کد خبر 1267071
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
روسیه: به افغانستان سلاح ارسال نمی کنیم

دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان امکان تحویل سلاح از سوی مسکو به افغانستان را رد کرد.

به گزارش مشرق، ژیرنوف روز جمعه به خبرگزاری ریانووستی گفت که روسیه قصد ندارد سلاح به افغانستان تحویل دهد. 

برخی سلاح های ارتش افغانستان روسی است که از آن جمله می توان به بالگردهای ام.آی-۱۷ اشاره کرد که در دوره حکومت های سابق این کشور از روسیه خریداری شده است. 

سفیر روسیه در کابل خاطر نشان کرد که روسیه با گروه طالبان در تماس است اما در امور داخلی این کشور مداخله نمی کند.

وی در این باره گفت: با گروه طالبان از جمله در سطح عالی روابط کاری داریم اما ما با آنها اولا برای تامین امنیت سفارتخانه خود و کارکنان سفارت همکاری می کنیم. 

سفیر روسیه یاداوری کرد که با گروه طالبان برای تخلیه شهروندان روس نیز همکاری می کند. 

 وی با خودداری از اشاره به نام اعضای گروه طالبان که با طرف روسی در تماس هستند، اظهار داشت: هنوز ترکیب دولت جدید افغانستان اعلام نشده است.

طالبان خواسته های جبهه مقاومت پنجشیر را اضافی می داند 

 سفیر روسیه در کابل در ادامه گفت که گروه طالبان خواسته های جبهه مقاومت پنجشیر را اضافی و بیش از اندازه زیاد می داند و این مساله گروه طالبان را تحریک به اقدامات نظامی کرده است.

درگیری و جنگ شدید در استان پنجشیر بین افراد گروه طالبان و نیروهای جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود ادامه دارد و هر دو طرف مدعی پیشروی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، جبهه مقاومت افغانستان به رهبری احمد مسعود اعلام کرده است که شب گذشته در منطقه خاواک در شمال استان پنجشیر و هم مرز با استان بغلان چندین سنگر طالبان را تصرف کرده و تلفات سنگین به آنها وارد کرده است.

این جبهه همچنین اعلام کرده است که شب گذشته شهر چاریکار مرکز استان پروان در شمال کابل را نیز از گروه طالبان باز پس گرفته و صدها تن از افراد این گروه در این جنگ کشته و یا زخمی شده اند.

منابع وابسته به جبهه مقاومت گفته اند که به بزرگان محلی اجازه داده اند که اجساد گروه طالبان را از کوه ها پایین آورده و به این گروه تحویل دهند.

علی میثم نظری سخنگوی جبهه مقاومت امروز (جمعه) به رسانه ها گفت که در درگیری های چند شب گذشته ۳۰۰ تن از افراد گروه طالبان کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی و همچنین دها نفر از آنها هم دستگیر شده اند.

اما در مقابل، سخنگویان گروه طالبان هم مدعی شده اند که از مسیرهای استانهای نورستان، بغلان، پروان و بدخشان به طرف چهار شهرستان در پنجشیر پیشروی داشته اند و تلفاتی هم به افراد جبهه مقاومت وارد کرده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس