بنت و بایدن

دولت بایدن از ایران خواسته که هرچه زودتر به پروسه مذاکرات در وین برگردد، ولی همزمان برای رویارویی با برنامه هسته‌ای ایران، برای تشکیل یک تیم مشترک، با تل‌آویو به توافق رسیده است.

به گزارش مشرق، دولت جو بایدن از ایران خواسته که هرچه زودتر به پروسه مذاکرات در وین برگردد، ولی همزمان برای رویارویی با برنامه هسته‌ای ایران، برای تشکیل یک تیم مشترک به منظور رویارویی امنیتی با برنامه هسته‌ای ایران، با تل‌آویو به توافق رسیده است.

این را نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک جلسه توجیهی، به رهبران گروه‌های یهودی در امریکا خبر داده و گفته قصد دارد به جای «جنگ و دعوای هر روزه» با امریکا، به عنوان بخشی از یک سیاست چهارستونی، امریکا را به رویارویی با برنامه هسته‌ای ایران متقاعد کند.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک جلسه توجیهی (Off the Record) که ظاهراً همزمان با حضور او در واشنگتن در حضور رهبران چند گروه بزرگ یهودی در امریکا برگزار شده، گفته که در ملاقات با جو بایدن، به او گفته که منازعات ‎ جاری در غرب آسیا شبیه به جنگ سرد امریکا با اتحاد شوروی است، با این تفاوت که اسرائیل نقش امریکای جنگ سرد را ایفا می‌کند و ایران نیز همان شوروی است.

او تلاش کرده که بایدن را متقاعد کند که جهان باید همان رویکرد چند بعدی را که واشنگتن برای فروپاشی شوروی اتخاذ کرد، در مورد ایران نیز در پیش بگیرد و در این مسیر، «۹ میلیون چکمه‌پوش» در اسرائیل، آماده مقابله با تهدید روزافزون ایران هستند. نفتالی بنت هرچند گفته که مخالف توافق هسته‌ای است که امریکا و قدرت‌های بزرگ با ایران به دست آورده‌اند، ولی «به جای جنگیدن و دعوای هر روزه» با واشنگتن، طرحی چهار ستونی به بایدن ارائه کرده که آنگونه که بنت می‌گوید، بایدن نیز با آن موافق است.

بر اساس منبعی که صحبت‌های نفتالی بنت را در جلسه با رهبران گروه‌های یهودی نقل کرده، طرح بنت یک طرح چهارستونی برای رسیدگی به مسئله غنی‌سازی اورانیوم ایران، سلاح‌سازی از آن، برنامه موشک‌های بالستیک و سیاست‌های منطقه‌ای ایران است.

بنت در جلسه با یهودیان گفته که اسرائیل تحت یک «تهدید بزرگ» است. به گفته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تل‌آویو از واشنگتن نمی‌خواهد که برای حفاظت از اسرائیل سرباز اعزام کند، اما برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی و در اختیار گذاشتن منابع لازم، پشتیبانی امریکا را با هدف شکست ایران درخواست می‌کند.

بنت گفته که بایدن با تشکیل یک تیم مشترک اسرائیلی -امریکایی با هدف عقب راندن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و جلوگیری از آنچه که اسرائیل و ایران آن را برنامه ساخت بمب اتمی می‌نامند، موافق است، تیمی که به ادعای او، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی امریکا و «ایال هولاتا» رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل تشکیل خواهند داد.

دولت بایدن تاکنون تشکیل چنین تیمی را تأیید نکرده، ولی در صورت صحت آن، می‌تواند رویکرد مذاکراتی ایران در وین را به شدت تحت تأثیر قرار دهد، به خصوص که بایدن در ملاقات دو هفته قبل با نفتالی بنت در کاخ سفید گفت: «اگر دیپلماسی شکست بخورد، آماده هستیم که به گزینه‌های دیگر روی بیاوریم.»

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • DE ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    7 0
    باید بهوش بود.
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      6 0
      صد درصد باید تو حوزه سایبری و اطلاعاتی قوی شد
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 0
    در همان خواب خرگوشی این قرارداد را بسته؟
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    4 0
    هییییچ غلطی نمی توانند بکنند. شما هم طرح بنویسین. در مواجهه با خدعه گر، شما طرحها و نقشه های توپ احتمالی رو بنویسین و تا اخرش رو پیش بینی کنین. بالاخره عقول بشر زمینی قابل پیش بینی است!!!!! شش دنگ حواستون به این آدم جاسوس شِر وَ وِر کلیف باشه. امید دانا میگفت این آدم هرجا رفته فتنه کرده. تو نیجریه بوده، و تا بوده، بوکوحرام هم بیشتر فتنه میکرده.
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    4 0
    ببینم ما قیافمون . شباهت به آدمای بزدل و ترسو و جا زن میخوره ؟ امیدوارم . چکمه ها سنگین نباشه که وقت فرار در آورده باشن .. قبر خود را میکنیید
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین
  • هواپیمای فراری IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    احمقها فکر کردن با ایران نسل دوران قاجاریه سر و کار دارن !!!!!! طرح چهار ستونی ! خخخخخخ پنج ستونی هم که بنویسن، ایشالا تجزیه ستونیشون می کنیم . خوبه مدیران ایرانی گوگل رو می بینن. از اون بهتراش تو خود ایرانن، پدرتون رو برای همیشه انشالا در میارن!!
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    اینقدر طرح مشترک بریزید تا بترکید حالا اول برید دنبال اون زندانی ها که جلو چشمتون فرار کردن تا بعد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس