کد خبر 1267460
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
طالبان تلفن و برق ولایت پنجشیر را قطع کرد

در نتیجه تیراندازی‌های شبانه طالبان در کابل، ۱۷ تن جان باخته و ۴۱ نفر زخمی شدند. این در حالی است که برخی گزارش‌ها از اختلافات میان طالبان خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، در حالی که اخبار ضدونقیض از سقوط پنجشیر توسط طالبان خبر می‌داد شب گذشته کابل شاهد شلیک‌ تیرهایی از سوی طالبان بود.

شهروندان کابل از تیراندازی‌هایی در سطح این شهر خبر دادند که در نتیجه آن تعدادی کشته و زخمی شدند.

به گفته اورژانس بیمارستان کابل در نتیجه تیراندازی‌های شب گذشته ۱۷ تن کشته شده و ۴۱ تن دیگر نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

شروط اروپا برای مذاکره با طالبان

دلیل این تیراندازی‌ها از منابع مختلف عنوان شد که تاکنون هیچ کدام از آنها تایید نشده است.

برخی اخبار غیررسمی از درگیری‌های شبکه حقانی و نیروهای ملابرادر در کابل خبر می‌داند؛ طبق اخبار تایید نشده کشمکش میان طالبان بر سر سهم‌گیری از قدرت آغاز شده است.

برخی منابع نیز اعلام کردند گروه حقانی علیه ملاهیبت‌الله کودتا کرده است. تیرهای هوایی شلیک‌شده نیز از سوی گروه حقانی بوده است و گفته می‌شود ملابرادر و ملایعقوب کشته شده‌اند.

در حالی‌که رسانه‌های طالبان علت این تیراندازی‌ها را جشن سقوط پنجشیر اعلام می‌کردند برخی گزارش‌ها حاکی از حضور جنگنده‌های آمریکا بر فراز آسمان کابل و تیراندازی نافرجام نیروهای طالبان بود.

ملا محمد یعقوب عمر، عضو ارشد طالبان در پیامی صوتی به همه اعضای طالبان که تیراندازی می‌کردند هشدار داد که از این کار صرف نظر کنند.

وی شایعات مربوط به تصرف پنجشیر را بی اساس دانست و گفت که این موضوع واقعیت ندارد.

وی به همه مقامات نظامی و روسای پلیس هشدار داد که اگر دوباره در کابل تیراندازی شود مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

در همین حال «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز در پیامی از اعضای این گروه خواست تا از تیراندازی خودداری کنند.

تاکنون علت تیراندازی‌های شب گذشته کابل از سوی طالبان مشخص نشده اما به کفته منابع این شلیک‌ها مربوط به سقوط پنجشیر و یا شادی‌های پس از تسلط طالبان کابل نبوده است.

در همین حال برخی گمانه‌زنی‌ها از اختلافات طالبان بر سر اعلام تشکیل دولت جدید افغانستان حکایت دارند، به‌طوری که پس از گذشته چندین هفته اما طالبان دولت جدید را اعلام نکرده و با چالش‌هایی مواجه شده است.

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یه خرده تأمل IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    2 1
    ادوارد اسنودن در گزارشش نوشته بود سرویس های امنیتی صهیونیستی با کمک به تشکیل داعش و جمع کردن تندروهای سراسر جهان سعی داشتن و دارن تا به جهان عرب مسلط بشن و اینکه دشمنیشون با ایران رو تو منطقه تکمیل کنند». درسته. گاهی خیلی از این مهره های رده پایین تندرو تو فرقه ها هم نمیدونن که چقدر کمک شایانی به صهیونها یا طراحان خارجی نقشه درگیری می کنند. اتفاقات افغانستان از جنایت و خیانت آمریکا گرفته، تا هراس و وحشت مردم افغان و سیل فرار مردم از خونه و کاشانشون، اینها همه ناراحت کنندست. حالا هم نزاع بین اعضا؟؟؟؟ تا خود مردم افغانستان نخوان اختلافاتشون رو کنار بگذارن، این تسلسل جنگ و خشونت تا ابد ادامه داره !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس