کد خبر 1266973
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
ادعای شکست حمله گسترده طالبان به پنجشیر

همزمان با عدم توافق برای حل مسالمت آمیز موضوع پنجشیر، برخی رسانه‌ها مدعی شدند که طالبان شب گذشته به صورت گسترده به این منطقه حمله کرده که با شکست مواجه شدند.

به گزارش مشرق، همزمان با عدم توافق برای حل مسالمت آمیز موضوع پنجشیر، برخی رسانه‌های مدعی شدند که طالبان شب گذشته با حملات گسترده به این منطقه حمله کرده که با شکست مواجه شده است.  

برخی منابع تاکید کردند که درگیری در این ولایت ادامه دارد.

جبهه مقاومت پنجشیر به رهبری احمدمسعود اعلام کرده است که شب گذشته در منطقه خاواک در شمال پنجشیر و هم مرز با استان بغلان چندین سنگر طالبان را تصرف کرده و تلفات سنگین به آنها وارد کرده اند.

این جبهه همچنین اعلام کرده است که شب گذشته شهر چاریکار مرکز استان پروان در شمال کابل را نیز از گروه طالبان باز پس گرفته و صدها تن از افراد این گروه در این جنگ کشته و یا زخمی شده اند.

همچنین برخی منابع دیگر گفتند که طالبان شبکه‌های اینترنتی و برق ولایت پنجشیر را نیز قطع کردند.  

از سوی دیگر طالبان گفته که شهرستان شتل پنجشیر را به کنترل خود در آورده، اما نیروهای مقاومت پنجشیر اعلام کردندکه همه راه‌ها منتهی به پنجشیر را در دست دارند و حمله‌های طالبان به شهرستان شُتل به عقب زده شدند.

ادعای شکست حمله گسترده طالبان به پنجشیر

پیش از این امیرخان متقی، رییس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان، گفته است که گفت‌وگوها با جبهه مقاومت در پنجشیر با شکست روبه‌رو شده و نتیجه‌ای در پی نداشته است.

به گفته وی، آرامش و شادی در کل افغانستان وجود دارد، اما پنجشیر از این آرامش و خوشبختی محروم شده است.

وی از مردم پنجشیر خواست با یکدیگر مشورت کنند و به فرماندهان جنگ بگویند که اکنون که آمریکا و ناتو از افغانستان خارج شده‌اند بهتر است از طریق مذاکره شرایط را بهبود دهند در غیر این صورت این اتفاق نخواهد افتاد.

وی در این پیام گفت: بارها از طرق مختلف و در شهرستان های مختلف با رهبران پنجشیر گفت‌وگو صورت گرفته که تاکنون این موضوع به نتیجه نرسیده است.  

پیش از این خبرگزاری روسی تاس گزارش داد که در درگیری‌های اخیر میان طالبان و جبهه مقاومت پنجشیر، ۳۰۰ تن از اعضای طالبان کشته شدند.  

همچنین طالبان اعلام کرده بود درخواست‌های احمد مسعود از جمله اینکه گفته پنجشیر باید منطقه امن اعلام گردد و طالبان در امور آن مداخله نکنند، غیرقابل قبول است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 43
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    11 1
    کی اين افاغنه روی صلح وآرامش وامنیت را خواهند دید تا سن قد میده افغانستان جنگ بوده‌ چه جنگ با اشغالگران وچه جنگ داخلی چرا افاغنه نمی توانند دولت‌ فراگیرملی تشکيل بدهند
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      7 17
      افاغنه چه صیغه ایست دیگه؟ هم بی سلیقگی زبانیست و هم توهین آمیز!
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      8 2
      ۱۴:۴۴ سواد نداری دیگه . روزنامه های افغان در جمع به خودشون افاغنه میگن.
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      8 1
      ۱۴:۴۴ ببند
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      10 0
      ۱۴:۴۴مأخوذ از تازی ، افغانها. فرهنگ دهخدا پشتون ها این اصطلاحو دوست دارن
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      0 7
      افاغنه خودتی. باید بگی افغانستانی ها. خوبه مردم دنیا به شما بگت ایارنه!!!
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      1 0
      شایسته است نام های رسمی و احترام آمیز همسایگان را خطاب قرار دهیم و نام های تحقیرآمیز و یا ناپسند را به کار نبریم. به عنوان نمونه هنوز برخی مقامات و رسانه های ایرانی از واژه افاغنه برای شهروندان یا اتباع افغانستان بهره می گیرند. در حالی که از نگاه بسیاری از افغانستانی ها؛ کاربرد واژه افاغنه‌ زشت ترین و تحقیرآمیز‌ترین نامی است که می‌توان به مردم یا شهروندان افغانستان داد ( فرزاد رمضانی بونش)
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      0 0
      درود بر جناب فرزاد رمضانی بونش کارشناس محترم امور افغانستان : بزرگوار با خیلی لز اتباع افغانستانی صحبت کردم هر نامی از افغانستان به این دوستان بگوییم خوشایند این عزیزان افغانستانی نیست ناراحت می‌شوند، می‌گویند ما را اوغان، افغان و افغانی و افاغنه نگویید ما افغان نیستم ما تاجیک هستیم ما هزاره هستیم ما بلوچ هستیم ما ترکمن هستیم ما اوزبک هستیم، هویت افغانی افغان فقط متعلق به یک قوم اوغان و پشتون میباشد که هویت خودشان را به ما تحمیل کردند ! در واقع ما هر چیزی غیر از نام قومی این عزیزان بگوییم خوشایند اتباع افغانستان نیست ! مقصر ما ایرانیان نیستم افغانستانی ها هرگز یک کشور و ملت نشدن و هرگز هم نخواهند شد، اقوام غیر پشتون نام افغان اوغان افغانی افاغنه را بعنوان هویت خویش نمی‌پذیرند و ، وصله ناجور می‌دانند ، ما ایرانیان تقصیری از این بابت نداریم .. موفق و پایدار باشید استاد گرامی
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      0 0
      کردها : اکراد نامیده می‌شوند، عرب ها اعراب نامیده می‌شوند، فارس ها پارسیان ، افغان ها افاغنه ، و هزاران مورد دیگر توهین محسوب نمی‌شود ، دوستان اتباع کشور افغانستان باید بپذیرند هویت و شناسنامه آنها افغان هست مشکل خودشون هست می‌توانند این نام را تعقیر بدهند و در سطح جهان اعلام کنند هویت و نام جدید کشور و ملیت خویش را ! باید واقع بین باشند ..
  • عبدالله IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    25 4
    امیرخان متقی فلان چیز خورده که شادی در کل افغانستان وجود دارد همه مردم از ترس در یک سکوت مرگبار قرار دارند و عده ای زیادی از مردم در حال فرار از هوا و زمین از کشور هستند هیچ امیدی به زندگی وجود ندارد. شادی کجا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • SE ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      4 11
      یک میلیون هم بروند در مقابل کشور چهل میلیونی افغانستان عددی نیستند.
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    7 3
    نحن و شیعه علی بن ابی طالب
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    7 11
    با اینطور نوشتن مشخصه مشرق طرفدار هیچ کدوم نیست
  • سید فروزان CH ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    7 48
    ماموریت احمد مسعود به آشوب کشیدن افغانستان است به دستور اربابش انکلیس و حامیش فرانسه
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      17 4
      برگرد به افغانستان به بودن امثال تو احتیاجی نیست . سربار هستید . منفورید. جدیدا هم دنبال فتنه هستید.
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      14 2
      ماموریت احمد مسعود مبارزه با ظالمینه و مشخص شده که اشرف غنی به دستور آمریکا با طالبان توافق کرده و کشور رو سقوط داده
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      2 0
      دایکندی که چسبیده به کابل هست و ربطی به مسعود ندارند و قرن ها اقوام و مذاهب با هم در صلح زندگی کردند .. چرا چهارده نظامی اهل هزاره . که طی واسطه بزرگان بقصد صلح وارد شهر شدند را چشم و دست بسته . اعدام کردند . حتی کودک خردسالی نیز در همینجا کشته شده
    • SE ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      2 11
      به کوری چشم شما پرچم اسلام را بر تمام زمین برخواهیم افراشت.
    • بهروز NL ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      8 3
      حضرات اساتید چه تحلیلایی دارن واقعا هسته اتم رو شکافتی طالبان دست پرورده خوده آمریکاس بعد احمد مسعود که یه وطن دوسته میخواد آشوب درست کنه !
  • NL ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    20 7
    دولت اشرف غنی در یک توطئه قومیتی تمام قدرت را به طالبان تسلیم کرد و سران دیگر اقوام را از کشور فراری داد.احمد مسعود واپسین دژ پارسی زبانان افغانستان است دربرابر دولت تمام پشتون طالبان.
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      1 0
      خود احمد مسعود ایران رو قبول نداره عزیز برای کی تب می کنی ؟
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    13 9
    چرا سیل مهاجران افغان رو به طالبان تحویل نمی دهید؟
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      6 4
      طالبان مهد اسلام ناب دوبار پالایش شدست. بله شایسته اینست که باید همه پناهجویان را به سوی بهشت برادران طالبان هدایت کنند
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      7 6
      طالبان مهد اسلام ناب دوبار پالایش شدست. بله شایسته اینست که باید همه پناهجویان را به سوی بهشت برادران طالبان هدایت کنند
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    7 1
    پنج تن، قلعه ساختمان، گل شهر مشهد بسته دیگه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!دارن اعلام امادگی می کنن با پیامهاشون که عاشق طالبانند . خدا به همراهشان!!!!! بروند همه. یک ذره شهر از جرم نفس بکشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! عجب گیری افتادیم از شر این گروه پر فتنه.
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    8 6
    باید تو پلیس اگاهی مشهد خدمت کنید تا بفهمید این مهاجرای غیر قانونی افغان که با یه اتوبوس گله ای از هرات و کابل میان تا تربت جام و مشهد چه معضلاتی رو وارد استان و به ویژه مشهد میکنند. احتمالا تهران هستید جاتون گرم و نرمه و حس مقاومت اسلامی بهتون دست میده و یه حرفی به دفاع ازینها می زنید. اینها رنگ به رنگند و دم دمی مزاج و ثبات عقیده و تعهد ندارن. تربیت سالهای سالها موجب تحول فکری میشه اینها هرگز ثبات ندیدن تا تحول فکری و عقل رو تجربه کنن.
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      0 0
      درود بر شما این وظیفه ملی و میهنی شماست در این مورد در سطح اخبار سایت ها کامنت بگذارید روشنگری کنید در این باره به مردم و ملت ایران ، خصوصا" برخی از هم میهنان که کاسه داغ تر آش هستند برای افاغنه ایرانستیز و نا سپاس !
  • عبدالله IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    7 0
    به کمک مظلوم شتافتن، تکلیف شرعی و اخلاقی است نیازمند درخواست و فتوا نیست
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      0 5
      بله. حمایت از طالبان که مظلومانه پرچم اسلام را در تمام هجمه های جهانی و در شرایط شدیدترین تحریم اقتصادی و شعب ابیطالب برافراشته واجب است.
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    برادرم 12.55 / عزیز جان نیازی به توهین نیست! به همان اندازه که پشتونها این اصلاح مغلوط رایج را دوست داشته باشند مردم هزاره و شیعیان غیور آن سرزمین از این کلمه که با اصول دستور زبان فارسی نیز مغایرت دارد بیزار هستند. جسارتی اگر استنباط شد، شما ببخشید.
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    1 0
    خدا لعنت کند انشالله قوم ظالم و حکومت ظالم و یاران ظالم
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 6
    طرفداران احمد مسعود از جنایات وحشیانه پدر او و نسل کشی شیعیان کابل هیچ نمی دانند.
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      2 1
      چرا ما بهتر ازشما تاریختونو میدونیم . این شمایی که تاریختو بلد نیستی . تاجایی که ماخوندیم رهبران شیعیان کابل خودشون مقصر بودند که باعث کشته شدن شیعیان کابل شدند . احمد شاه مسعود مورد حمایت ما بود٬ بااینکه سنی بود اما چون تاجیک بود و خودشو یه ایرونی میدونست و حرفای مارو گوش میکرد .اما شما شیعیان افغانستان مدام برای خودتون قد بازی دراوردین و حمایت ایرانو قبول نکردین بااینکه باما هم مذهب بودین وما دلسوزتون بودیم ولی حرف ایرانو گوش ندادین وتک روی کردین واخرشم اون فاجعه روخودتون رقم زدید .
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      2 1
      ولی از جنایات طالبان خوووووب میدونیم!
  • SE ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    1 3
    کسایی که پدر و کشتن تا نتونه با طالبان بجنگه امروز پسرش رو شیر کردن تا با طالبان بجنگه امریکایی ها گفتن حالا که دیگ برا ما نمیجوشه بزار سر سگ توش بجوشه بخاطر همین دنبال یک جنگ داخلین تا باتلاقی جدید برای ایران درست کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس