس گل دوم آنها را به ثمر رساند.

قهرمان جام جهانی‌ ۲۰۱۸ نه تنها در نتیجه بلکه از لحاظ آماری نیز تیم برنده بود. این تیم علاوه بر اینکه موقعیت‌های گلزنی جدی‌تر روی دروازه اسپانیا خلق کرد، بلکه تعداد شوت‌های داخل چارچوبش دو برابر حریف بود (۴ به ۲) و یک بار هم بدشانس بود که تیر دروازه‌ مانع از گلزنی‌اش شد.

به این ترتیب جامی که در دوره اول برگزار مسابقات از آن پرتغالی‌ها شده بود، به ویترین افتخارات خروس‌ها اضافه شد.

پیش از این هم تیم ملی ایتالیا با پیروزی ۲ بر یک برابر بلژیک مقام سوم این رقابت‌ها را کسب کرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس