کد خبر 1265884
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
دستگیری اوباش تهران

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به گستاخ‌تر و وقیح‌تر شدن مجرمان گفت: در این موضوع پلیس تردیدی ندارد به نحوی که در همین ۲۴ ساعت گذشته پلیس تهران ۴ مورد درگیری با اراذل اوباش را تجربه کرده است.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران و در حاشیه طرح اقتدار اظهار داشت: ما سومین مرحله طرح اقتدار را هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی برگزار کردیم این طرح توسط پلیس امنیت و با همکاری پلیس فتا به انجام رسیده است با توجه به هجوم مجرمان و اراذل اوباش به فضای مجازی از این مرحله به بعد علاوه بر بهره گیری از ظرفیت پلیس امنیت از ظرفیت پلیس فتا هم استفاده کردیم و نتایج مطلوبی هم به دست آمده است در این مرحله از طرح در حوزه پلیس امنیت همکاران ما موفق شدند ۳۲۰ نفر از اراذل اوباش و مزاحمان نوامیس و نیز اوباشی که سلاح توزیع می‌کردند و یا آن دسته از اراذلی که در بحث توزیع مشروبات الکلی فعال بودند همچنین گرداننده مراکز فساد و قمار را دستگیر کردند از این تعداد دستگیر شدگان ۱۲۸ نفر شامل مزاحمین نوامیس و اراذل اوباشی بود که در فضاهای عمومی از جمله پارک‌ها و خیابان‌ها به سلب امنیت و آرامش عمومی می‌پرداختند.

ببینید:

عکس/ دستگیری اوباش تهران

وی ادامه داد: ۹ نفر از دستگیر شدگان در حین دستگیری با خود سلاح گرم حمل می‌کردند ۱۹ نفر دیگر از این دستگیر شدگان در زمینه توزیع مشروبات الکلی فعالیت داشتند ۵۹ نفر دیگر از این بازداشت شدگان علاوه بر انجام شرارت در فضاهای حقیقی جز گردانندگان مراکز قمار و فساد بودند.

سردار رحیمی بیان داشت: ما در طرح اقتدار موفق شدیم ۸ قبضه سلاح جنگی و ۱۴۸ قبضه سلاح سرد از اراذل اوباش کشف و شناسایی کنیم همچنین همکاران ما موفق شدند تا ۲۵۸ قبضه شبه سلاح کشف کرده که این نوع سلاح‌ها در ظاهر سلاح هستند و در بعضی از مراکز فساد توسط اراذل اوباش توزیع می‌شوند.

سردار رحیمی تاکید کرد: هر گونه تهیه، خرید، فروش و یا توزیع شبه سلاح در جامعه تخلف محسوب شده و مغایر قانون است بر اساس آن چه که در قانون استفاده از سلاح سرد آمده کسانی که از سلاح سرد استفاده می‌کنند از نظر قانونی مرتکب جرم شده اند.

بیشتر بخوانید:

شرور مسلح محله «خاک سفید» در دام پلیس

رئیس پلیس پایتخت افزود: ما در طرح اقتدار موفق شدیم تعداد ۵۷ بی سیم از اراذل اوباش کشف و شناسایی کنیم همچنین ۶۲ واحد صنفی که مرتبت با اوباش و محل شرارت اراذل بوده اعم از سفره خانه قهوه خانه و باشگاه بدنسازی در این طرح کشف و شناسایی شده است

سردار رحیمی تصریح کرد: در طرح اقتدار ۵۸ نفر از گردانندگان سایت‌ها و تارنماهایی که جریان‌های اوباش گری یا فرهنگ‌های نامتعارف را ترویج می‌کردند و یا اقدام به فروش داروهای غیرمجاز می‌کردند دستگیر و تارنماهای آن‌ها مسدود شد.

سردار رحیمی با اشاره به این که ما در طرح اقتدار شاهد دستگیری ۲۸ نفر از اوباش نوظهور بودیم افزود: ۱۷ تارنمایی که اقدام به فعالیت در حوزه شرط بندی و قمار می‌کردند مسدود و گردانندگان این تارنماها دستگیر شدند همچنین ۱۱ نفر از فروشندگان دارو در فضای مجازی دستگیر و ۱۲۰ قلم دارو کمیاب از این افراد کشف و شناسایی شد در این طرح همچنین ۶ نفر از متهمان کلاه برداری اینترنتی که دارای ۵۰۰ نفر شاکی هم بودند دستگیر شدند.

سردار رحیمی اضافه کرد: طرح‌های اقتدار و دیگر طرح‌های عملیاتی پلیس برای ایجاد امنیت و با هدف تحقق آرامش و ثبات عمومی با شتاب هر چه بیشتر و به صورت مستمر توسط پلیس تهران به مرحله اجرا در خواهد آمد من به کسانی که امنیت جامعه را با رفتارهای امنیت گریز خود مختل می‌کنند و موجب سلب آسایش عمومی به طور جدی هشدار می‌دهم که پلیس با قدرت و اشراف بی نظیر با این افراد برخورد خواهد کرد همین روز گذشته همکاران من در جریان درگیری با چند تن از اراذل اوباش که موفق شدند این افراد را دستگیر کنند دو نفر از همکاران من مجروح شدند.

وی ادامه داد: در این عملیات در کمتر از یک ساعت مجرمان فراری که به سمت استان‌های همدان و مرکزی در حال حرکت بودند با اقدام متهورانه و با همکاری پلیس استان همدان و مرکزی دستگیر و در اختیار پلیس آگاهی تهران گذاشته شده است.

سردار رحیمی تاکید کرد: پلیس پایتخت مقتدرانه با اراذل اوباش، مزاحمان نوامیس، سارقان، قاچاقچیان و تمام مجرمانی که در فضای مجازی و حقیقی فعالیت می‌کنند برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به گستاخ‌تر و وقیح‌تر شدن مجرمان گفت: در این موضوع پلیس تردیدی ندارد به نحوی که در همین ۲۴ ساعت گذشته پلیس تهران ۴ مورد درگیری با اراذل اوباش را تجربه کرده است، البته پلیس ذره‌ای در انجام ماموریت‌های خود کوتاه نمی‌آید و اشراف همکاران ما روز به روز بیشتر شده و نیروهای پلیس به شکلی خستگی ناپذیر با اراذل اوباش برخورد می‌کند.

سردار رحیمی اظهار داشت: در چند ماه گذشته از سال جاری ما با افزایش یک درصدی وقوع جرم مواجه بوده ایم و، اما در طی همین مدت کشفیات پلیس هم دو درصد افزایش داشته است بنابراین با وجود این که شمار جرائم بیشتر شده، اما کشف و شناسایی این جرائم هم افزایش داشته است البته جرائمی که پلیس با آن‌ها سر و کار دارد بیشتر شامل جرائم خرد و زیر بیست میلیون تومان می‌شود ما با توجه به برخوردهای قاطعانه پلیس و اجرای مستمر طرح‌های عملیاتی امیدواریم شاهد ارتقاء هر چه بیشتر امنیت عمومی پایتخت باشیم البته من در حال حاضر وضع امنیتی تهران را مطلوب می‌بینم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    21 0
    معلومه وقتی پلیس این اراذل رو برای چند صدم دستگیر می کنه وبعد مدت کوتاهی آزاد میشن نتیجش میشه این. آقا اینها رو باید برد وسط کویر ول کرد
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      9 0
      جناب رئیس پلیس، اوباش گستاخ تر نشده‌اند، کمی به عقب بازگشته، نیم نگاهی به فشل بودن برخی تصمیم گیران بیندازید،
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      11 2
      قانون ما اشکال دارد. اراذل و اوباش را باید اخته و سپس به کمپی در وسط کویر تبعید کرد. اخته کردن اوباش 2 فایده دارد.1_ اوباش اخته شده بسیار آرامتر از اوباش اخته نشده هستند. 2_ ژن پرخاشگری را نمی توانند به چند نفر دیگر انتقال بدهند و مشکل بزرگتری برای پلیس و ضابط و قاضی و زندانبان در سالهای آینده درست کنند.
    • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 1
      درمان قطع شرارت و تا امنی فقط روش مرحوم خلخالی است
    • محمد IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 1
      وقتی مانند ماجرای اوین تحت تاثیر رسانه های زنجیره ای پلیس مجازات میشه و مجرم حمایت شما دیگه چه انتظاری داری
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      1 0
      نفر اولی را گرفتید دفعه اول یه بند انگشت دفعه دوم دو بند دفعه سوم کل چهار انگشت یک دست را قطع کنید یقین داشته باشید نفر دومی در کار نیست والا ول معطلید تمام
  • یاسر IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    10 0
    دادگستری و قضات مقصرن به خدا اگه این حل بشه همه چیز مملکت حل میشه
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      7 1
      بله ترحم بیجاتخم مرغدزدشتردزد میشه وقتی با جدم کم میره زندان آموزش میبینه میادبیرون بدترمیشه وازطزفی نیزاختلاسهای نیلیاردی رومی بینند تحمل نمی کنند
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      6 0
      ملت خودشان مقصرند،اگر یک سیلی ویا برخوردی با مجرمین صورت گیرد فضای مجازی آن راپیراهن عثمان می کند
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      2 0
      نه برادر . من یک پرونده 5 ساله شهریار دارم که همه قضات از دادیار تا بدوی و تجدید نظر حکم به زندان مجرم دادند و نهایتا خود قوه قضاییه ( آن بالاها) به دلیل کرونا کاهش زندان و خرید زندان دادند و مجرم حتی یک روز زندان نرفت . خدایی قضات همه عادل بودن . انصاف داشته باش .
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    8 0
    با اوباش جماعت با من بمیرم تو بمیری کار درست نمیشه، شل برخورد کنید دیگه به راحتی نمیشه جمعش کرد! برخوردهای خشن و قاطع و تبعیدهای طویل‌المدت به بدآب و هواترین مناطق و...حداقل کاری‌ست که باید انجام بشه
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    7 1
    به نظر من پلیس کم کاری نمیکنه من خودم به شخصه دیدم پلیسها جدی هستند در برخورد با مجرمین منتها پلیس نهایتا 24 ساعت میتونه متهم رو نگه داره متاسفانه دستگاه قضائی ابدا به سابقه افراد توجه نمیکنه و با منی که سابقه ندارم و متشاکی من که معتاد و دزد بود و سابقه 7 بار زندان داشت یکسان برخورد میکرد که حتی برخورد با من بدتر بود و دست اخر حق من ضایع شد علی رغم داشتن قولنامه رسمی و دو شاهد
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    9 0
    نتیجه مماشات قوه قضاییه است
  • علی IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    10 1
    فقط اعدام راه حل باور کنید یه سری رو اعدام کنند بقیه موش میشن
  • وحید IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    9 0
    قانون وقتی بازدارنده نباشه همینه، من سرباز ناجا بودم طرف رو با مواد مخدر گرفته میشد با هزار بدبختی که پرسنل کادر داشتند نزدیک ظهر تحویل دستگاه قضا میدادیم صبح روز بعد برای گرفتن مدارکش قبل از حضور کادرها درب اداره مبارزه مواد مخدر نشسته بود
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    5 0
    به خاطر اینکه برایشان مجازاتی نیست پر رو می‌شوند وقتی قانون به جای دفاع از مال باخته از دزد وشرور که نبودنش به نفع جامعه هست و هرگز هم درست نمی‌شود دفاع میکنه نتیجه اش همینه که شرور ودزد به ریش همه می‌خندند
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    4 1
    معلومه وقتی با این کثافتها مماشات بشه نتیجه همینه گستاخ تر شدن این آشغالها .ای کاش یک کمی هم مثل پلیس آمریکا برخورد می کردید.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    اون افرادی که فیلم اوین را بیرون بردند باید بسختی مجازات و جرم امنیتیشان هم رسیدگی شود،با کثافت کاری لیبرالهای نجس اکثریت خلافکاران مثل جانوران شرطی شده اند،شما نمیتوانید مثل یک انسان محترم با آنها برخورد کنید،مگر اینکه مثل کودکی نوپا آنها را مجددا تربیت کنید.
  • حسن IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    2 1
    اگر چند نفر اوباش را داخل قفس اهنی آتش بزنید بساط اوباش ها اتوماتیک جمع می شود . زندان فایده ندارد !!!!
  • ریزبین IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    3 1
    اوباش و ارازل وقتی دستگیر و زندانی میشوند دوره استراحت و آموزش های تکمیلی را می بینند بخاطر همین وقتی آزاد میشوند مثل ویروس های جهش یافته عمل می کنند اما وقتی دستگیر شدند و به معدن سنگ با یک وعده غذا در روز برده شدند آنوقت که آزاد شدند مثل ویروس ضعیف شده عمل خواهند کرد و هیچ خطری برای اجتماع ندارند
  • ناشناس IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    3 1
    چرا این قدر در جامعه اراذل و اوباش زیاد شده اند؟ مطمئنا تا علت هار نشناسیم نمی توانیم بر این وضع غلبه کنیم . اگر آمریکا و اسراییل نتوانند کشور ما را از پای درآورند، مسائل و مشکلات داخلی کشور ما را نابود خواهد کرد. الان خوزستانريال کردستان، سیستان و بلوچستان و شهرهای بزرگ با نا امنی مواجهند آن ه به دلیل فقر و وضعیت بد اقتصادی است
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    3 0
    دلیلش طرح زندان زدایی است . وقتی قاضی حکم زندان می دهد اما دیوان ترحم ( رحمانیت ) به خرج می دهد نتیجه بهتر از این نمی شود . بجای این بازی های رحمانی بفرستید یکی از جزایر خالی از سکنه ایرانی تا آنجا را آباد کنند .
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    چندتاشونو تو مرکز شهر اعدام کنین مابقی حساب کار دستشون میاد.
  • مردم IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 2
    سطحی نباید نگاه کرد ریشه در خیلی از جاها دارد . از بیکاری و فقر گرفته تا .......
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    3 0
    ضعف در قانون و قوه قضاییه هست والسلام
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    2 1
    قوانین کیفری بازدارنده نیست.... این افراد باید در شرایط سخت با دو وعده غذا در روز و انجام کارهای سخت دوران زندان را بگذرانند
  • ابوالفضل IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 1
    اشرار گستاخ تر شده اند چون هزینه شرارت آنها کم هست قانون باید هزینه شرارت و جرم را به حدی افزایش دهد که دیگر هیچ شروری جرأت شرارت را نکند حتی اگر شده چند نفر را در ملأ عام اعدام کنند .
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 0
    فقط در یک صورت میشه ارازل رو کنترل کرد.هر کی شرارت کرد و قمه کشید پلیس همون سر صحنه بزنه بترکوندش.دست و بال پلیس رو طوری بستن که جلو چشم پلیس با قمه طرف رو میزنن جرات نمیکنه یه تیر شلیک کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس