ایران به نامه ما درباره تمدید توافق فنی پاسخ نداده است

آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز جمعه مدعی شد که ایران به نامه مدیر کل این نهاد بین‌المللی درباره تمدید توافق فنی پاسخ نداده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز جمعه اعلام کرد پاسخی از تهران در خصوص تمدید توافق فنی میان این نهاد بین‌المللی با ایران دریافت نکرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای امروز جمعه اعلام کرد: «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس روز ۱۷ ژوئن نامه‌ای به مسئولان ایرانی در این خصوص نوشته اما ایران به این نامه پاسخ نداده و مشخص نکرده که آیا قصد حفظ کردن توافق فعلی را دارد یا خیر.

مدیر کل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی هفته گذشته هم در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفته بود این نهاد بین‌المللی هنوز پیشنهادی از طرف ایران برای تمدید توافق فنی حاصل‌شده میان دو طرف دریافت نکرده است.

علاوه بر این، یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته گروسی در نشست امروز شورای حکام اعضای این شورا را در جریان مسئله مربوط به توافق فنی با ایران قرار خواهد داد.

پیشتر رویترز به نقل از دیپلمات‌های آژانس اتمی گزارش داد چنانچه این توافق تمدید نشود، مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین برای احیای توافق هسته‌ای وارد بحران خواهد شد.

یک دیپلمات ارشد آژانس می‌گوید بدون توافق با ایران، آژانس اتمی هیچ نظارتی بر تولید سانتریفیوژ در ایران ندارد و نمی‌تواند بفهمد ایران از کجا اورانیوم غنی شده به‌دست آورده؛ اینکه خود غنی کرده یا از منبع خارجی دریافت نموده است.

رویترز همچنین به نقل از دیپلمات‌های غربی نوشت: «از دست دادن تداوم آگاهی [بر برنامه هسته‌ای ایران] باعث یک بحران دیپلماتیک شده و مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای را به خطر می‌اندازد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    11 0
    چه خبر خوبی! هر چند از این دولت فخیمه بعید است.
  • رهگذر IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    12 0
    بهتر! آژانس جاسوسی بین المللی انرژی اتمی و پیمانکار موساد و سیا و شرکاء!!
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    8 0
    همین را با کش دادن میخواستین . بحران . چون دید شما از ابتدا با ایران اینگونه و غیر متعارف بوده است . و باز بعد از دو نوبت تمدید .لابد انتظار دارید باز امدید شود
  • رشاش FI ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    9 0
    آقای گروسی حالا که متوجه شدی دروازه جاسوسی از ایران شروع کرده به بسته شدن میماندی یک چای یا قهوه ای چیزی میخوردی بعدأ تشریف میبردید این نحسی برجام تاج را هم با خودت ببر با تشکر..
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    8 0
    این رافائل گروسی یه پدرسوخته ای هست که دومی نداره. غلام حلقه بگوش آمریکا و اسرائیل.
  • وطن پرست DE ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    4 0
    سکوت علامت رضایته. شما نگران نباش. تا وقتی روحانی هست وضع همینه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس