کد خبر 1265635
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
تمایل ترکیه برای استقرار در فرودگاه کابل - کراپ‌شده

وزیر دفاع ترکیه درباره تامین امنیت فرودگاه کابل گفت، در صورت مناسب بودن شرایط و درخواست در این زمینه، ترکیه ممکن است عملیات در فرودگاه بین‌المللی کابل را در نظر بگیرد.

به گزارش مشرق،وزیر دفاع ترکیه عصر دوشنبه، به استقرار قوای این کشور در فرودگاه کابل برای تامین امنیت این مکان ابراز امیدواری کرد.

به گزارش منابع خبری، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در این زمینه گفت: « در صورت مناسب بودن شرایط و درخواست در این زمینه، ترکیه ممکن است عملیات در فرودگاه بین‌المللی کابل را در نظر بگیرد».

آکار افزود که اگر شرایط و شرایط مناسب باشد، ما آماده ارزیابی چنین درخواستی هستیم.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اخیراً درباره فرودگاه کابل گفت: «در خصوص فرودگاه، طالبان می‌گوید که امنیت آن را تامین می‌کنیم و مدیریت آن بر عهده شما. اما چگونه این امر را تضمین می‌کند. این کار آسانی نیست. ببینید که چگونه اخیرا ۲۰۰ نفر جان خود را از دست دادند».

آنکارا پیش‌تر، در پی عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی، پیشنهاد تامین امنیت فرودگاه کابل را با چند شرط ارائه کرده بود اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت: «طالبان به دنبال روابط خوب با ترکیه است اما نمی‌خواهد سربازان ترکیه را در افغانستان ببیند».

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در مصاحبه با شبکه ژاپنی «ان‌اچ‌کِی» که روز دوشنبه منتشر شد، گفت گروه طالبان خروج کامل نیروهای خارجی از فرودگاه کابل که به زودی اتفاق خواهد افتاد را خوشبینانه می‌داند و قصد دارد کنترل کامل بر این فرودگاه ایجاد کند. 

وی تصریح کرد که ایالات متحده قبلاً برخی از بخش‌های فرودگاه را تخلیه کرده و آن قسمت‌ها در حال حاضر تحت کنترل طالبان هستند. او با بیان این که این گروه به خروج کامل نیروهای خارجی از فرودگاه خوشبین است، افزود که طالبان در آینده نزدیک کل فرودگاه را تحت کنترل خود خواهند داشت.

به دنبال حوادث افغانستان در هفته‌های گذشته و در حالیکه نیروهای آمریکا کنترل فرودگاه کابل را در دست دارند، حوادث گوناگونی در این مکان بین‌المللی به وقوع پیوسته است. در یکی از این موارد، پنجشنبه گذشته وقوع یک انفجار قوی مقابل یکی از دروازه‌های فرودگاه کابل جایی که مردم زیادی در آنجا تجمع کرده بودند، منجر به کشته و زخمی شدن ۱۷۰ تن شد. در این حمله ۱۳ نظامی آمریکایی نیز بر اثر این انفجار کشته شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مرتضی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    16 12
    حتما این انفجار کار داعشی های هماهنگ با ترکیه بوده
    • رامین IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      2 0
      نه کار داعش خراسان هستش
  • DE ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    14 11
    پدر داعش قصد وارد شدن به کابل را دارد.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    14 6
    بی نهایت پررو. طرف گفته جمع کن برو اونم میگه اگر پیشنهاد بدید ما بررسی میکنیم. پیشنهادش اینه حمع کن برو اجنبی
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      8 0
      عجب !!سر آخر دست تورکیه رو میبوسه میگه تو بیا ایران مرتد و رافضیه!!خواهیم دید
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    9 8
    مواظب ترکیه باشییم بدتر از آمریکا است ایران داره محاصره میکنه شمال وغرب وحالا شرق
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      6 9
      کافر همه را به کیش خود پندارد!!! در جواب این عزیز باید گفت !
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      1 12
      11:10 درست میگه ولی انگار تو رو بدجور سوزونده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس