بلومبرگ: مدیر کل آژانس به‌دنبال دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران است

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد دارد طی هفته‌های آینده با رئیس جدید سازمان انرژی اتمی ایران دیدار کند.

به گزارش مشرق، وبگاه شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش است قبل از همایش عمومی آژانس اتمی در هفته‌های آینده با «محمد اسلامی»، رئیس‌ جدید سازمان انرژی اتمی ایران دیدار کند.

دو مقام مطلع که اشاره‌ای به نام آنها نشده گفته‌اند آقای گروسی در تلاش است ارزیابی‌ای از تمایل تهران برای احیای دسترسی‌های گسترده بازرسان این نهاد بین‌المللی به تأسیسات هسته‌ای ایران به دست آورد.

بلومبرگ مدعی شده تلاش‌های آمریکا و اروپا برای متقاعد کردن ایران به بازگشت به میز مذاکرات وین در خصوص برجام به دلیل حمایت‌های چین و روسیه به درب‌های بسته خورده است.

ادعای این رسانه آمریکایی در حالی مطرح شده که درخواست‌های زیاده‌خواهانه طرف‌های غربی مانند اضافه کردن مسائل منطقه‌ای و موشکی به متن توافقی جدید عامل بن‌بست در مذاکرات وین بوده است.

آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از برجام خارج شده و کشورهای اروپایی از وعده‌شان برای جبران کردن آثار خروج آمریکا از این توافق عدول کرده‌اند. با وجود این، طرف‌های غربی به جای عمل به تعهداتشان درخواست‌های جدیدی از ایران در مذاکرات وین مطرح کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهماندار هواپیما IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    گروسی فهمید که یکی از وزرای بی لیاقت روحانی رییس انرژی اتمی شده می خواد لیست مراکز مهم و دانشمندان ما را بگیره تا اسراییل بتونه به خرابکاری و ترور ش ادامه دهد
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    1 0
    چرا وقتی قطعنامه صد ایرانی به شورای امنیت رفت چین و روسیه نظاره گر بودند. خیلی از ایرانیان به همین دلیل و سابقه تاریخی روسیه این کشور را دوست نمی دانند.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    3 0
    خبر چین شبطان .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس