کد خبر 1265562
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
طالبان

سخنگوی طالبان در گفتگوی اختصاصی با یورونیوز تصریح کرد که حمله خونین اخیر به فرودگاه کابل از نقطه ای انجام شد که تامین امنیت آن بر عهده نیروهای آمریکایی بود.

به گزارش مشرق، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفتگوی اختصاصی با یورونیوز ضمن «بسیار دلخراش» توصیف کردن حمله خونین اخیر به فرودگاه کابل، نیروهای آمریکایی را مقصر اصلی رخ‌داد آن معرفی کرد.

سخنگوی طالبان با بیان اینکه «این حمله ما را بسیار ناراحت کرد» از تلفات شهروندان غیرنظامی از جمله «اطفال، زنان و افراد بی‌دفاع که در آنجا (فرودگاه کابل) جمع شده بودند» ابراز تاسف کرد و گفت: به هر صورت آمریکایی‌ها زمینه این کار را فراهم کردند. به خاطر اینکه آنها موجب ازدحام و تجمع مردم در آنجا (فرودگاه کابل) شدند؛ چنان که ما نتوانستیم وضعیت را کنترل کنیم.

ذبیح الله مجاهد در این باره اضافه کرد: این حمله نیز از نقطه ای انجام شد که تامین امنیت آن بر عهده نیروهای آمریکایی بود، ولی آنها نتوانستند که امنیت آن نقطه را تامین کنند که از این لحاظ قابل تاسف و نگرانی بود. ما در فرودگاه کابل خطی داریم که نیروهای طالبان از آن جلوتر نمی‌روند و آمریکایی‌ها هم از آن این طرف‌تر نمی‌آیند. این انفجار در همان محدوده استقرار نیروهای آمریکایی رخ داد.

مجاهد افزود: بر این باوریم که همه حقایق افغانستان را درک کرده اند؛ ما در این راستا بسیار تلاش خواهیم کرد و سعی خواهیم کرد که انشالله آرامش به کشور برگردد.

عصر روز پنجشنبه گذشته، انفجاری انتحاری در این فرودگاه که شاخه خراسان گروهک تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، منجر به کشته شدن دست کم ۱۷۰ تن از جمله ۱۳ نظامی آمریکایی شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که برای کشتن یک عضو گروهک تروریستی داعش که گمان می‌رود در طراحی و برنامه‌ریزی حملات روز پنجشنبه علیه ارتش آمریکا در کابل دست داشته، دست به یک حمله پهپادی زده است.

حمله پهپادی مذکور اوایل صبح روز شنبه به تلافی انفجار عصر روز پنج شنبه در فرودگاه کابل انجام شد و سروان «بیل اوربن» سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، هدف مورد نظر را «طراح و برنامه ریز داعش» ادعا کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس