کد خبر 1266640
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
مقایسه پوشش واکسیناسیون در ایران و جهان/سهم کشورهای فقیر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به آمار جهانی ۳۹.۵ درصد پوشش واکسناسیون، گفت: در ایران حدود ۴۸ صدم درصد به ازای هر ۱۰۰ نفر واکسن را تزریق می‌کنیم

به گزارش مشرق، علیرضا دلاوری افزود: در کل جهان درصد پوشش واکسیناسیون حدود ۳۹.۵ درصد است و حدود ۵ میلیارد و ۲۹ میلیون نفر واکسن دریافت کرده‌اند و سرعت روزانه واکسن حدود ۴۱.۱ درصد دوز است و اما در کشورهای فقیر حدود ۱.۷ درصد دوز است. در کشور ما به طور متوسط این آمار برای چند روز پیش است که حدود ۴۸ صدم درصد به ازای هر صد نفر واکسن را تزریق می‌کنیم که فاصله کمی با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت که ۱.۱ درصد است، داریم.

ببینید:

فیلم/ ورود محموله جدید واکسن به فرودگاه امام

وی در ادامه راهبردهای ۶ گانه طرح شهید سلیمانی را واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹ مطابق سند ملی، بیماریابی فعال؛ شناسایی افراد در معرض تماس نزدیک و رهگیری هوشمند، آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی، حمایت و حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر (سالمندان افراد دارای بیماری زمینه‌ای) و افراد مبتلا به کووید ۱۹، تقویت فرایند درمان سرپایی و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون عنوان کرد.

دلاوری با اشاره به اینکه واکسیناسیون ۲۱ درصد جمعیت تحت پوشش از کل استان تهران به عهده دانشگاه علوم پزشکی تهران است، افزود: ۳۴ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون و ۱۶۱ تیم واکسیناسیون در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران فعال هستند و تقریباً ۲۶ درصد از جمعیت تحت پوشش ما نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به ازای هر ۹۰ هزار جمعیت یک پایگاه تجمیعی داریم در صورتی‌که در دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر استان تهران این‌طور نیست.

دلاوری افزود: نخستین دانشگاهی هستیم که در زمینه واکسیناسیون کووید ۱۹ خانواده پرسنل را هم واکسینه می‌کنیم

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    2 4
    هنر کردید. بعد از دو سال
    • حسن NL ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      1 0
      اکثر واکسیناسیون در دنیا در شش ماه اخیر بوده، اگر هم کوتاهی بوده به دولت قبلی بر میگرده.
  • مسعود IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 1
    تا کنون در جهان حدود پنج میلیارد دوز واکسن تزریق شده است شما به اشتباه نوشته اید حدود پنج میلیارد نفر واکسن دریافت کرده اند !!!
  • RO ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    3 1
    خودتون خنده تون نمیگیره دنبال مقایسه اید؟
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    تو آمار دادن دقت کنید. چهل و هشت صدم درصد به ازای صد نفر یعنی یک صدم کمتر.
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    "۴۸ صدم درصد به ازای هر ۱۰۰ نفر " به نظرتون خیلی عدد بالایی نیست؟! معلم ریاضیتون رو خدا رحمت کنه.
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    کشور های دیگر به خاطر مجادلات سیاسی هنوز منتظر پیک های ششم هفتم ......بوده و یک چهارمشان هم واکسینه نشده اند اما در ایران حیوانات اهلی و وحشی در حال واکسینه شدن هستن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس