بلینکن با همتای اسرائیلی اش درباره ایران، افغانستان و چین گفتگو کرد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با "یائیر لاپید" وزیر خارجه رژیم اسرائیل درباره افغانستان، ایران و چین با یکدیگر گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام این خبر افزود که بلینکن با همتای اسرائیلی خود درباره اهمیت روابط دو جانبه گفتگو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد که  بلینکن روز گذشته برای ادامه گفتگوها با همتای اسرائیلی خود پس از سفر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اسرائیل به واشنگتن گفتگو و همتای خود را برای سفر به واشنگتن دعوت کرد.

ند پرایس تصریح کرد که دو طرف بر اهمیت رایزنی در موضوعات منطقه ای و امنیتی از جمله درباره افغانستان ، ایران و چین تاکید کردند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت به گفتگوهای خود در مورد اهمیت روابط دوجانبه آمریکا و اسرائیل ادامه دهیم.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اسرائیل پنجم شهریور ماه و در میانه بحران افغانستان با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دیدار و گفتگو کرد .

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی که برای نخستین بار با بایدن دیدار می کرد، تلاش داشت ایران را به اولویت نخست سیاست خارجی دولت جدید آمریکا بدل کند؛ اما بحران افغانستان حتی موعد دیدار او را تغییر داد.

بنت که با بحران مشروعیت در درون رژیم خود مواجه است، در تلاش است بجای مخالفت های صریح با آمریکا، از در گفتگو با واشنگتن و ارائه راهبردهای ضد ایرانی درآید.

وزیران امورخارجه و دفاع آمریکا که در خاورمیانه به سر می‌برند، دوشنبه شب با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار و درباره تحولات افغانستان گفت‌وگو کردند.

بلینکن و لوید اوستن در این دیدار تحولات افغانستان و تلاش برای تقویت امنیت و ثبات این کشور را بررسی کردند.

وزیران امورخارجه و دفاع آمریکا به خاطر نقشی که قطر در روند خروج آمریکاییان از افغانستان ایفا کرده است و نیز حمایت دوحه از روند صلح، قدردانی جو بایدن رییس جمهوری آمریکا را به شیخ تمیم ابلاغ کردند. 

طرفین همچنین در مورد سایر مسائل و ابتکارات مهم دوجانبه برای ارتقای امنیت و رفاه منطقه بحث کردند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس