کد خبر 1267204
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
کرزی، طالبان و جبهه مقاومت را به گفت و گو دعوت کرد

تهران- ایرنا- حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان روز جمعه طالبان و جبهه مقاومت در منطقه پنجشیر را به گفت و گو و مذاکره تشویق کرده است.

به گزارش مشرق، حامد کرزی در پیام توییتری نوشت: متأسفانه به رغم تلاش اصلاح طلبان [سیاستمداران افغان] در روزهای اخیر، خصومت ها و عملیات نظامی در پنجشیر آغاز شد که نگرانی های عمیقی را برانگیخته است و من فکر نمی کنم که پیامدهای آنها به نفع کشور و مردم باشد.

کرزی در ادامه نوشت: من از هر دو طرف می خواهم بپذیرند که جنگ نه تنها راه حل نیست بلکه زخم های رنج دیده افغانستان را تازه تر می کند و بدبختی را به همراه دارد.

رییس جمهوری  پیشین افغانستان همچنین ابراز امیدواری کرد که طرفین به دشمنی ها پایان دهند و برای رسیدن به صلح و خوشبختی کامل وارد گفتگوی صریح شوند.

سخنان کرزی در حالی مطرح می شود که درگیری و جنگ شدید در استان پنجشیر بین افراد گروه طالبان و نیروهای جبهه  مقاومت به رهبری احمد مسعود ادامه دارد و هر دو طرف مدعی پیشروی شده‌اند.

جبهه مقاومت افغانستان به رهبری احمدمسعود اعلام کرده است که شب گذشته در منطقه خاواک در شمال استان پنجشیر و هم مرز با استان بغلان چندین سنگر طالبان را تصرف کرده و تلفات سنگین به آنها وارد کرده اند.

این جبهه همچنین اعلام کرده است که شب گذشته شهر چاریکار مرکز استان پروان در شمال کابل را نیز از گروه طالبان باز پس گرفته و صدها تن از افراد این گروه در این جنگ کشته و یا زخمی شده اند.

منابع وابسته به جبهه مقاومت گفته اند که به بزرگان محلی اجازه داده اند که اجساد گروه طالبان را از کوه ها پایین آورده و به این گروه تحویل دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • mojtaba SE ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    1 1
    بزارید انقدر تو سر خودشان بزنند تا با التماس به خراسان بزرگ ما برگردن..از زمان ناصرالدین شاه که کلونیست روسیه خراسان جنوبی رو در اختیار کلونیست انگلیس گذاشت و به ایران تحمیل کرد این تجزیه شدن ایران رو ،برای اولین بار ما تونستیم انگلیس و امریکا رو بیرون بندازیم.حالا غربی ها میخوان یا طالبان یا احمد مسعود باشه که "افغانستان"به ایران وصل نشه و یک حکومت وابسته و مزدور داشته باشند.ما بزودی باید دنبال کودتا در کشورکهای خلیج فارس بریم..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس