آمریکا

یک عضو ارشد طالبان در بازدید از فرودگاه کابل گفت: سالها آمریکایی‌ها ما را ویرانگر می‌نامیدند. اما اکنون شما شاهد کسانی هستید که ویرانگر هستند. آنها دارایی‌های ملی ما را نابود کرده‌اند.

به گزارش مشرق، طالبان آمریکا را متهم کرد که به‌طور عمد به تجهیزات فرودگاه بین المللی حامد کرزی کابل در جریان خروج آنها از افغانستان آسیب رسانده است.

انس حقانی، یکی از اعضای اصلی طالبان، یک روز پس از خروج آخرین سرباز آمریکایی از افغانستان، از فرودگاه کابل دیدن کرد و گفت که ایالات متحده عمداً تجهیزات نظامی شامل بالگردها، خودروهای نظامی و تاسیسات را نابود کرده است.

وی گفت: «سالها آنها (آمریکایی‌ها) ما را ویرانگر می‌نامیدند. اما اکنون شما شاهد کسانی هستید که ویرانگر هستند. آنها دارایی‌های ملی ما را نابود کرده‌اند.»

آخرین پرواز حامل نیروهای آمریکایی در ساعات اولیه بامداد سه‌شنبه کابل را ترک کرد و به ۲۰ سال حضور نظامی در این کشور پایان داد.

ویدئوهای و تصاویر موجود در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که ده‌ها خودرو، هلیکوپتر، تجهیزات نظامی و تاسیسات فرودگاه کابل منهدم شده است.

یکی از اعضای طالبان در این باره گفت: «در تلاش هستیم تا فرودگاه را آماده استفاده و بهره‌برداری کنیم. این چیزی است که همه رهبران طالبان می‌خواهند.»

پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان، نیروهای طالبان سه‌شنبه شب وارد فرودگاه کابل شدند اما با حجم وسیعی از تخریب رو به رو گشتند. آن‌ها به الجزیره گفتند که نظامیان آمریکایی قبل از ترک فرودگاه اقدام به تخریب تجهیزات و وسائل کرده‌اند.

به نوشته وبسایت «هیل»، «کنت مک کنزی» فرمانده «فرماندهی مرکزی آمریکا» (سنتکام) در این باره در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت که ارتش آمریکا پیش از خروج از افغانستان سامانه دفاع موشکی «CRAM» را نیز به دلیل دشواری انتقال آن به طور کامل نابود کرده است. علاوه بر تخریب عجیب و غریب تجهیزات سالن فرودگاه از جمله شکستن شیشه‌ها و  صندلی‌ها و وسائل الکترونیک، آمریکایی‌ها ۷۰ نفربر ضد مین، ۲۷ خودروی زرهی هاموی و ۷۰ فروند انواع هواگرد را در فرودگاه کابل تخریب کرده و سپس از آن خارج شدند.

با این حال این فرمانده آمریکایی مدعی شد: «به طور کامل فرودگاه را از کار ننداختیم. برخی تجهیزات را سالم نگه داشتیم تا فرودگاه دوباره در آینده به راه بیفتد و ما آماده کمک‌ در این زمینه هستیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    4 0
    آمریکایی ها آب از دستشون نمی چکه
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      2 0
      سلام.ولی برای ما یه عالمه شبکه رایگان تلویزیونی زده! شبکه ها مجانی مجازی زده! .. و کلی خدمت دیگه .. ! لعنت بر امریکا...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس